Michelin obhajuje své šotolinové pneumatiky
Ředitel Michelinu Nick Shorrock pro autosport.com uvedl, že je spokojen s výkonem šotolinových pneumatik na uplynulé Mexické rally. Hodně se obávali velkého rizika defektů, které by mohly mít velký vliv na výsledky soutěže, což se ale nakonec nestalo. Například jezdci na Fordech Latvala a Ostberg, kteří měli defekty, dokončili na třetím a pátém místě celkově.
"Navrhli jsme tuto pneumatiku, aby byla konkurenceschopná na nejvyšší úrovni mistrovství světa rally, a udělali jsme pro to v uplynulém roce spoustu práce, protože jsme věděli, jak splnit dva základní požadavky," objasnil Shorrock. "Prvním úkolem bylo vyvinout pneumatiky, které budou maximálně rychlé v současné konkurenci. A druhá věc, museli jsme vyvinout pneumatiku pro nové soutěžní vozy, mnohem lehčí a méně výkonné, kdy jezdci oproti loňskému roku musí změnit svůj přístup k řízení vozu."
"Těší nás, jak pneumatiky fungují a jsme spokojeni s jejich výkonem na tomto podniku. Měli jsme pozitivní zpětnou vazbu od týmů a soukromých jezdců, jízdní vlastnosti pneumatik zvýšily schopnost jezdců jet rychleji než vloni," obhajoval Shorrock Michelinky. "Počet nehod (defektů) bylo poměrně málo ve srovnání s obdobnými soutěžemi. Budeme teď analyzovat výsledky, ale v tuto chvíli jsme spokojeni s výkonem pneumatik."
"Je to lepší než loňské pneumatiky (Pirelli), mají větší přilnavost a jezdí se s nimi lépe," řekl pilot Citroenu Sebastien Loeb. "Jediná věc, co se mi maličko nelíbí, je riziko defektu. Měl jsem v Mexiku štěstí, že jsem měl pouze jeden defekt těsně před cílem zkoušky a ani jsme to nezaznamenali. Ale je to riziko, a není dobré počítat s rizikem, protože s tím nemůžete nic udělat. S touhle jedinou výjimkou je pneumatika velmi dobrá, její životnost je bezproblémová."
Nejhorší zatěžkávací zkouška pneumatik ale pravděpodobně přijde až na nadcházejících soutěžích MS, zejména pak v Řecku. Michelin má v letošním šampionátu WRC konkurenta v podobě čínského Dmacku, obě tovární značky Ford i Citroen jezdí na Michelinech.