Ondřej Plšek - eWRC.cz
25. 3. 2011 23:53 − 2518× − 1

Jari-Matti Latvala po prvním dnu ve vedení

Oba vozy Citroenu před cílem poslední zkoušky výrazně ubraly a do vedení se tak dostal finský jezdec.

Na šotolinových soutěžích bývá první startovní pozice značnou nevýhodou. Dnes tomu bylo poněkud jinak, protože Mikko Hirvonen příliš času neztrácel. Jenže pro zítřejšek se počítá s tím, že první jezdec bude ostatním čistit trať mnohem více a postupně se bude propadat pořadím. Přesvědčí se o tom Jari-Matti Latvala, kterého do čela soutěže vynesly taktické hrátky jezdců Citroenu. Oba totiž výrazně ubrali a finský jezdec tak o jedenáct sekund vede před týmovým kolegou Hirvonenem.

"Možná to není výhodná pozice, ale tak tomu je a za těchto podmínek si tím nelámu hlavu," okomentoval situaci Latvala. "Také jsem mohl zpomalit a asi by to bylo to nejlepší, ale tentokráte to dopadlo takhle." To Sebastien Loeb zpomalil hodně a díky třetí pozici se ztrátou necelých čtrnácti sekund je ve výhodné pozici. "Nechtěl jsem vést," přiznal sedminásobný mistr světa. "Mikko byl dnes jako první jezdec na trati velmi rychlý a neztrácel. Ford je zde pro nás skutečným nebezpečím. Odpoledne byli rychlejší a my tak museli hledat řešení."

Zcela stejně pak zareagoval i Sebastien Ogier – ubral a po pátku je čtvrtý. Jeho ztráta na vedoucího Latvalu činí ale jen sedmnáct sekund. Díky startovní pozici má šanci se posunout dopředu a přitom se nemusí obávat útoku jezdce za ním. Tím je Henning Solberg, který je ale o skoro dvě minuty pomalejší než Ogier. Přitom na páté místo se starší Solberg dostal na úkor svého mladšího bratra. Bývalý mistr světa Petter si vytrpěl své, když ho dopoledne potkal jeden defekt, odpoledne pak další v poslední zkoušce dokonce dva najednou. Norský jezdec neměl již žádnou rezervu a ačkoliv na cíl rychlostní zkoušky viděl, tak musel svou snahu vzdát. Může sice pokračovat díky Superally, ale ztratil tak deset minut.

Šestý je Matthew Wilson, ztracející na Henninga Solberga pět sekund. Příjemným překvapením je pak sedmé místo Arminda Arauja. Portugalec je při premiéře vozu Mini Cooper S2000 rychlejší než mnozí jezdci s vozy WRC. "V rychlých pasážích jsem spíše letěl, protože auto nemělo moc přilnavosti," smál se produkční mistr světa. "Vůz nadále poznávám a postupně budu zrychlovat."

O osmé místo panuje boj mezi Federicem Villagrou, Kimi Raikkonenem a Khalidem Al-Qassimi. Tyto tři jezdce od sebe dělí jen tři sekundy.

Portugalská rally po I. etapě
1.Jari-Matti LatvalaFord Fiesta WRC1:23:31,4
2.Mikko HirvonenFord Fiesta WRC+11,5
3.Sebastien LoebCitroen DS3 WRC+13,7
4.Sebastien OgierCitroen DS3 WRC+16,7
5.Henning SolbergFord Fiesta WRC+2:06,5
6.Matthew WilsonFord Fiesta WRC+2:11,2
7.Armindo AraujoMini Cooper S2000+3:43,6
8.Federico VillagraFord Fiesta WRC+4:31,9
9.Kimi RaikkonenCitroen DS3 WRC+4:33,1
10.Khalid Al-QassimiFord Fiesta WRC+4:35,2

Portugalská rally pokračuje osmou rychlostní zkouškou v sobotu v 11:17 a vy ji můžete sledovat spolu s námi na serveru eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 1
26. 3. 2011 08:261
0 0
Devátý má být dle results Kimi, ne Petter....
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!