Je libo Citroen Saxo?

Prodejce závodních komponentů Tym-motorsport se letošním rokem pustil i do stavby soutěžních vozů pro účely pronájmu.

Prodejce závodních komponentů Tym-motorsport se letošním rokem pustil i do stavby soutěžních vozů pro účely pronájmu. Pro tento účel si vybral osvědčený francouzský speciál Citroen Saxo VTS 16V spadající do třídy 9, v Poháru ČR v rally pak do skupiny SA2, jednodušeji řečeno – jedná se o auto do bývalé skupiny N2. Pronajímatel počítá se starty jak v mistrovství ČR, tak i v jakémkoliv volném podniku – Rallye Cup, Volný Pohár, Rallye Show… Když se budou závody překrývat, není to pro Tym-motorsport problém – auta totiž budou dvě. :-)

Soutěžní vozidla jsou úplně nová, závodně nikdy nejetá. Do kompletně provařené karoserie byl vevařen úplný klecový rám splňující podmínky přílohy „J“. Interiér vozu je vybaven základní bezpečnostní výbavou – homologovanými sedáky, pásy, hasícím přístrojem. Šestnáctiventilová verze motoru o objemu 1600 ccm se řídí homologací (87kW), kroutící moment bude teprve měřen.

Max. rychlost se řídí použitou převodovkou. Krátká převodovka má maximálku kolem 175 km/hod., při použití druhé převodovky saxo dosáhne rychlosti až 210 km/hod.. V autě je namontována nová spojka Valeo, tvrdá lamela Ferodo D 3000 SP. Podvozek je připraven tuhostně stavitelný KONI, v létě pak přijde změna na plně nastavitelný GAZ. Závodní výfuk je podle skupiny N2 s průchozím katalyzátorem s rezonátorem a zadním tlumičem.

Brzdové ústrojí je osazeno vpředu Ferodo DS3000, vzadu pak brzdovým obložením Textar. Závodní speciál bude nazut na lehké kované disky Speedline, na které budou nazuty zcela nové pneumatiky Kumho.

V dnešní době je jedním z nejdůležitějších faktorů cena. Tym-motorsport se rozhodl nacenit Citroen Saxo takto:

MMČR, sprinty a PČRR – 350 Kč / 1 km RZ

Volné soutěže (RC, VP, RS) – 250 Kč / 1 km RZ

V ceně je kompletní servis vyjma dopravy auta na soutěž. Při absolvování kompletního vybraného seriálu je pak cena po domluvě.

Naceněné úvodní podniky jednotlivých seriálů:

25.-26. 3. 2011 Valašská Rally – 53 907 Kč
22.-23. 4. 2011 Rally Lužické Hory – 26 880 Kč
2. 4. 2011 Rallye Show Stříbro – 11 055 Kč
23. 4. 2011 Rallye Střela Kralovice – 18 750 Kč

Ceny jsou bez DPH.

Kontaktní údaje: Jan Vostrý, tel.: 775 242 962, email: pronajem@tym-motorsport.cz

Komentářů celkem: 33
10. 3. 2011 13:34
0 0
willy2.0 : se vší úctou nevím jak velký a dobrý jste závodník , ale fráze kamarád říkal že jsou špatné.... ta nic moc. kolikrát jste se svezl na podvozku GAZ? kolikrát jste ho nastavoval? tyto podvozky také prodáváme a zatím byly jen kladné odpovědi. firma GAZ je jedna z největších výrobců podvozků v anglii. osobně jsem na něm jel už několikrát a určitě je to srovnatelné s ostatníma. Připravujeme testovací den. Každý bude mít možnost se svezt a říci k tomu své. jinak na motor jsme ani šáhnou nemohli, protože homolagace bývalé skupiny N2 to nedovoluje. Bohužel auta jsou zatím vybaveny podvozky koni.Ale dnes už víme že do 4 týdnů budou v obou vozech GAZ.

Čejda: špéru to samozřejmě má. Převodovka je podle homologačního listu.smajlík
10. 3. 2011 13:47
0 0
Já jsem hobík A prd jsem najel na rally. Jen zkušenosti z provozu nebo ZAV. A mám hodně spřízněných duší , kteří zkoušeli různé podvozky, půjčovali mě to a za těch 8let cca. jsem si vyzkoušel fakt hodně. Takže i vím mino jiné i, s kterýma je pak problém ohledně repasí apod...což plno lidí na začátku taky neřeší.

