V okolí Hagfors se jelo i o švédské body

V okolí Hagfors se o víkendu nebojovalo jen o body do hodnocení nejprestižnějšího šampionátu na světě.

V okolí Hagfors se o víkendu nebojovalo jen o body do hodnocení nejprestižnějšího šampionátu na světě, ale sešli se tam i účastníci domácího mistrovství. Ti samozřejmě neabsolvovali soutěž v celé její délce, nýbrž jen několik vybraných zkoušek v pátek a sobotu. Oproti 45 startujícím v rámci MS nastoupilo do podniku švédského šampionátu hned 81 domácích dvojic. Mezi těmi nechyběly ani posádky na vozech staré specifikace WRC.

V případě hlavní postavy tohoto šampionátu Matse Jonssona by asi bylo lepší mluvit o WRC veteránu, kterým dnes už jeho Ford Escort bezesporu je. O něco mladší Focus na start přivezli Eddie Hörbing, Jonas Wigren a Ake Jacobsson. Druhý jmenovaný se v soutěži nevyhnul chybě a po havárii cíl nespatřil. Stejně tak do cíle nedokázal dostat svou Škodu Octavia WRC ani Björn Adolfsson, v jeho případě ovšem byla na vině porucha turba.

Z jezdců s vozy ostatních skupin je třeba zmínit několik zajímavých jmen. V první řadě je to Pontus Tidemand. Dvacetiletý nevlastní syn Henninga Solberga má za sebou dva starty v norském mistrovství, z nichž jednou vyhrál mezi produkčními vozy. I na domácí půdě měl mladík pilotovat Subaru Impreza, ale nakonec mu jeho otčím zapůjčil Ford Fiesta Super 2000, se kterým vloni několikrát startoval.

Tidemand hned na první zkoušce novou techniku neudržel na uzdě, ve vysoké rychlosti se po nárazu do bariéry přetočil a poškodil přitom geometrii. Na dalším testu už ale předváděl maximální nasazení, které jej z jedenáctého místa katapultovalo na druhé. V pátek dokázal vyhrát ještě další dva testy a do soboty šel s vidinou útoku na vedoucí pozici Jonssona. Generační duel mezi dvacetiletým pilotem Fiesty Super 2000 a třiapadesátiletým jezdcem s Escortem nakonec vyzněl lépe pro několikanásobného švédského mistra.

Tidemand ovšem dvě zkoušky vyhrál a k triumfu mu nakonec scházelo opravdu málo, pouhých 2,8 sekundy. I tak ale mladý Švéd předvedl parádní sport, blýskl se i svými časy takřka srovnatelnými s nejlepšími jezdci Super 2000 ve světovém poli. Teď jej čeká nelehký úkol dát dohromady program dalších švédských startů s tímto vozem a rád by se představil i na několika světových soutěžích.

S druhým speciálem Super 2000, Škodou Fabia úvodní švédský podnik absolvoval Per-Arne Sääv. Ten ale tempu nejlepších nestíhal a tříminutovou penalizací za předčasný příjezd do časové kontroly se propadl na konečnou 26. příčku. Bronz v konečné klasifikaci obsadil jiný švédský veterán, padesátiletý Hörbing. Čtvrtý post a vítězství mezi produkčními vozy si vyjel po těsném souboji s Joakimem Nymanem Jimmy Joge (oba Mitsubishi Lancer).

Pořadí v cíli
1. Mats Jonsson/Johnny Johansson (S) Ford Escort WRC 1:20.38,3
2. Pontus Tidemand/Jørgen Nordhagen (S/N) Ford Fiesta S2000 +2,8
3. Eddie Hörbing/Björn Nilsson (S) Ford Focus WRC +43,7
4. Jimmy Joge/John Stigh (S) Mitsubishi Lancer Evo IX +1.57,0
5. Joakim Nyman/Bo Holmstrand (S) Mitsubishi Lancer Evo X +2.04,0
6. Patrik Johansson/Jesper Johansson (S) Mitsubishi Lancer Evo IX +2.17,0
7. Peder Økseter/Marie Hofsløkken (N) Subaru Impreza WRX STI +3.53,8
8. Anders Jonasson/Jörgen Lindahl (S) Mitsubishi Lancer Evo IX +4.12,6
9. Åke Jacobsson/Anders Hammarsten (S) Ford Focus WRC +4.14,9
10. Jan-Erik Folkesson/Marie Andersson (S) Mitsubishi Lancer Evo IX +4.34,1

Do konečných výsledků této rally můžete nahlédnout rovněž na stránkách ewrc-results.com.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!