Rali Torrié – komentář

Portugalský šampionát patři již delší dobu vzhledem k nízkému počtu posádek na evropském kontinentu k těm horším.

Portugalský šampionát patři již delší dobu vzhledem k nízkému počtu účastnících se posádek na evropském kontinentu k těm horším. Úvodní podnik nového ročníku žádnou změnu k lepšímu nepřinesl, počet startujících se pohyboval na úrovni pěti desítek jen díky hostům ze sousedního Španělska. Vloni získaný titul se rozhodl neobhajovat Bernardo Sousa, který se více zaměří na světový šampionát. Kromě pokračování s Fordem Fiesta Super 2000 v SWRC usedne při domácím podniku MS i do nejvyšší specifikace tohoto vozu.

S vozem nejvyšší specifikace při několika letošních soutěžích světového kolotoče odstartuje i další portugalská naděje Armindo Araujo. Ten se domácímu šampionátu již delší dobu nevěnuje, tentokrát si však zkusil roli předjezdce za volantem sériového Mini Countryman. Kromě Sousovy Fiesty přišlo portugalské mistrovství i o další speciál Super 2000. Vitor Pascoal totiž pro tento rok přesedlal z Peugeotu 207 na Mitsubishi Lancer EVO X.

I tak bude tento jezdec patřit k hlavním favoritům slabě obsazeného šampionátu. Jeho hlavními soupeři by měli být další dva jezdci s produkčními vozy. Jak Pedro Peres, tak Ricardo Moura do bojů vyrazili s Lancerem EVO IX. Za volantem Porsche se měl na Rali Torrié ukázat José Pedro Fontes, který před několika lety jezdil s Fiatem Punto Super 2000. Jeho úsilí o stanutí na startovní rampě nakonec ztroskotalo na nedostatku finančních prostředků.

Jako první se vedení v soutěži ujal Peres, jehož jízda soutěží ale neměla dlouhého trvání. Motor jeho vozu přešel postupně ze čtyř válců na tři a pak na dva, takže se jezdec rozhodl odstoupit. Vítězem úvodní krátké etapy se tak stal Moura, když za sebou udržel o 5,7 sekundy Victora Senru ze Španělska. Ten původně plánoval dovézt Peugeot 306 Maxi, nakonec ale do bojů vyrazil s 206 Super 1600. Do druhého dne Španěl vstoupil dobře, vyhrál jednu zkoušku a už to vypadalo, že půjde Mourovi úspěšně po krku. Na páté zkoušce ale vylétl z trati a jeho ambicím na vítězství byl konec.

Na stejném místě jako Senra zachyboval i Pascoal, který se mohl posunout na druhou příčku. Náraz do stromu a následné poškození zadního zavěšení mu ale přivodilo ztrátu dvou minut. Pascoal se sice ve zbytku rally snažil dosáhnout na stříbro, ale nakonec se musel spokojit s bronzem. O necelou čtvrt minutu si totiž svou pozici uhlídal Paulo Antunes s Citroënem C2 R2. Na vedoucí příčce se od druhé zkoušky nic neměnilo, Moura si tuto pozici udržel a poprvé se radoval v portugalském mistrovství z vítězství.

Pořadí v cíli
1. Ricardo Moura/Antonio Costa (P) Mitsubishi Lancer Evo IX 1:04.17,7
2. Paulo Antunes/Alberto Oliveira (P) Citroen C2 R2 Max +1.42,9 (1. A6)
3. Vitor Pascoal/Mario Castro (P) Mitsubishi Lancer Evo X +1.57,3
4. Ivo Nogueira/Vitor Hugo (P) Citroen DS3 R3 +2.41,8 (2. A6)
5. Vitor Lopes/Hugo Magalhaes (P) Subaru Impreza WRX STI +4.56,6
6. Carlos Oliveira/Jorge Carvalho (P) Subaru Impreza WRX STI +6.37,0
7. Pablo Figueroa/Gustavo Portela (E) Suzuki Swift Sport +7.29,6 (1. N2)
8. Paulo Neto/Daniel Amaral (P) Citroen DS3 R3 +7.39,1 (3. A6)
9. Hugo Mesquita/Nuno Rodrigues da Silva (P) Citroen DS3 R3 +9.17,8 (4. A6)
10. Antonio Merayo/Angel Carlos Lopez (E) Suzuki Swift Sport +11.49,6 (2. N2)

Přehledně zpracované závěrečné pořadí soutěže naleznete na ewrc-results.com

Komentářů celkem: 1
8. 3. 2011 18:03
0 0
Je psáno že na startu se pohyboval počet posádek na úrovni pěti desítek,ale na resultech je 28 startujících.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!