Marek Felt - eWRC.cz
5. 7. 2005 00:00 − 2287× − 5

Štajf a Kopecký vítězně na Bohemce

Komentář – Již po dvaatřicáté zaburácely motory v Mladé Boleslavi. Konal se zde totiž pátý podnik Global Assistance Mezinárodního mistrovství ČR.

Již po dvaatřicáté zaburácely motory v Mladé Boleslavi. Konal se zde totiž pátý podnik Global Assistance Mezinárodního mistrovství ČR. Rally Bohemia však patří řadu let k českým klenotům mezi soutěžemi a tak i letos získal koeficient 10 v šampionátu FIA Evropský pohár v rally-východ. Kvůli zákazu startu vozů třídy A8 a A7 (kitů) jsou od loňského ročníku vyhlašováni prakticky dva vítězové. V loňském roce se radovali z vítězství Josef Peták (Peugeot 306 Maxi) a Jan Kopecký (Škoda Fabia WRC).


Foto: Víťa BEZDĚKOVSKÝ eWRC.CZ

Letošní ročník byl rozdělen do dvou etap o celkové vzdálenosti 859,30 km. Soutěž otevírala tradiční páteční superspeciálka v Sosnové u České Lípy. V sobotu následovalo osm rychlostních zkoušek převážně v okolí Jablonce nad Nisou a v neděli vše končilo čtveřicí rychlostních zkoušek v okolí Mladé Boleslavi.

Startovní listina slibovala od samého začátku zajímavou podívanou a zřejmě jednu z nejobsazenějších soutěží u nás. Sešla se zde opravdu skvělá konkurence v čele se sedmi vozy specifikace WRC. Největším favoritem byla tovární dvojice Kopecký/Schovánek s nejnovější specifikací Škoda Fabia WRC 05. Nejvážnějšími soupeři byli Pech s Uhlem (Ford Focus WRC) a Vojtěch s Ernstem (Peugeot 206 WRC). O další příčky měli bojovat Triner a Trněný (oba Škoda Octavia WRC), a zahraniční účastníci Oscar Svedlund (Škoda Octavia WRC) a pravidelný účastník mladoboleslavské soutěže Thomas Schie (Toyota Corolla WRC). Na startu se objevila řada vozů třídy A7K v čele s polským jezdec Fryczem (Nissan Almera Kit Car).

Ovšem ani jeden z výše jmenovaných nemohl zasáhnout do boje o vítězství v Evropském poháru-východ. Zde jsou největšími favority posádky s produkčními vozy a vozy třídy S1600. Z předem přihlášených posádek se před startem omluvil T.Cserhalmi, přesto se bylo nač dívat. Po letošních výkonech byl největším favoritem Jozef Béreš jr. s vozem Subaru Impreza Sti. Znepříjemnit mu cestu za vítězstvím chtěli Václav Arazim (Mitsubishi Lancer EVO VIII), dále pak Miroslav Jandík, Karel Trojan, Herman Gassner, či Josef Semerád (vš. Mitsubishi Lancer EVO VII), a pozadu nechtěl jistě zůstat ani Vojtěch Štajf se Subaru Impreza Sti.

Mezi šestnáctistovkami přijel do Mladé Boleslavi německý jezdec Aaron Burkart (Citroën Saxo Kit Car), přesto favority bylo třeba hledat jinde. Na výborný výkon z Rally Akropolis chtěl navázat Martin Prokop s Ignisem S1600. Dalšími kandidáty na přední umístnění byli Pavel Valoušek (Suzuki Ignis S1600), Josef Peták (Renault Clio S1600) a po několika dobrých výkonech se mezi jezdce bojující o přední příčky zapojil rovněž Antonín Tlusták disponující silným Citroënem Saxo Kit Car.

Soutěž otevřela superspeciálka v Sosnové. Překvapením nejen pro diváky, ale i pro většinu posádek bylo počasí. Na posádky čekalo v Sosnové deštivé počasí. Chvíli přestávalo pršet, chvíli poprchávalo, ovšem většinu času pršelo. Vyšplhat se přes přemostění sosnovského okruhu bylo pro mnoho posádek doslova vymodlené. Především pro vozy s pohonem jedné nápravy to nebylo vůbec lehké.
Okruh zvládl nejrychleji Jan Kopecký, který porazil druhého Pecha o více než šest vteřin. Překvapivě třetího nejrychlejšího času dosáhl Josef Semerád. Na výtečnou se s mokrým okruhem vypořádali rovněž Béreš, Gassner, Štajf a především nejrychlejší šestnáctistovka v rukou Burkarta, který nechal za svými zady jak Prokopa, tak Valouška. Naopak velice smolně začal závod pro Štěpána Vojtěcha. Ten krátce po startu narazil zadní částí vozu do betonové zídky oddělující trať a poškodil zadní kolo. S kulhajícím vozem dokončil RZ v druhé polovině výsledkové listiny. Problémy se však nevyhnuly ani Odložilíkovi, Arazimovi, Trojanovi, či Gassnerovi.

Počasí se neuklidnilo ani v sobotu. Vše po ránu vypadalo na celodenní déšť. Naštěstí se postupně počasí umoudřovalo, až v odpoledních hodinách dokonce vysvitlo slunce.
Úvodní rychlostní test byl pro vozy WRC a třídy A7k zrušen pro neukázněnost diváků. Účastníci Evropského poháru však mohli pokračovat. Nejrychleji zvládl druhou RZ Václav Arazim, před Jandíkem a Valouškem, který se probojoval na druhé místo v EP. Na prvním místě figuroval Béreš.

Na třetí RZ dokonale zaútočil Štěpán Vojtěch a porazil druhého Kopeckého skoro o dvacet vteřin. To znamenalo posun na čtvrtou příčku za Kopeckého, Pecha a skvěle jedoucího Schie. Vítěze druhé RZ Arazima postihl na třetí RZ defekt a propad na páté místo mezi produkčními vozy. Za zmínku stojí devátý čas v Evropském poháru Bryndy s kitovou Felicií, když mladého příbramského jezdce dokázali mezi šestnáctistovkami porazit pouze Valoušek a Prokop. Po třetí rychlostní zkoušky ze soutěže odstupuje do té doby dvanáctý mezi PP Ladislav Křeček startující s Mitsubishi Lancer EVO VI. Na páté RZ přichází třída PP o své dva velké favority. Pro technickou závadu odstupuje Miroslav Jandík a s vyvráceným zadním kolem končí Arazim. V MMČR postupně začal navyšovat náskok Kopecký, před Pechem a Vojtěchem, který se snaží stáhnout náskok na svého největšího plzeňského rivala. Jeho snaha však končí na sedmé RZ, kdy se přes suché místo na trati valil proud vody. Vůz dostal smyk a po nárazu do stromu přišel „Brouk“ o pravé zadní kolo. Vojtěch RZ ještě dokončil, ovšem nabral ztrátu 3:36,2 minuty na vítězného Kopeckého a propadl se na páté místo za stále se zrychlujícího Trinera a Trněného. Právě příbramský jezdec si postupně zvykal na vůz připravovaný Věroslavem Cvrčkem. Na RZ měl však problémy s brzdami.

Smůlu si vybírá rovněž Pavel Valoušek, který po defektu ztrácí skoro pět minut a propadá se až na třicáté místo celkově a deváté ve třídě. O čtvrtou příčku přichází v páté RZ norský Schie, který má rovněž defekt a propadá se na třinácté místo. Bohužel smutnou se stává sedmá RZ, kde havaruje Anders Kjaer s Peugeotem 206. Při nehodě zraňuje tři diváky. Nejhůře dopadá dvanáctiletá holčička, která je převezena do liberecké nemocnice a je operována. Podle posledních zpráv je naštěstí mimo ohrožení života. Dodejme však, že diváci bohužel stáli v zakázaném prostoru.

Na sedmém měřeném testu má problémy s brzdami Béreš a propadá se na třetí místo v EP za Štajfa a Prokopa. Na závěrečné deváté rychlostní zkoušce první etapy potvrzuje svoji suverenitu Jan Kopecký, když druhého Vojtěcha poráží o více než pětadvacet vteřin! Průběžně druhý Pech již zvolil jízdu na jistotu a udržení druhé příčky, neboť honit se za Kopeckým by bylo téměř nemožné.
Favorizovaným vozům třídy S1600 se nedaří. Martina Prokopa postihuje technická závada, ztrácí skoro osm minut a propadá se sedmé místo ve třídě a 28.místo celkově.
Skvělý výkon předvádí Vojta Štajf, kterému patří po první etapě sedmá příčka v hodnocení MMČR, ovšem první příčka v hodnocení Evropského poháru, před Bérešem a Semerádem. Mezi šestnáctistovkami je nejrychlejší Josef Peták, před Burkartem a Tlusťákem.

Druhá etapa se z Jablonecka přesouvá na Mladoboleslavsko. Na posádky čeká poslední čtveřice rychlostních zkoušek. Přestože Kopecký vedl s velkým náskokem před druhým Pechem, tak nenechává nikoho na pochybách a vítězí i ve zbývajících RZ. V konečném součtu to znamená náskok skoro tři minuty na druhého Pecha a více jak sedm minut na třetího Trinera. Přesto třetí Triner může být spokojen, neboť si udržel dostatečný náskok na čtvrtého Vojtěcha. Na pátém místě dokončuje Rally Bohemia Karel Trněný, kterému pomohla havárie Thomase Schieho na závěrečné RZ. Norský jezdec v poslední RZ zariskoval, protože ztráta na čtvrtého Vojtěcha byla před poslední RZ pouze 1,7 vteřiny. Risk bohužel nevyšel a Schie kousek před cílem havaroval. Na šestém místě, ovšem na vynikajícím prvním místě v Evropském poháru dokončuje Bohemku Vojtěch Štajf se Subaru Impreza Sti. Pro Štajfa se jedná o nejlepší výsledek v kariéře. Za Štajfem skončili Béreš a Peták. Josef Peták zároveň zvítězil mezi šestnáctistovky a ve skupině A. Vynikajícího výsledku dosáhl třetí mezi PV Zdeněk Vlček s Mitsubishi Lancer EVO VI. Desítku nejlepších v MMČR uzavíral druhý mezi šestnáctistovkami Antonín Tlusťák, jenž v závěru udolal německého jezdce Burkarta s identickým vozem. Na dalších příčkách ve skupině A skončili Valoušek a Brynda.

Posledním smolařem soutěže byl Josef Semerád, který po defektu na závěrečné RZ ztratil třetí místo mezi PV a propadl se na čtvrté již za zmiňovaného Vlčka. Za pražským jezdcem skončil Milan Liška.

Ve skupině N zvítězil švédský jezdec Patrik Sendell s Renaultem Clio Sport, před Jaromírem Tarabusem (Honda Civic VTi) a třetí skončil Jiří Trojan (VW Polo 16V). Smůlu má v závěrečné RZ Václav Stejskal s Renaultem Clio, když po defektu přichází o třetí příčku a propadá se až na šesté místo.
Ve Škoda Fabia Cupu se z vítězství radoval Josef Sedláček, před Antonínem Novákem a Ladislavem Kopelentem.

Komentářů celkem: 5
Anonym IP:212.90.239.104
5. 7. 2005 03:30
0 0
Gratuluju!
Anonym IP:212.90.239.104
5. 7. 2005 03:31
0 0
Gratuluju!
Anonym IP:212.90.239.104
5. 7. 2005 03:34
0 0
A este jednou kongratuleeejsn!
Anonym IP:194.149.96.105
6. 7. 2005 19:08
0 0
Štěpán Vojtěch=mega Bůh!!!!
a těm blbečkům,co stáli v zakázaným prostoru,bych rád vzkázal něco podobnýho jako DOBŘE Vám TAK.Ne teda samozřejmě doslova,ale...
Anonym IP:62.84.141.40
6. 7. 2005 22:00
0 0
kdyby pořadatelé ve Frýdštejně něco dělali a neschovávali se před deštěm, je dost pravděpodobné, že by lidi v zakázaných zónách nestáli
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!