9. 3. 2011 18:41 − 2462× − 1

O.K. Auto Ralli – komentář

Zimní část finského šampionátu se zatím vyvíjela jednoznačným směrem, její závěrečná soutěž tento trend jenom potvrdila.

4. podnik finského mistrovství, 5. března, Kuovola, sníh


Zimní část finského šampionátu se zatím vyvíjela jednoznačným směrem, na obou odjetých soutěžích si pro vítězství dojel Juha Salo pilotující Mitsubishi Lancer EVO X. Recept na poražení několikanásobného finského šampióna zatím nikdo nenašel, v průběhu obou soutěží jej ale na jednotlivých zkouškách byl schopen úspěšně honit Jarkko Nikara za volantem Mitsubishi o generaci starším. Vloni se na O.K. Auto Ralli ze svého prvního vítězství ve finském mistrovství radoval Jonas Lindroos za volantem Subaru Impreza Sti N15. Letos zatím mladík žádný podnik vyhrát nedokázal, ovšem průběžně mu patří druhá příčka.


Foto: Henrikki Oikasneva

Před rokem sehrával hlavní roli jezdce vozu kategorie Super 2000 bojujícího s nadvládou „enek“ Jarkko Miettinen se Škodou Fabia. Letos se této role zhostil Janne Tuohino, který s Fordem Fiesta neměl daleko k vítězství hned na první soutěži uspořádané v Laponsku. S Peugeotem 207 Super 2000 tam startoval Matti Rantanen, který následující podnik v Mikkeli vynechal. Do bojů se ale u příležitosti třetí soutěže vrátil. A na startu samozřejmě nemohl chybět ani Kari Ali-Rantala, který letošní sezónu absolvuje za volantem Škody Fabia Super 2000.


Foto: Henrikki Oikasneva

Soutěž v okolí městečka Kuovola byla až do loňského roku zařazena do letní šotolinové části šampionátu. Pro letošek se organizátoři rozhodli pro změnu a jejich podnik uzavřel zimní sněhovou část. Jak již bylo napsáno výše, té zatím jasně vládne Salo. A jezdec Ralliartu Finland nastoupil nejlépe i do třetí rally této sezóny. Na prvních třech testech nenašel přemožitele a dokázal si na úvod vyjet náskok 8,5 sekundy na Nikaru. V souboji o post nejlepšího pilota Super 2000 si zatím lépe počínal Rantanen, když měl po RZ 3 na Tuohina k dobru 3,2 vteřiny.


Foto: Henrikki Oikasneva

Druhá sekce nezačala vůbec dobře pro vedoucího jezdce, u jehož Lanceru začala zlobit převodovka. Jelikož ale čtvrtý test vyhrál do té doby až třetí Rantanen, Salův náskok na čele vzrostl na necelou čtvrtminutu. Hned záhy z něho ale zbylo pouhé torzo, pilot Peugeotu zajel znovu nejrychleji a dostal se jen 4 sekundy za záda borce v Mitsubishi. Do konce zbývalo odjet poslední dva testy v souhrnné délce pouhých jedenácti kilometrů.


Foto: Henrikki Oikasneva

Rantanen už se v závěru soutěže na finální útok na první příčku nezmohl a nakonec si jen se štěstím uhlídal stříbrný post. Na ten totiž dostal zálusk i Nikara, který se v této rally oproti předešlým dvěma vyvaroval zbytečných chyb a nakonec finišoval na třetím místě. Salovi se podařilo vyřešit problémy s převodovkou a jasnou dominanci zimní části finského mistrovství zpečetil třetím triumfem. Vítězství na O.K. Auto Ralli obhajující Lindroos tentokrát na špičku nestačil a musel se smířit až se čtvrtým místem. Ještě hůře pak dopadl Tuohino, na kterého zbyla až pátá příčka.

Pořadí v cíli:
1. Juha Salo/Marko Salminen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X 42.47,5
2. Matti Rantanen/Mikko Lukka (FIN) Peugeot 207 S2000 +9,1
3. Jarkko Nikara/Petri Nikara (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +11,5
4. Joonas Lindroos/Pasi Kilpeläinen (FIN) Subaru Impreza WRX STI +41,3
5. Janne Tuohino/Risto Pietiläinen (FIN) Ford Fiesta S2000 +46,8
6. Jussi Tiippana/Henri Arpiainen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +1.06,0
7. Kari Ali-Rantala-Jukka Toivonen (FIN) Škoda Fabia S2000 +1.29,4
8. Ari Vihavainen/Antti Piira (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X +1.52,8
9. Marko Uutela/Tiina Uutela (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +2.14,4
10. Mikko Eskelinen/Arto Kapanen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X +2.48,0

Stav šampionátu: 1. Salo 67, 2. Lindroos 52, 3. Tuohino 47, 4. Nikara 42, 5. Vihavainen 19, 6. Rantanen 18, 7. Ali-Rantala 17, 8. Tiippana 16, 9. Tahko 12, 10. Kakko 6

Konečné výsledky celé soutěže naleznete na ewrc-results.com.

Komentářů celkem: 1
10. 3. 2011 06:54
0 0
Já mám pocit, že v nadpisu by mělo být "3. podnik mistrovství Finska"

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama