4. 7. 2005 00:00 − 2480× − 0

S lehkou nohou pro šest pohárů

Dalšího skvělého výsledku dosáhli na Rallye Bohemia Antonín Tlusťák a Vlastimil Dědic. Jejich Citroen Saxo Kit Car byl po kotrmelci na sprintu v Kopné opět ve skvělé formě

Tisková informace MOTOCARSPORT Zádveřice
http://www.motocarsport.com

Dalšího skvělého výsledku dosáhli na Rallye Bohemia Antonín Tlusťák a Vlastimil Dědic. Jejich Citroen Saxo Kit Car byl po kotrmelci na sprintu v Kopné opět ve skvělé formě, posádka odvedla bezchybnou práci a nechybělo ani štěstí, bez kterého se úspěchu dosáhnout nedá. Na cílové rampě si pak převzali poháry za druhá místa ve skupině A, třídě A 1600 v hodnocení MMČR i Evropského poháru. Další trofej jim patří za vítězství v soutěži juniorů a celkové páté místo mezi „evropany“.


Foto: Petr FRÝBA

Rallye Bohemia byla, co do počtu a kvality posádek ve skupině A, určitě nejlépe obsazenou letošní soutěží. Kompletní domácí špičku ještě doplnil rychlý mladík z Německa, Aaron Burkart.

Úvodní superspeciálka v Sosnové a polovina sobotní etapy se jela za deště na mokru. „V Sosnové jsme se saxem najeli vlastně první kilometry na mokru. Neriskovali jsme a poznávali, jak se auto chová. V sobotu jsme začínali na mokrých pneu, pak jsme dali media a závěr se jel již na slickách,“ popsal pneumatikovou volbu jezdec, který v cíli první etapy držel třetí příčku ve skupině A a bodovanou čtrnáctou v absolutním pořadí. Také v Evropském poháru již byl na bodech. Měl i štěstí, když se mu vyhnuly technické problémy, nebo defekty, jaké potkaly například Martina Prokopa a Pavla Valouška. Bez potíží však úplně nebyl. „Druhá sekce měla téměř padesát kilometrů rychlostních zkoušek a více než sedmdesát kilometrů přejezdu. To je obrovská vzdálenost a proto jsme žádali o zařazení dodatečné tankovací zony. Pan ředitel Běla však řekl, že nám benzín musí stačit a že se s nějakým Tlusťákem bavit nebude. Do servisu jsme dojeli s dvěmi litry benzínu v nádrži a to přesto, že jsem jel s velmi lehkou nohou na plynu, v každé časové kontrole jsem vypínal motor a z kopců jezdil také s vypnutým motorem. Jiné posádky situaci řešily kanystrem v autě, což je velice nebezpečné, ale co měli dělat. My jsme tuto možnost neměli, protože do saxa se z kanystru tankovat nedá,“ postěžoval si Antonín Tlusťák na přístup vedení jinak krásné a náročné soutěže.


Foto: Petr FRÝBA

Pojďme však zpátky na trať a dejme opět slovo Tlusťákovi: „Do neděle jsme šli s cílem stáhnout deset vteřin na Burkarta a udělat vše pro to, aby nás nedohnal Pavel Valoušek. Tomu prvnímu jsem věřil, tomu druhém již méně,“ odhaloval Toník své plány na druhou etapu druhé největší domácí soutěže. Průběh posledních čtyřech rychlostních zkoušek ukázal, že měl naprosto správný odhad, když Burkarta překonal hned na prvních Bezdědicích, zatímco Valoušek se přiblížit po špatné volbě pneumatik nedokázal. V té době již bylo stříbrné saxo na dvanácté příčce absolutního pořadí. Další posun v pořadí zařídila havárie Schieho a Semerádův defekt, takže v cíli se nakonec posádka Motocar Sport Zádveřice radovala z umístění v elitní desítce absolutního pořadí.

Po dvou třetinách domácího šampionátu v rallye si Antonín Tlusťák s Vlastimilem Dědicem upevnili bronzovou příčku ve skupině A i ve třídě A1600 za Josefem Petákem a Martinem Prokopem. Druhý bodovaný výsledek v absolutním pořadí je vynesl i na průběžně osmnácté místo MMČR. Dlouhé čekání na Barum rallye, vrcholem domácí sezony, si Toník s Vlastíkem zkrátí dvěma starty na sprintech v Západních Čechách. Tam je čeká boj o udržení vedení příčky ve skupině A i ve třídě.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!