Marek Felt - eWRC.cz
17. 3. 2011 22:31 − 2848× − 27

Vlka uvidíme na tratích RZ i letos

Posádku V-group Racing Teamu ve složení Jiří Vlček a Radim Strnad s vozem Peugeot 206 Kit Car uvidíme i v letošní sezóně.

Posádku V-group Racing Teamu ve složení Jiří Vlček a Radim Strnad s vozem Peugeot 206 Kit Car uvidíme i v letošní sezóně. Oproti loňskému roku však přišlo kromě změny S1600 na Kit Car i k další novince. Vlk nebude startovat ve „velkém“ mistrovství, ale zúčastní se rallysprintového šampionátu.

V radotínském Kart Centru jsme potkali kladenského, u diváků velmi oblíbeného jezce Jiřího Vlčka, a tak jsme se rozhodli jej vyzpovídat.

Donesla se k nám zpráva, že jste v tomto týdnu absolvovali týmové sezení, kde přišlo rozhodnutí o pokračování v rally. Co je na tom pravdy, přeci jen jsi v loňské sezóně avizoval ukončení rallyové kariéry a přechod k Tvému největšímu koníčku, tedy funkci kapitána Vlka na své lodi?

„Nikdy jsem přímo neoznámil úplný odchod z rallysportu. Fanoušci to zřejmě pochopili z toho důvodu, že jsme oba dva naše závodní vozy nabízeli k prodeji. Říkali jsme sice, že závodění omezíme, ale že se někde určitě objevíme. Situace v týmu je sice podobná, stále oba vozy nabízíme. Navíc jsme markantně snížili cenu. Sněhurka je k dispozici za 800tis Kč bez DPH a Karkulka za 950tis Kč bez DPH. Obě dvěstěšestky jsou připraveny na letošní sezónu. Rádi bychom však do budoucna pořídili novou, poněkud „klidnější“ techniku. Nevylučuji, že se bude jednat o vůz třídy S2000, snem však stále zůstává Peugeot 206 WRC. Pokud bychom vůz nejvyšší specifikace získali, absolvovali bychom pouze ty závody, kde jsou tyto vozy vítány a nestaly se obtíží. Musím se však přiznat, že ke Karkulce jsem si vydobyl během několika let vztah a bude se mi s ní těžko loučit.“

Ještě jsi nám ale neřekl, kde tedy vlastně mořského Vlka letos uvidíme?

„Jak jsi správně zmínil, měli jsme tento týden týmovou rallyovou poradu. Dali jsme si kávu v osazenstvu těch, co mají s rallysportem co do činění. Společně jsme se dohodli o účasti v kompletním rallysprintovém šampionátu. Možná se však objevíme i na jiných vybraných závodech. V úvahu připadá kupříkladu Příbram, nebo Český Krumlov.“

Zmiňuješ účast na některých „velkých“ závodech. Proč tedy ne kompletní MMČR. Přeci jen jsi v loňském roce do posledního závodu bojoval o titul ve třídě A6?

„Valašku bohužel z časových důvodů nezvládám. Byl jsem pozván jednou společnosti do Jordánska. To však koliduje právě s moravskou soutěží. No a Šumava? Nedávno jsem si přečetl, jak pan Valenta píše, že si váží každé posádky, která se na tuto soutěž přihlásí. Mě to předvedl v loňském roce společně s panem Babkou, kdy mi velmi „zpříjemnili“ závod jen pár hodin před startem. Už v té době jsem řekl, že pod těmito funkcionáři Šumavu nikdy nepojedu. Takže musím říci rezolutně NE. Máme navíc ve zvyku vždy o něco usilovat. A dvě absence hned na začátek sezóny není to pravé ořechové. Vstupovat do sezóny až při třetím závodě by tak nemělo smysl.“

Prozatím vlastníš dva vozy Peugeot 206 S1600. Letošní sezóna je však plná změn. Co říkáš na změnu vypsaných tříd v rámci obou šampionátů?

