21. 3. 2011 17:43 − 2552× − 0

Pro jubilejní sezonu chystá Milan Kneifel překvapení

Bude tomu již patnáct let, kdy Milan Kneifel poprvé usedl do soutěžního speciálu a absolvoval první ostré kilometry.

V roce 2011 čeká zlínského jezdce Milana Kneifela malé životní jubileum. Bude tomu již patnáct let, kdy poprvé usedl do soutěžního speciálu a absolvoval první ostré kilometry. Ostříleného matadora, jenž se v posledních letech statečně pere o titul ve skupině A či třídě A6, opět doplní na sedadle spolujezdce kamarád Jarda Blažek. Posádka, startující pod hlavičkou Pegas Rally Teamu, si navíc připravila pro své příznivce a oblíbence dvoukolek zajímavé překvapení…

Při pohledu do historie týmu se dá vyčíst postupné prokousávání se na vrchol. V úvodu kariéry usedl pravidelný účastník domácí Barum Rally do vozu Suzuki Swift ve třídě N1, po několika letech následovat přestup na dodnes populární Hondu Civic VTi spadající do třídy N2, s níž získal v letech 2000 a 2001 titul vicemistra. Následující rok přinesl postupný přechod na Škodu Felicii Kit Car pro třídu A5, přičemž již v roce 2003 získal Milan Kneifel v této třídě titul. To vyústilo v další sezoně v přechod na populární Škodu Felicii 1.6 Kit Car a první místo ve třídě A6 v rámci MMČR. V následujících letech ještě jezdec usedl do Škody Fabie Kit Car, Peugeotu 206 S1600 a Suzuki Ignis S1600, s nímž dosáhl v roce 2009 na vicemistrovský titul ve skupině A, 2WD i třídě A6.

Před letošním rokem zvažoval Milan Kneifel nejrůznější varianty. „Dokonce jsem přemýšlel i nad koncem kariéry,“ dodává pilot, u něhož nakonec převládlo soutěžácké srdce. „Nabídla se nám zajímavá možnost pronájmu vozu Renault Clio R3 z dílen týmu XTG bratří Bryndů, která se ukázala být ještě zajímavější se vznikem nového Renault R3 Clio Cupu. Je to pro nás nová výzva a nová motivace, protože budeme mít možnost porovnat své schopnosti v totožných podmínkách s dalšími soutěžícími a zároveň bojovat o finanční bonusy či poukazy na náhradní díly. Pohárové zápolení navíc ještě podpořila firma Pirelli, která nabídla účastníkům velmi zajímavé ceny pneumatik,“ prozradil Milan Kneifel.

O víkendu absolvoval Milan s Jardou předsezónní testy na krátkém úseku bývalé rychlostní zkoušky nedaleko Příbrami, kde se vůbec poprvé posadili do nového speciálu. „Test probíhal na velmi náročné, hrbolaté a úzké části tratě. Zpočátku jsme měli trošku problém se tomuto terénu přizpůsobit, ale nakonec se podařilo. Z Renaultu Clio R3 mám pozitivní dojmy, auto je příjemné na ovládání a má obrovský krouťák. Brzdy jsou oproti speciálu S1600 trochu slabší, ale to je jen otázka zvyku.“ V blízké době čeká tým ještě shakedown před Valašskou Rally, která tak bude pro tuto posádku prvním podnikem letošního roku. „Renault R3 Clio Cup obsahuje šest soutěží, z nichž se do hodnocení bude počítat pět, takže je velmi pravděpodobné, že kromě Šumavy, která se do Cupu nepočítá, odjedeme všechny zbývající podniky MMČR.“

Jak již Milan Kneifel prozradil, úvodním podnikem Pegas Rally Teamu v jubilejní sezoně bude výroční 30. Valašská Rally, jedoucí se ve Valašském Meziříčí a okolí, což je ze Zlína téměř přes pole. „Bohužel se letos nejedou dvě rychlostní zkoušky, dobře známé z let minulých, tedy RZ z Rajnochovic do Hošťálkové a Odry. Celé rally se bude pravděpodobně rozhodovat na RZ Santov, která převyšuje všechny zkoušky jak délkou, tak i náročností, spočívající ve změně jednotlivých pasáží tratě,“ předpokládá na závěr vývoj úvodního podniku MMČR Milan Kneifel.

Další informace, články, videa či fotografie, týkající se Pegas Rally Teamu naleznete na oficiálních stránkách rally.spurtzlin.com. Pegas Rally Teamu můžete fandit i na stránkách sociální sítě facebook, kde doplňují členové týmu důležité novinky, včetně fotografií z víkendového testování.

Komentářů celkem: 0

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama