Fäviken Winter Rally – komentář
Švédský šampionát odstartoval v rámci tamní soutěže zařazené do mistrovství světa. Část trati tohoto podniku tak společně absolvovala jak nová WRC vstupující premiérově na světovou scénu, tak WRC podle starých předpisů dožívající v národním mistrovství. S jedním opravdu historickým kouskem Fordem Escortem WRC si do švédského mistrovství největší bodový obnos připsal veterán Mats Jonsson. Na druhý domácí podnik mu ovšem vyrostli dva velcí soupeři. V první řadě šlo o Patrika Sandella, který si do domácího šampionátu odskočil prohnat poslední vyrobený exemplář Škody Fabia WRC. S ním se před dvěma roky v Norsku srdnatě pral se světovou elitou.
Třetí příčku na první švédské soutěži zajel Eddie Hörbing, který si na Fäviken přichystal novinku, Ford Focus WRC 09. A právě utvořením této kombinace vyrostl Jonssonovi druhý velký soupeř. Na startu se prezentovali i dva jezdci se Škodou Octavia WRC, Björna Adolfssona ovšem zradilo turbo a Nils Jensen do cíle dorazil s obrovskou ztrátou až jako pětačtyřicátý. Na start rally ovšem nedorazili jen jezdci s WRC, o nejvyšší příčky se chtěli poprat i přední piloti produkčních vozů Jimmy Joge nebo Joakim Nyman (oba Mitsubishi Lancer EVO X) a hlavně Pontus Tidemand.
Nevlastní syn Henninga Solberga vloni zazářil na norské půdě, kde si úspěšně počínal v tamním Subaru Cupu. S Imprezou se měl představit i na Swedish Rally, ovšem nakonec dostal od svého otčíma k dispozici jeho oranžový Ford Fiesta Super 2000. Nebýt chyby hned v úvodu, mohl směle pomýšlet na vítězství. Na Fäviken Rally si talentovaný Švéd chtěl zlepšit chuť, ale v úvodu se musel sklonit před Sandellem. Pilot Fabie WRC vyhrál oba úvodní testy a usadil se v čele. Na třetím ovšem přestala Škodovka řadit a loňský účastník SWRC musel odstoupit.
Na stejné zkoušce skončila po výletu z trati soutěž i pro Jonssona. Vítěz úvodního podniku se druhý den do rally vrátil v rámci SupeRally a své snažení dotáhnul na jedenáctou příčku celkově a druhou ve třídě A8. V jejím rámci si nejlépe počínal Hörbing, který ale ani se špičkovou technikou na vítězství nedosáhnul. Tidemand znovu prokázal své dovednosti, s Fiestou se již dokonale sžil a dojel si pro premiérový triumf. Kromě kompletního švédského mistrovství má talentovaný mladík v plánu i dva starty v MS, kde bude jistě zajímavé sledovat jeho porovnání s předními borci ve vozech Super 2000.
Pořadí v cíli | ||
---|---|---|
1. Pontus Tidemand/Jörgen Nordhagen (S/N) | Ford Fiesta S2000 | 1:14.52,1 |
2. Eddie Hörbing/Björn Nilsson (S) | Ford Focus RS WRC 09 | +42,4 (1. A8) |
3. Jimmy Joge/John Stigh (S) | Mitsubishi Lancer Evo X | +3.20,1 |
4. Patrik Johansson/Jesper Johansson (S) | Mitsubishis Lancer Evo IX | +3.41,8 |
5. Jocke Nyman/Bo Holmstrand (S) | Mitsubishi Lancer Evo X | +3.43,1 |
6. Ramona Karlsson/Miriam Walfridsson (S) | Mitsubishi Lancer Evo IX | +3.59,9 |
7. Kristian Johansson/Fredrik Livh (S) | Mitsubishi Lancer Evo X | +4.05,2 |
8. Deividas Jocius/Gediminas Zliubas (LT) | Mitsubishi Lancer Evo IX | +4.15,4 |
9. Niklas Hägg/Emil Eklund (S) | Mitsubishi Lancer Evo IX | +4.26,7 |
10. Thomas Thunström/Nicklas Edvardsson (S) | Subaru Impreza WRX STI | +4.28,0 |
Stav šampionátu: A8: 1. Jonsson 27, Hörbing 27, 3. Gälliner 14, Thorsell 14, 5. Jacobsson 10, Eriksson 10
N4: 1. Tidemand 30, 2. Joge 24, 3. Nyman 19, P. Johansson 19, 5. Jonasson 10, 6. Karlsson 8
Do konečných výsledků této rally můžete nahlédnout rovněž na stránkách ewrc-results.com.