Fäviken Winter Rally – komentář

V druhé švédské rally si dobře počínal Eddie Hörbing, ale ani se špičkovou technikou na vítězství nedosáhnul.

Švédský šampionát odstartoval v rámci tamní soutěže zařazené do mistrovství světa. Část trati tohoto podniku tak společně absolvovala jak nová WRC vstupující premiérově na světovou scénu, tak WRC podle starých předpisů dožívající v národním mistrovství. S jedním opravdu historickým kouskem Fordem Escortem WRC si do švédského mistrovství největší bodový obnos připsal veterán Mats Jonsson. Na druhý domácí podnik mu ovšem vyrostli dva velcí soupeři. V první řadě šlo o Patrika Sandella, který si do domácího šampionátu odskočil prohnat poslední vyrobený exemplář Škody Fabia WRC. S ním se před dvěma roky v Norsku srdnatě pral se světovou elitou.

Třetí příčku na první švédské soutěži zajel Eddie Hörbing, který si na Fäviken přichystal novinku, Ford Focus WRC 09. A právě utvořením této kombinace vyrostl Jonssonovi druhý velký soupeř. Na startu se prezentovali i dva jezdci se Škodou Octavia WRC, Björna Adolfssona ovšem zradilo turbo a Nils Jensen do cíle dorazil s obrovskou ztrátou až jako pětačtyřicátý. Na start rally ovšem nedorazili jen jezdci s WRC, o nejvyšší příčky se chtěli poprat i přední piloti produkčních vozů Jimmy Joge nebo Joakim Nyman (oba Mitsubishi Lancer EVO X) a hlavně Pontus Tidemand.

Nevlastní syn Henninga Solberga vloni zazářil na norské půdě, kde si úspěšně počínal v tamním Subaru Cupu. S Imprezou se měl představit i na Swedish Rally, ovšem nakonec dostal od svého otčíma k dispozici jeho oranžový Ford Fiesta Super 2000. Nebýt chyby hned v úvodu, mohl směle pomýšlet na vítězství. Na Fäviken Rally si talentovaný Švéd chtěl zlepšit chuť, ale v úvodu se musel sklonit před Sandellem. Pilot Fabie WRC vyhrál oba úvodní testy a usadil se v čele. Na třetím ovšem přestala Škodovka řadit a loňský účastník SWRC musel odstoupit.

Na stejné zkoušce skončila po výletu z trati soutěž i pro Jonssona. Vítěz úvodního podniku se druhý den do rally vrátil v rámci SupeRally a své snažení dotáhnul na jedenáctou příčku celkově a druhou ve třídě A8. V jejím rámci si nejlépe počínal Hörbing, který ale ani se špičkovou technikou na vítězství nedosáhnul. Tidemand znovu prokázal své dovednosti, s Fiestou se již dokonale sžil a dojel si pro premiérový triumf. Kromě kompletního švédského mistrovství má talentovaný mladík v plánu i dva starty v MS, kde bude jistě zajímavé sledovat jeho porovnání s předními borci ve vozech Super 2000.

Pořadí v cíli
1. Pontus Tidemand/Jörgen Nordhagen (S/N) Ford Fiesta S2000 1:14.52,1
2. Eddie Hörbing/Björn Nilsson (S) Ford Focus RS WRC 09 +42,4 (1. A8)
3. Jimmy Joge/John Stigh (S) Mitsubishi Lancer Evo X +3.20,1
4. Patrik Johansson/Jesper Johansson (S) Mitsubishis Lancer Evo IX +3.41,8
5. Jocke Nyman/Bo Holmstrand (S) Mitsubishi Lancer Evo X +3.43,1
6. Ramona Karlsson/Miriam Walfridsson (S) Mitsubishi Lancer Evo IX +3.59,9
7. Kristian Johansson/Fredrik Livh (S) Mitsubishi Lancer Evo X +4.05,2
8. Deividas Jocius/Gediminas Zliubas (LT) Mitsubishi Lancer Evo IX +4.15,4
9. Niklas Hägg/Emil Eklund (S) Mitsubishi Lancer Evo IX +4.26,7
10. Thomas Thunström/Nicklas Edvardsson (S) Subaru Impreza WRX STI +4.28,0

Stav šampionátu: A8: 1. Jonsson 27, Hörbing 27, 3. Gälliner 14, Thorsell 14, 5. Jacobsson 10, Eriksson 10
N4: 1. Tidemand 30, 2. Joge 24, 3. Nyman 19, P. Johansson 19, 5. Jonasson 10, 6. Karlsson 8

Do konečných výsledků této rally můžete nahlédnout rovněž na stránkách ewrc-results.com.

Komentářů celkem: 1
16. 3. 2011 02:451
0 0
Se světovou elitou za volantem Fabie nebojoval Sandel ale Andersson
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!