„Co na to říkám? Přiznám se, že zatím ani sám nevím, jak to vlastně všechno je. Navíc, jak to vlastně je, pořádně neví ani Ti, kteří se okolo rally hodně pohybují a jsem zvědav, jak se v tom vyznají samotní diváci, fanoušci a sponzoři. Základem, abych daný sport měl rád, fandil mu a sledoval ho, je znát jeho pravidla a vědět, o co tam přesně jde. Kdo proti komu závodí, atd. Je to prostě zbytečně složité. Dohodli jsme se s mechaniky, že pro tento rok využijeme možnosti, kterou již v minulosti učinil Pepa Peták, když Karkulku přivezl do Čech. Do šampionátu tak přihlásíme vůz specifikace Kit Car.“

A jaké jsou tedy vlastně Tvé letošní cíle?

„Nějaké volné místo ještě pro poháry na poličce máme :-). Ne, teď vážně. Je jasné, že každý chce vyhrávat, a tak i my chceme jezdit na předních příčkách. Hlavní je však vůz nerozbít a dovézt ho vždy vcelku až na cílovou rampu. To z důvodu účasti na několika firemních akcích. V letošní sezóně budeme pro různé společnosti dělat firemní dny, které jsou velkým finančním přínosem do týmové rallyové kasičky. Nerozbít vůz je především velkým přáním mechaniků. Když již zmiňuji mechaniky, kteří se v letošním roce ve složení J.Kafka, J.Pernikl, J.Thon a R. Navarčík budou na jednotlivých závodech střídat, z důvodu, aby si od rally také mohli odpočinout, nesmím zapomenout ani na mého spolujezdce Radima Strnada. S Radimem se mi v loňském roce jezdilo velmi dobře, a tak jsem rád, že si udělal čas i letos a přijal nabídku horkého sedadla pro letošní rallysprintovou sezónu.“

Přeji celému Vašemu týmu i za všechny fanoušky hodně letošních úspěchů.

Komentářů celkem: 27
20. 3. 2011 14:03
0 0
Přátelé, nevím co stále řešíte, protože Peugeot 206 nikdy nebyl ani jako Kit v homologaci VK homologován se 4 klapkou. Takže nástup do třídy 6 znamená pouze
odchod z třídy 5 mezi méně výkonné vozy R2.smajlík
20. 3. 2011 14:14
0 0
Něco takového udělal i Zedník,který z Fiesty S1600 udělal Kit 1,6. Pak se ale laicky zeptám,pokud nebyl homologován se 4 klapkou,jakto,že může jezdit?
20. 3. 2011 15:04
0 0
Kluci těch 250ps byla otázka, zas se toho tak nechytejte, jinak souhlasím že dneska se ladí hodně jednoklapkou a taky to jde.
Každopádně tedy, má nyní čtyřklapku nebo ne? Dle toho co píše XYZ teda ne? Pokud tedy pojede ve třídě R2, nepřijde mi to moc normální a fér vůči jiným tam, tak jak je to?
20. 3. 2011 15:06
0 0
gonzo : Fiesta S 1600 byla homologována nejdříve jako Kit v homologaci VK také s jednoklapkou a následně až jako S 1600.
20. 3. 2011 18:32
0 0
to XYZ: máš pravdu, protože jak Ford tak Peugeot byl homologován až 200 resp 2003. OprotiˇFelici, Puntu, Saxu nebo 106, jež vznikly na samém začátku třídy Kit. Která jak je u FIA "dobrým" zvykem měla "jepičí" život. Teda v případě 1600-ek. A pokud si dobře pamatuju, tak zatím byli zase francouzi, protože Saxo mělo v kitech takovou nadvládu, že se s tím muselo něco dělat. Tak došlo ke změně na S1600.. smajlík
20. 3. 2011 18:33
0 0
to willy2.0 : co má Vlk nevím, auto jsem neviděl.... Zeptám se smajlík
21. 3. 2011 18:30
0 0
Už vidím tu odpověď Vlčáka: " Něco tam jeee, já nevííím, fááákt, se zeptej mechanika, ale stojí to hroznej nesmysl, to je měsíc na lodi,klucí" smajlíksmajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!