30. 6. 2005 00:00 − 2197× − 0

Komentář k RALLYE RIAS BAIXAS a RALLYE DE OURENSE

Komentář – 4. i 5. podnik Mistrovství Španělska se odehrál na asfaltových tratích a projevila se na nich nadvláda vozů skupiny S1600.

4. podnik Mistrovství Španělska
26. – 27. května, Vigo, asfalt, 9 RZ –153 km
posádky (start/cíl) – 78/50

Změna na postu dvojky továrního týmu Citroen pro Rally of Turkey se podepsala i na drobné změně ve španělském národním šampionátu. Daní Sordovi totiž na soutěž MS spolu s Carlosem Sainzem odcestoval spolujezdec Marc Martí, musel jej tak nahradit jiný velezkušený borec Carlos del Barrio. Ten už se Sordem startoval vloni, takže tato malá změna neměla mít žádný zásadní vliv na jezdcův výkon. A to se také hned na první zkoušce potvrdilo. Jezdec týmu Auto Gomas v ní pokořil všechny své rivaly. O šanci na úspěch se zde prakticky připravil Enrique García Ojeda, který udělal defekt. To po přičtení času stráveného výměnou poničeného kola přímo ve zkoušce znamenalo ztrátu tří minut. Další dva testy nejrychleji prolétl Alberto Hevia a do prvního servisu si přivezl drobný náskok jedné sekundy. Třetí Joan Vinyes, zachraňující čest Peugeotu po Ojedově smolném úvodu, ztrácel přes čtvrt minuty. Na RZ 4 pak přišla událost, která svým způsobem definitivně rozhodla o vítězi. Vedoucí Hevia zde dostal defekt a s mankem jedné minuty se propadl až na šestou pozici. Nejrychlejší na vložce byl Sordo, který druhému Ojedovi nadělil deset sekund. Další RZ pak přinesla další oběť defektu. Tentokráte jím byl průběžně druhý Vinyes. Peugeoty tak byly v půlce soutěže mimo hru. Z dvanácté, respektive třinácté pozice se těžko útočí. To dokládá jasně fakt, že přes nejrychlejší časy v posledních třech zkouškách si tito dva jezdci polepšili pouze o 3 pozice. Vítězství si Sordo už s přehledem pohlídal a navázal na předchozí kvalitní vystoupení při Rallye Santander. Konečně se začíná dařit i Miguelu Fusterovi, který na druhé pozici do cíle dovezl nejrychlejší Clio. Nutno říct, že nemalou měrou se na tom podepsaly i problémy soupeřů.

Pořadí v cíli:

1. Daniel Sordo / Carlos del Barrio Citroen C2 S1600
2. Miguel Fuster / Jose Vicente Medina Renault Clio S1600 + 43,9
3. Sergio Vallejo / Diego Vallejo Fiat Punto S1600 + 58,8
4. Alberto Hevia / Alberto Iglesias Renault Clio S1600 + 1.18,1
5. Manuel Rueda / Borja Rozada Renault Clio S1600 + 1.47,4
6. Luis Carballido / Pablo Candal Citroen C2 S1600 + 2.29,2
7. David Colldecarrera / Xavi Lozano Mitsubishi Lancer Evo VIII + 2.49,6
8. Amador Vidal / Francisco Lema Mitsubishi Lancer Evo VIII MR + 3.02,2
9. Enrique García Ojeda / Jordi Barrabes Peugeot 206 S1600 + 3.05,3
10. Joan Vinyes / Xavi Lorza Peugeot 206 S1600 + 3.16,1



5. podnik Mistrovství Španělska
25. – 26. června, Ourense, asfalt, 9 RZ –183 km
posádky (start/cíl) – 51/34

Zatímco na předchozím podniku chyběl pouze spolujezdec, na Rallye de Ourense absentovala celá posádka Sordo – Martí. Důvod byl prozaický, neboť před domácím mistrovstvím má přednost účast v JWRC. Pro ostatní jezdce bojující ve Španělsku o titul to byla výborná příležitost, jak se k vedoucímu jezdci přiblížit. Letos poprvé ochutnal pocit lídra soutěže Miguel Fuster. Moc si jej ale nevychutnal, neboť trval jen jedinou zkoušku. Hned po druhém testu jej v čele vystřídal Enrique García Ojeda. Tomu se po dalším vítězství v RZ 3 podařilo vybudovat si náskok dobrých 17 sekund. Na druhém místě byl navíc jeho týmový kolega Joan Vinyes. Fusterovi v tu chvíli patřila až čtvrtá příčka. Během druhé sekce na Vinyese úspěšně zaútočil Alberto Hevia. Vedoucímu Ojedovi žádné bezprostřední nebezpečí nehrozilo, neboť si udržoval konstantní odstup kolem dvaceti sekund. Během třetí sekce si to tak mezi sebou rozdali Hevia, Vinyes a Fuster o druhé místo. Nejvíce se tentokrát mohl radovat Vinyes. Dvě zkoušky poté dělily Peugeot od připsání si double, na který marně čekají už více než rok. To by ale nesměl v předposledním testu Ojeda poškodit poloosu a v tom následujícím Vinyes roztočit dvěstěšestku do mohutných hodin. Výsledná třetí a čtvrtá pozice tak nakonec je obrovským zklamáním. Nicméně double se nakonec přeci jen konal. Připsala si jej ale druhá francouzská značka Renault. Nakonec je ještě třeba zmínit jednu nepříjemnou událost, která se zde odehrála. Jeden z jezdců na voze Mitsubishi Lancer Evo VIII na RZ 3 nezvládl řízení a vylétl z tratě. Výsledkem je poranění čtyř diváků. Doufejme, že se vyléčí bez trvalých zdravotních následků.

Pořadí v cíli:

1. Alberto Hevia Muniz / Alberto Iglesias Renault Clio S1600
2. Miguel Fuster / Jose Vicente Medina Renault Clio S1600 + 5,4
3. Joan Vinyes Dabad / Xavi Lorza Peugeot 206 S1600 + 26,1
4. Enrique García Ojeda / Jordi Barrabes Peugeot 206 S1600 + 3.45,3
5. Santiago Concepcion / German Bello Citroen C2 S1600 + 3.53,7
6. David Colldecarrera / Xavi Lozano Mitsubishi Lancer Evo VIII + 4.24,0
7. Marc Gutierrez / Francesc Morell Mitsubishi Lancer Evo VIII + 4.50,6
8. Victor Delgado / Javier Santana Mitsubishi Lancer Evo VIII + 5.24,0
9. Samuel Jesus Lemes / Lucas Sebastian Cruz Mitsubishi Lancer Evo VIII + 5.56,3
10. Armide Martin / Alejandro Rodriguez Mitsubishi Lancer Evo VIII + 6.07,1

Pořadí po pátém podniku:
1. Hevia 56, 2. Sordo 54, 3. Fuster 42, 4. Vinyes 34, 5. Garcia 30, 6. Vallejo 24

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!