Ladislav Kopelent - eWRC.cz
10. 3. 2011 21:20 − 2971× − 0

Rallye Cup v roce 2011

Letošní soutěžní sezona klepe na dveře, na poli amatérských klání se konají přípravy již 4. ročníku Rallye Cupu, který se i letos hlásí o slovo.

Letošní soutěžní sezona klepe na dveře, na poli amatérských klání se konají přípravy již čtvrtého ročníku Rallye Cupu, který se i letos hlásí o slovo.

Tento známý seriál amatérských soutěží měl svoji premiéru v roce 2008, jako alternativa Volnému poháru, který již byl zavedený s kořeny sahajícími do roku 2002. RC při své premiéře měl za cíl rozvířit stojaté vody VP, který trošíčku stagnoval a odehrával se na notoricky známých tratích. Nový seriál chtěl nabídnout alternativu pro posádky i diváky. Již první ročník RC za mediální podpory nejsledovanějšího serveru eWRC.cz zastínil svoji úspěšností, cílenou presentací, počtem soutěžících VP. Jeho druhý ročník gradoval, pořadatelé zařadili zajímavé nové tratě, objevily se nové posádky se zajímavými soutěžními speciály.

V loňském roce došlo ke stagnaci, několik akcí bylo zrušeno, nekonaly se z různých důvodů. Oslabila se i spolupráce RC s FAS, který nabídl možnost otestování vozidel a jejich následnou legalizaci pro sportovní použití. Na technických podmínkách splňujících požadavky národní sportovní autority a ministerstva dopravy se podílel aktivně i hlavní technický komisař pan Maňas. Vedení RC a většina jezdců však neakceptovala pro RC upravené již stávající technické podmínky pro K4 pohár. Bylo rozhodnuto, muselo se jít svoji cestou a řídit se stávajícími interními technickými i sportovními předpisy.

Za této situace byl odjet seriál bez některých podniků. Kostelec šel svoji cestou směrem k poháru K4 v rámci FAS, pořadatelský tým z Rokycan se po nevydařených přípravách a odvolání Rallye Plzeň vyčlenil a pořádal svůj seriál. Z vedení RC odešel i činorodý Dan Krob, který zastřešoval konání Kramolína, tím pádem se nejel ani Kramolín pod křídly RC. Selhání pana Stolína je zbytečné komentovat, určitě vedení poháru se z této zkušenosti poučilo a na příště bude obezřetnější. Do seriálu byl zařazen nově i úspěšný podnik v Litoměřicích pod taktovkou zkušeného soutěžního jezdce Vlastimila Tlaška. V sezoně 2010 byl oporou v pořádání Vladimír Slemenský z Kralovic, který uspořádal dokonce tři soutěže. Tradičně pěknou akci uspořádal Marek Šimík v okolí Chrudimi. Celkem pět podniků vytvořilo v daných podmínkách solidní, života schopný seriál.

Celkové výsledky v absolutním pořadí v top desítce byly tyto:

Pořadí Rallye Cupu 2010
1. Šikl Martin – Pecina Martin Mitsubishi Lancer Evo IX
2. Vajsajtl Jan – Majer David Mitsubishi Lancer Evo VIII
3. Danys Pawel – Borko Tomek Mitsubishi Lancer Evo IX
4. Brousek Stanislav – Sloup Karel Škoda Fabia RS
5. Chepil Andriy – Huley Serhiy Mitsubishi Lancer Evo IX
6. Kalista Jiří – Šofr Michal Mitsubishi Lancer Evo V
7. Gajar Pavel – Vanický Petr Mitsubishi Lancer Evo V
8. Dvořák Miloš – Hruška PavelMitsubishi Lancer Evo IX
9. Nový Petr – Starý Jan Mitsubishi Lancer Evo IX
10. Moravec Aleš – Bártík Lukáš Mazda 323 Kit Car

Vítězové tříd:

A4: Šikl Martin – Pecina Martin Mitsubishi Lancer EVO IX
A3: Brousek Stanislav – Sloup Karel Škoda Fabia RS 2.0
A2: Goliszek Darek – Goliszek Anna Citroen Saxo VTS
A1: Šmidlík Zdeněk ml. – Pelikán Jiří Peugeot 106
H4: Hasil Vladimír – Honomichl Miloš VW Golf Gti 1.8
H3: Sychra Lubomír – Kavalek Tomáš Škoda 130 LR
H2: Volf Miroslav – Procházka Marek Škoda 110R
H1: Rejchrt Michal – Jirák Jaroslav Trabant 601

Příprava seriálu pro sezonu 2011 je v plném tempu. Kalendář podniků má tuto současnou podobu:

Kalendář Rallye Cupu 2011
23.4.2011XII. Rallye Střela Rallye Club Marionetta Kralovice www.marionetta.cz
11.6.2011 I. Rallye Orlické hory Veronika Vrátilová www.rallyeorlickehory.cz
9.7.2011 II. Rallye České středohoří Vlastimil Tlašek www.rallyceskestredohori.cz
13.8.2011 X. Rallye Železné Hory Ing.Marek Šimík www.rallyepardubice.cz
5.11.2011 XIII. Rallye Střela Rallye Club Marionetta Kralovice www.marionetta.cz

V současné době vrcholí přípravy, pořadatelé zajišťují tratě pro konání jednotlivých podniků. Je vedeno mnoho jednání s dotčenými obcemi, úřady a institucemi a řídící štáby daných soutěží vykonávají tu úmornou a pro jezdce a diváky mnohdy neviditelnou, nehmatatelnou a nedoceněnou práci. Toto přípravné a složité období, které obnáší pro partu zapálených pořadatelů mnoho starostí, strastí, mnohdy různé nepochopení. Bez něho nelze přikročit k finálnímu produktu akce a tím je odmávnutí startovním praporem soutěžní posádky za jásotu přihlížejících diváků. Popřejme všem pořadatelům silné nervy, velkou trpělivost při přípravě jednotlivých podniků. Očekávejme od nich pečlivost, přesnost, korektnost, cílevědomost a buďme k nim tolerantní, shovívavý, ohleduplní, nestěžujme jim práci zbytečnými žabomyšími válkami. Popřejme zúčastněným soutěžícím mnoho úspěchů a spatření šachovnicového praporu v cíli rallye na co nejlepším místě.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!