23. 2. 2011 20:15 − 2432× − 0

Vaakuna Ralli – komentář

Po dvoudenním podniku za polárním kruhem, který odstartoval sezónu, se finští jezdci přesunuli na start dalšího podniku.

3. podnik finského mistrovství, 19. února, Mikkeli, sníh, 7 RZ – 94 km


Po dvoudenním podniku za polárním kruhem, který odstartoval letošní sezónu, se finští jezdci přesunuli na start druhého podniku, který se odehrál v pro finský šampionát tradičním jednodenním formátu. Vloni byl na tratích Vaakuna Ralli nejrychlejší Jari Ketomaa, který zde jednorázově startoval s Mitsubishi Lancer EVO X britské stáje JRM. Letos se mistr Finska z roku 2009 své domácí rally nezúčastnil, což pasovalo do role hlavního favorita jiného borce za volantem Lanceru EVO X. Nejedná se o nikoho jiného než vítěze Arctic Rally a druhé místo z loňska v této rally obhajujícího Juhu Sala.

Jak naznačil úvodní podnik, největšími soupeři pilota stáje Ralliart Finland bude hlavně trojice jezdců rozličných speciálů. V obdobném produkčním Mitsubishi, ovšem o generaci starším se jedná o Jarkka Nikaru. Ten byl v Laponsku hodně rychlý, ovšem o dobrý výsledek jej nakonec připravila jeho vlastní chyba v druhé etapě. Třetí příčku v Arctic Rally nakonec obsadil Joonas Lindroos, který i letos bojuje o domácí titul za volantem Subaru Impreza Sti z dílen Tommiho Mäkinena. S vozem kategorie Super 2000 letos hodlá potrápit soupeře s produkčními vozy Janne Tuohino. Již v Laponsku se mu dařilo a s Fiestou obsadil druhé místo.

Do soutěže v okolí městečka Mikkeli odstartoval nejrychleji Nikara, který projel prvním testem o dvě desetiny rychleji než druhý Mikko Eskelinen. Na druhé zkoušce ovšem vedoucí pilot s Mitsubishi chyboval, vylétl z trati a sněhem ucpal chladič. Na trať se sice dokázal vrátit, ale do cíle testu dorazil v čase o dvě minuty pomalejším oproti Salovi. Ten se tak po této třiadvacetikilometrové zkoušce ujal vedení s náskokem 11,8 sekundy na Tuohina. Jussi Tiipana a Mattias Therman (oba Mitsubishi) se na RZ 2 chytli do stejné pasti jako Nikara.

Třetím testem dokázal prolétnout nejrychleji Lindroos, čímž se katapultoval na druhou pozici před Tuohina. Na případný posun do čela ale mohl mladý jezdec Imprezy zapomenout, neboť tuto pozici si s přehledem hlídal Salo, když dokázal vyhrát čtvrtou, pátou i šestou zkoušku. Do závěrečného testu tak nastupoval s náskokem 28 vteřiny a, byť tentokrát nejrychleji nezajel, o druhý letošní triumf již nepřišel.

O stříbro měl stále zájem Tuohino, to by však musel být o pět sekund rychlejší než Lindroos. Namísto útoku se ale dostavila chyba, pilot svou Fiestu přetočil a musel se spokojit s bronzem. Skvělý finiš předvedl Nikara, jemuž po smolné RZ 2 patřila až patnáctá příčka. Poslední test pilot Lanceru suverénně vyhrál a vyskočil na konečnou čtvrtou příčku. Ze zahraničních hostů se nakonec na start nedostavil původně přihlášený Aris Vovos. Tradiční host na finských tratích Radik Shajmijev ale nechyběl a svůj Peugeot 207 Super 2000 do cíle dovezl na čtrnácté příčce.

Pořadí v cíli:
1. Juha Salo/Marko Salminen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X 54.32,0
2. Joonas Lindroos/Pasi Kilpeläinen (FIN) Subaru Impreza WRX STI + 40,0
3. Janne Tuohino/Risto Pietiläinen (FIN) Ford Fiesta S2000 + 1.13,2
4. Jarkko Nikara/Petri Nikara (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX + 2.07,2
5. Ari Vihavainen/Antti Piira (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X + 2.23,4
6. Jarmo Mikkonen/Hannu Ervasto (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X +3.38,2
7. Jussi Tiippana/Henri Arpiainen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +3.45,5
8. Heikki Westerlund/Arto Sirpoma (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +4.29,8
9. Mikko Eskelinen/Arti Kapanen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X +4.42,2
10. Tapio Vuokila/Harri Kervinen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +4.44,2

Stav šampionátu: 1. Salo 45, 2. Lindroos 40, 3. Tuohino 37, 4. Nikara 27, 5. Vihavainen 15, 6. Tahko 12

Konečné výsledky celé soutěže naleznete na ewrc-results.com.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama