8. 3. 2011 13:42 − 6028× − 60

Nový soutěžní vůz Fabia R2 – aktualizováno o fotografie

S vozem Fabia R2 uvádí Škoda Auto na trh nový soutěžní vůz, který nalezne své uplatnění v kategorii R2.

S vozem Fabia R2 uvádí Škoda Auto na trh nový soutěžní vůz, který nalezne své uplatnění v kategorii R2. Fabia R2 je určena širokému spektru amatérských závodních jezdců, kteří hledají moderní, cenově dostupný a spolehlivý vůz. Ten, byl vyvíjen a důkladně testován pro použití v rallye téměř dva roky. Fabia R2 vychází se sériového modelu tohoto oblíbeného malého vozu, podstatně se ovšem liší motorem, podvozkem, kinematikou náprav a převodovkou. Podvozek byl oproti sériovému modelu podstatně přepracován, stejně tak byla sportovně upravena kinematika náprav. Fabia R2 navíc disponuje sekvenční převodovkou. Pod kapotou pracuje výkonný motor 1.6 16V o výkonu 132 kW. Maximální točivý moment činí 194Nm při 5500ot./min. Cena nového vozu Fabia R2 činí 62.000 Euro.

Vývoj vozu Fabia R2 vznikal v těsné spolupráci se společností Škoda. Za jeho vývojem stojí specializovaná společnosti na poli motoristického sportu – Impromat Car. Impromat Car bude rovněž zajišťovat budoucí odbyt vozidel. Nejdůležitějším úkolem bylo optimalizovat dynamiku jízdy. Za tímto účelem byl podvozek upraven tak aby odpovídal požadavkům, na něj v rallyovém sportu kladeným. S úspěchem: v únoru letošního roku proběhla homologace dle předpisů FIA a vůz byl úspěšně homologován. Vůz se rovněž objevil v roli předjezdce na loňské Rally Bohemia a Barum Czech Rally.

Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro region střední a východní Evropy, vysvětluje: „Je skvělé, že s okamžitou platností můžeme nabídnout soutěžní vůz širšímu spektru našich zákazníků, kteří hledají spolehlivý a cenově dostupný závodní vůz. S ohledem na naši úspěšnou tradici a rozvoj motoristického sportu nejen v ČR je nová Fabia R2 pouze logickým vyústěním našich aktivit. Jsem si jist, že model bude stejně úspěšný, jako je už dnes úspěšná Fabia Super 2000. Věříme, že nám pomůže posílit naše pozice jak na sportovním, tak na obchodním poli,“ uzavírá Hurt.

Fabia R2 je dalším důležitým prvkem v mozaice aktivit české automobilky na poli motoristického sportu. Škoda dnes patří k nejúspěšnějším značkám v automobilových soutěžích, v roce 2010 zvítězila v prestižním seriálu Intercontinental Rallye Challenge (IRC) a získala i řadu domácích titulů v jednotlivých národních šampionátech. ŠKODA AUTO a.s., Tř. Václava Klementa 869, 293 60 Mladá Boleslav, Česká republika Společnost je zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze oddíl B, vložka 332.

Technická data Fabia R2:
Motor: atmosférický 1.6 16V/132 kW
Zdvihový objem: 1598 cm3
Maximální výkon v kW při ot/min: 132/7500
Maximální točivý moment v Nm při ot/min: 194/5500
Elektronika motoru: Magneti-Marelli
Pohon: přední náprava
Převodovka: sekvenční pětistupňová Sadev

Více fotografií z představení Škody Fabia R2 v galerii eWRC.cz.

Komentářů celkem: 60
8. 3. 2011 20:02
0 0
Tak to je jiná. Díky za objasnění. Ale stejně, šestikvalt měl i favorit 1,3 a v současných autech být nesmí? Nu což, nebudu hledat logiku a sklapnu patky smajlík
8. 3. 2011 20:07
0 0
>letajicifin+Jan100:Tak je to Fabia, co s takovým základem měli dělat?smajlík Rozšiřovat ji jakožto R2 asi moc nemohli.

>oifovo: Taky před 14 lety auta nemusela z výfuku vypouštět zředěné dětské větry.
8. 3. 2011 20:11
0 0
Novej:úspora nákladů smajlík

Spíš mě zarazila část o změněné kinematice náprav. Myslím si správně, že došlo jen ke změnám v nastavení odklonu, záklonu, ale jinak jsou rozměry ramen a nápravnic sériové? Žiji v představě, že třída R2 musí podvozkově (co se rozměrů týče)vycházet ze série.
8. 3. 2011 20:30
0 0
Koukal jsem ted na svoje fotky z Bohemky lonský, motorovej prostor se trošku změnil, copak jiné vedení serva apod..Ale např.víko ventilový je úplně jiný.

A co mě ještě zaujalo, že mají tou thermotec páskou omotaný jen jeden svod-nalevo , u oil filtru..že to neodstínili celý(exh.manifold-svody).
8. 3. 2011 20:31
0 0
Jinak vedeno servo...jsem chtěl napsat.
8. 3. 2011 20:32
0 0
Furt se mi zdá to auto hezčí a asi i funkčnější než ta pohublá chuděra pře ním. Jesipak si vzala aspoň kalhotky? To by mohl okomentovat Mraveneček.
8. 3. 2011 20:34
0 0
No a jestli dobře koukám, tak ta poslední verze má přímej vstřik proti té testovací co jela na Bohemce. Ale pořádně tam nevidím(koukám na Mravencovo fotos).
8. 3. 2011 20:36
0 0
To je palka jako prase!Za takove penize koupim jetou S1600(to by bylo jine svezeni)a kamion dilu!!Ha ha „cenově dostupný závodní vůz“
8. 3. 2011 20:46
0 0
rajle: jedny byly bílé, druhé červené s krajkou ;)
8. 3. 2011 21:57
0 0
Mravencze,cervene mel ten frajer u plachty? smajlík
8. 3. 2011 21:58
0 0
No myslím že pro "normálního" pracujícího smrtelníka 1,5 mil je dost.smajlík Radši si za třetinu dostavím LR.
8. 3. 2011 22:48
0 0
Nevim co se vám na tej ceně nelíbí. Adekvátní cena pro nový auto třídy R2.
9. 3. 2011 07:27
0 0
klonovač [8.3.2011 16:07]
Vlastně potvrzuješ, co jsem napsal. Cena nové fábky je téměř srovnatelná s konkurenční a modelově starší C2. No, možná je fábinka trošku dražší, ale pokud ty citróny spráská na trati, tak je to v pořádku.smajlík
9. 3. 2011 07:31
0 0
no nevím mě se to už na Barumce moc nelíbilo - bez těch lemů to fakt není ono. Co se týče ceny tak bych to tak černě neviděl. Když vezmu průměr. mzdu a cenu auto teď a průměr. mzdu a cenu auta např. z roku 1988 - tak to vyjde na stejno ne?smajlík
9. 3. 2011 09:12
0 0
Na fotkách nic moc, ale na živo vypadá o dost lépe.
9. 3. 2011 11:47
0 0
S tímto se asi nemůže do poháru mládeže, že?
9. 3. 2011 12:23
0 0
Pohár mládeže je jen pro vozy N/1 nebo-li N do 1400ccm.
9. 3. 2011 15:25
0 0
co se týká ceny, tak ta je adekvátní nové závodní techniky, která přináší i kvalitní jízdu. dle mého názoru není hlavním cílem auta prodat, ale spíš klientský servis a pronájem vozu. Impromat Car tohle vozítko přes dva roky vyvíjelo, o mnoho lepší jet jako klient s podporou Impromatu (dalo by se říci továrny), než si tohle auto koupit spolu s náklaďákem náhradních dílů. Ať se daří a ať autíčko jezdí!!!
9. 3. 2011 18:35
0 0
C2R2 MAX-# vozidlo C2 1.6i 16v VTS 349 000,– Kč včetně DPH
# přestavbový kit C2R2 MAX 1 082 900,- Kč včetně DPH –
# přepravní náklady 39 000,-Kč
# stavba soutěžního vozidla cca 200 000 – 270 000,– Kč včetně DPH
celkem min.-1670900Kč.
10. 3. 2011 20:04
0 0
Já si myslím, že je to plus.Sice mám ke škodovce spoustu výhrad a asi je nutno říci,že velmi pravděpodobně iniciativa na postavení takového vozidla nevzešla původně z M.B.,ale snad po všech peripetiích se něco velmi hezkého povedlo i její zásluhou,byť je škoda, že to mohlo být minimálně o rok dříve..Cena na první pohled vypadá děsivě, ale je potřeba si uvědomit, že pokud by se v každém kraji domluvilo pár prodejců a zainvestovalo takový vůz, přičemž náklady jednotlivého dealera by byly na úrovni platby za jednu uklízečku, tak by se po našich tratích mohlo prohánět cca 8-10 Fábií R2 a to by by byl velký přínos pro jinak dost zdecimované startovní pole.
Navíc je podle mého názoru velké plus, že je to po dlouhé době soutěžní vozidlo, jehož podstatné komponenty jsou výsledkem domácího vývoje,což se od dob kitových octávií drahná léta nestalo/kitová fabia 1600 je vyjímka/.A to je potřeba ohodnotit .
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!