Ondřej Plšek - eWRC.cz
17. 3. 2011 09:08 − 2681× − 17

Jak vypadá rally v Číně

Náš čtenář Jan Pícha ze Šanghaje navštívil první letošní podnik Čínského šampionátu a podělil se s námi o své zážitky.

Rallysport je populární i v destinacích, které jsou pro Evropana velmi exotické. Jednou z nich je bezpochyby i Čína, která v posledních letech proslula starty známých skandinávských a britských jezdců. Ti se sice úvodní soutěže Čínského mistrovství Wudalianchi Rally nezúčastnili, ale na místě byl náš čtenář Jan Pícha se svým fotoaparátem. Přečtěte si tedy jeho zážitky ze soutěže, kterou většina z nás asi nikdy nenavštíví.

Minulý víkend jsme si se synem vyjeli na 2.500 km výlet na úplný sever Číny, cca 150 km od ruské hranice. Jel se tam první podnik letošního čínského mistrovství.

Sice nejela zahraniční špička (4 největší týmy jsou v nějakém sporu s národní federací FASC, ale oficiálně nestartovali kvůli velké vzdálenosti této soutěže od jejich sídla a od dalšího podniku prý opět pojedou – ten je ale až v červenci), presto to byla soutěž, jakou nikdo nikde jinde než v Číně asi nezažije. Stejně jako loňská první soutěž v Mohe se i tato odehrála celá na zamrzlém jezeře. Na plochu cca. 3x 10 km zamrzlého jezera (led tloušťky 1,2 metrů a více) vláda vyšle těžkou techniku, ta vyorá do cca 30 cm sněhové pokrývky dvě RZ v délce 26 a 28 km, které vedou téměř paralelně vedle sebe, starty a cíle RZ jsou stejně jako servis od sebe pár stovek metrů a z jedné na druhou RZ člověk jenom přejde 100 až 200 metrů po jezeře a vidí během jednoho dne všechna auta na všech RZ a to vždy minimálně na 2 km úseku. Sen pro diváka, ale musí tam být sám jako v Číně, v České republice bychom zacpali už jen příjezdovou cestu přes přehradu a při takovéto volnosti bychom asi diváky neuhlídali. To ani nemluvím o stavu diváku, když by tam měli celý den vydržet v 15-stupňovém mrazu. Slivovice a rum by tekly proudem. Ale s dobrou výbavou se to dalo vydržet od 9:00 do 16:00 i s naším 7-letým synem.

Přiznávám, že výsledky jsem nijak zvlášť nesledoval, od 3. místa absolutně už byly dvoukolky Honda Civic, VW Golf atd., i naše Fabie se snadno protlačily do první desítky, ale klouzání na hřebíkách to bylo zábavné i při ne vždy vysoké kvalitě pilotů. Prvních deset az patnáct je dobrých, pak už je to horši. Také posílám v několika mailech opět moje amatérské fotky (fotogalerie zde). Něco je jen atmosféra či krajinka, několik povedených průjezdů, něco scénky z čínského rallyesportu (např. zapadlé Evo 9, kdy spolujezdec vyhrabává a pan jezdec ani nevyleze a jenom radí (spolu s mým synem) a pak po vytaženi terénní Toyotou spolujezdci téměř ujede. Nebo Suzuki SX4, jejíž jezdec při našem marném společném pokusu o vyproštění ze sněhu ztratil klíčky a pak je po kolenou hledal ve sněhu.

Jen pro dokreslení posílám přefocenou mapku soutěže. Je z ní dobře vidět, jak byly 2 RZ (první se jela ta vnější 28,00 km, potom ta vnitřní 25,00 km – skutečně ve všech podkladech uvádějí délku takto na metr přesně, asi to tem grejdrům naplánoval počítač) namotané na malém prostoru. Servis byl v dolním pravém rohu, cca 200 m od startu RZ 1 a na druhou stranu dalších 200 m od přehrady jezera.

Zdravím ze Šanghaje

Honza Pícha

Komentářů celkem: 17
17. 3. 2011 10:081
0 0
Krása, díky za článek! smajlík
17. 3. 2011 10:222
0 0
hukot, díky.
17. 3. 2011 11:133
0 0
V Číně je možné všechno smajlík Díky za zajímavý článek!

To by se spoustě pořadatelů u nás líbilo, žádné vesnice, skoro žádné povolení...
17. 3. 2011 13:334
0 0
Servis na mapce to je ten "regál, strašák na pole a proškrtnuté políčko"?smajlík
17. 3. 2011 14:105
0 0
finne - pokud ano, tak to čteš pozpátku...smajlík
17. 3. 2011 14:346
0 0
Dobrýýý Ty voe to bych bral.smajlík
17. 3. 2011 14:457
0 0
smajlík Bomba článek smajlík
17. 3. 2011 14:458
0 0
Skvělý článek, oživil tu stávající okurkovou sezónu velmi netradičním způsobem. Ještě by nebylo marné přihodit odkaz na google maps, kde že se to přesně na tom dalekém východě jelo. Díky.
17. 3. 2011 16:209
0 0
pekna reportaz smajlík
17. 3. 2011 17:1110
0 0
Já bych chtěl spíš vidět seznam přihlášených,ale ne v čínštiněsmajlík
17. 3. 2011 17:1711
0 0
Po dvou dnech hledání jsem seznam přihlášených v latince nenašel, i proto jsou posádky v galerii uvedeny v čínštině - jinak to nešlo smajlík
17. 3. 2011 18:2312
0 0
Pokud se nepletu, tak "pouhý" čtenář Jan Pícha je skvělý mitfára a příležitosný rallyejezdec: http://www.ewrc-results.com/coprofile.php?profile=4999, http://www.ewrc-results.com/profile.php?profile=5186, navíc měl pěkných pár let prsty v pořádání jedné z nejkrásnějších rallye u nás, Rallye Český Krumlov smajlík
17. 3. 2011 18:2513
0 0
4 Pejda, strejda google umí přeložit i rozsypanej čaj. Zkusil jsem to a cosi, co vypadá, jako englickej transskript z toho vylezl smajlík
hbt
19. 3. 2011 12:0314
0 0
Teda Honzo jak ses tam dostal? To jste jeli stavět další fabriku? Jinak jako nápad velmi, velmi zajímavé.Sice málokde by se asi našla taková plocha, a dvě erzety je prostě málo, Ale jinak.... Jak na pořádání, na diváky- skoro jako u nás Erzetky:_). Ale pro jezdce. Žádnej, strom, žádnej horizont, žádná stodola, žádnej záchytnej bod. Takovel lepší pténinkovej buzerplac.
19. 3. 2011 14:0315
0 0
Tak, a teď jsem zvědavej jakej borec přesype ten rozsypanej čaj (rozumněj jména jezdců) do resultů smajlík smajlík Nebo Číňany budem raději ignorovat? smajlík
19. 3. 2011 16:4516
0 0
To InstinkTT: Wudalianchi je nazev mesta, jezero je 60 km primo na vychod od mesta.
19. 3. 2011 16:5917
0 0
To hbt: Cau Michale, 3 hod letadlo z Sanghaje, pak 5 hod autem. Skodovky delame jen v Sanghaji, neni tu takova kosa... smajlík Mas pravdu, horizonty chybely, ale krome utrhanych narazniku nikdo nic nerozbil. Zdravim Jihocechy.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!