Na GAZ nejsou moc chvály a to ani na zahraničních forech, samozřejmě spíš bych si počkal na to, až bych se na tom svezl...Ale pořád to beru jako tuning podvozek, stejně jako ten Tein.
Svezl jsem se na Ohlinsech např. na Cliu a to je prostě něco jiného. V tom se asi shodneme.
Jedinou výhodu u toho Saxa vidím v té krátké převodovce, ale podvozek je podle mě a vždy základ.
Prosím berte to jen jako názor z lidu".
10. 3. 2011 14:05
0 0
Teď jsem si to přečetl ještě jednou, není mi jasné, proč v ceně pronájmu není doprava na závod. Osobně si pronajímáme Hondu VTi (SA2) levněji, ale s kompletním zajištěním. Pak bych opravil sám sebe, že už to za zas tak zajímavé peníze není. Kompletní servis je myšleno - mechanik, stan, benzín (náplně), gumy - vše kromě dopravy? Ale auto je to hezké.
10. 3. 2011 16:39
0 0
Nezapomeň, Honzo, že při domluvě na více závodů se cena mění. Směrem dolů smajlík
10. 3. 2011 17:38
0 0
Nechci být za blbce, možná se to obecně i ví, ale co když budu míti závadu, která nebude v souvislosti s nehodou? Třeba podfoukne těsnění pod hlavou, vydechne spojka... Platím její opravu? A skládá se před závodem nějaká jistina? Díky za odpověď.
10. 3. 2011 17:46
0 0
maevad> Přemku, to chápu, jasně, ale stejně ta doprava auta by mě osobně štvala a odradila. Musel bych někde shánět plaťák, zbytečná starost navíc. Nemyslím to špatně, jen je to takový nepěkná věc. Ale pěkné to auto je, to jo. Na veřejný den a zkoušku bych se rád přijel podívat pro porovnání s VTIčkem.
10. 3. 2011 17:50
0 0
Myslím že jsi to špatně pochopil. On ti to tam samozřejmě odveze, ale třeba za 12kč/km. Takže cena bude navíc za dopravu a podle vzdálenosti od Tymákova.smajlík
10. 3. 2011 21:26
0 0
hobit: samozřejmě záleží jak závada vznikla. asi z ničeho nic nezačne auto vařit. bud se musí stát něco s chladícím systémem nebo auto přetočíte nebo uvaříte. pokud je prokazatelně vina na jezdci platí opravu z 90% on. 10% je spoluúčast teamu na opravach.poukud se to stane že je cokoliv únavou materiálu nebo náhodným selháním mechanika atd. platíme celou opravu my. z dlouholetých zkušeností ze závodů vím že třeba např. taková spojka sama od sebe také neshoří, ale někteří jezdci ze strachu z rychlosti pořád na spojce drží nohu a pak shoří.
Co se týká kauce je to vždy na osobní domluvě.
jac
10. 3. 2011 21:45
0 0
Cena za pronájem mi příjde za tento vůz vysoká. Ano, jedná se sice o nový(starý) vůz,ale po prvním závodu už nebude taky nový,podvozek nic moc, hlavně, ok,sice ho prodáváte, ale KDO ho nastavuje na naše specifické tratě a KDO na tento podvozek kladně odpovídal ze závodníků? Kumho nekritizuji,víc,že venku se jezdí dost a i na WRC,v případě,že si auto půjčím na mistrák, kde si do Hondy sednou Blaťák, Pelech atd., jedu se zaručeně jen za ty peníze svézt a ne závodit,což je sakra drahý kochání se přírodou. Za menší peníze se svezu s Hondou,kde můžu pomýšlet na to,že si třeba pozávodím s tím nejpomalejším Hondařem. smajlík
Tím vás nedejbože nechci od tohoto počinu odradit, je super,že tady máme ještě nadšence, kteří v dnešní době mají chuť na takovéto akce, ale spíš bych viděl tomu poladit podvozek, nasypat do motoru víc žrádla pro koníky a šup s tím do VP,RC,k Milanovi Blahoutovi, tam vidím potencionální klienty. Protože pro mistrák je to + trénování, Hans (je správná sedačka k Hansu??),hotel,teď je to cena včetně všeho,či doprovod a mechaniky si platím zvlášť? Jak ND na ťukanečky během závodu, co ramínka,blatníčky?....tak a jsem tam za cca 110.000 tis za MMČR. Nesmyslsmajlík
11. 3. 2011 15:06
0 0
To Jac: Nikdo vám na hlavu nemíří,auto si půjčovat nemusíte,ti kdo budou mít zájem o pronájem si Honzu najdou.Kluci z Tym-Motorsportu vědí co dělají smajlík buďme rádi že se objeví zase jiné auto na závodech a bude na co koukat smajlík
11. 3. 2011 18:27
0 0
Vostry: Díky za odpověď, ale spíše mně jde o to, jestli když s autem pojedu jako třetí (pátý, desátý), tak jestli vydrží. Nevím, jak často se dělají repase a co padne na mě.
Jinak chválím Váš počin a držím palečky. Rád bych si zazávodil a tak hledám alternativu a jsem rád, že se někdo takhle "veřejně" do toho pustí.
11. 3. 2011 21:36
0 0
Fabi: díky, ale každýmu se nezavděčíš a na názor má každý právo smajlík
hobit: auto bude vždy připraveno na 100%, vše záleží na osobní domluvě. nehodláme to provozovat sezonu a pak ende, takže dobré jméno je to nejduležitější. pokud by jste měl zájem kontaktujte mne na mail nebo tel a domluvíme se na podrobnostech.
smajlík
jac
14. 3. 2011 11:36
0 0
2 Fabi,Vostrý - moment pánové, já tady vaši práci a zaujetí nehaním,přečtěte si ještě jednou můj příspěvek. Každopádně jsem položil dle mne dost důležité otázky z pohledu člověka, který by si chtěl auto půjčit a na co by se měl každý začínající ptát a zůstaly nezodpovězeny.
Znova opakuji, že váš počin chválím,ale myslím si, že tak,jak je auto postaveno,je v mistráku (v obou) bez úspěchu na výsledek a v poměru cena za pronájem/co za to dostávám je to prostě drahý. To není jen názor,ale realitasmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!