Portugalskou rally vyhrál Ogier

Vítězství v Powerstage – závěrečném měřeném úseku soutěže – si sice nepřipsal, ale celkově jednoznačně vyhrál.

Tři dny třetího podniku WRC 2011 uplynuly jako voda a již je znám celkový vítěz Vodafone Rally de Portugal, jeho jméno jest Sebastien Ogier. Z pátečního čtvrtého místa se postupně propracoval během soboty na první pozici, kterou si udržel až do cíle. V páteční poslední vložce prováděly tovární citroeny taktické hrátky a sobotu jim proto "čistili" oba piloti Fordu. Taktika se vyplatila a oba Sebastienové si blaženě užívají první dvě místa v cíli. Šampaňské za vítězství z Power Stage si odnesl Sebastien starší, neboli Loeb.

Třetí skončil s obrovskou ztrátou Jari-Matti Latvala, který měl v sobotní 12. rychlostce potíže kvůli zlomené poloose. Čtvrtou příčku opanoval jeho týmový kolega Mikko Hirvonen, který se taktéž v sobotu potýkal s technickými problémy na závěrečné rychlostce druhého dne. Pátý nakonec dokončil Matthew Wilson, který měl namířeno výše, ale Mikko jej již v 16 RZtě předstihl.

Šesté místo patří "Mr. Hollywoodovi", smolaři portugalského podniku, který měl velkoý pech na defekty, a pro dvojitý defekt (již bez rezervy) páteční poslední měřený úsek dne nedokončil. Během soboty se vyšplhal z dvacáté pozice na místo deváté, v neděli se pak svými rychlými časy vypracoval až na místo šesté. Sedmou příčku si připsal Kim Raikonnen, ten měl v pátek problém s defektem, ale pak již jel jako o život a statečně bojoval s ostatními soupeři.

Osmá pozice patří argentinskému pilotovi Fordu Fiesta RS WRC Federico Villagrovi, který se v Portugalsku především sžíval s novou technikou. Devátý dokončil starší z bratří Solbergů, Henning, navigovaný již tradičně sličnou Ilkou Minor. Na závěrečné Powerstage udělal gentlemanské gesto, když jel s obrovskou ztrátou a zastavil v RZ, aby před sebe pustil rychlejšího Hirvonena bojujícího o vítězství v Power Stage. První desítku uzavírá Dennis Kuipers, další klientský jezdec s Fordem Fiesta RS WRC. Po havárii v Mexiku je rád za každý bodík do šampionátu.

Z dvou českých jezdců dokončil soutěž pouze Martin Semerád na Mitsubishi Lancer Evo IX, a to na krásné třetí příčce PWRC poté, co nevydržela technika (případně přišly havárie) jezdům před ním. Pragmatická ale zároveň i svižná jízda jej dovedla na bronzovou pozici a další body do šampionátu PWRC. Druhý český pilot, Jan Černý, bohužel včerejší etapu nedokončil kvůli prasklé poloose. WRC Academy se jela jen v prvních dvou dnech Portugalské rally.

Portugalská rally – Konečné výsledky
1.Sebastien OgierCitroen DS3 WRC4:10:53,4
2.Sebastien LoebCitroen DS3 WRC+31,8
3.Jari-Matti LatvalaFord Fiesta WRC+3:22,1
4.Mikko HirvonenFord Fiesta WRC+6:16,3
5.Matthew WilsonFord Fiesta WRC+7:48,5
6.Petter SolbergCitroen DS3 WRC+10:17,4
7.Kimi RaikkonenCitroen DS3 WRC+10:54,1
8.Federico VillagraFord Fiesta WRC+11:38,8
9.Henning SolbergFord Fiesta WRC+14:16,4
10.Dennis KuipersFord Fiesta WRC+17:54,6

Kompletní výsledky si můžete prohlédnout jako již tradičně na ewrc-results.com

Komentářů celkem: 30
27. 3. 2011 18:20
0 0
Pane Vrátile,chápu,že můžete mět jiný názor,než někteří tady,přesto bych trošku přibrzdil v hodnocení něčích mozků.Jezdci Fordu vám snad nic neudělali,nebo ano?Ono asi těžko může Hirvonen zpomalovat,když je první na trati.
Osobně se mě to taky nelíbí,ono by to za chvilku mohli být závody kdo udělá na poslední RZ etapy nejpomalejší čas a "vydře" tak nejlepší vychozí pozici.Pro mě trapnost totální,ale těžko z toho vinit jezdce,když jsou ty pravidla tak hloupě napsaná a přitom by to šlo tak snadno změnit,když v minulosti už to tak docela slušně fungovalo.
27. 3. 2011 18:41
0 0
Koukám, že těch Fiest R2 v Akademii moc do cíle nedojelo. Samá technická závada...
27. 3. 2011 18:58
0 0
Honza 14: Souhlas,chyba je v pravidlech. Opírat se do citroenu je nesmysl. Neudělali nic proti pravidlům. To je jako kdyby kdyby se maratóncům vyčítalo , že od prvních metrů neběží sprintem. Prostě se musí myslet dopředu. V minulosti to bylo vyřešené podstatně lépe.
27. 3. 2011 19:08
0 0
bobac: Souhlasím s Váma.
27. 3. 2011 19:13
0 0
Pořád to říkám, první osmičku otočit...nikdo nikdy nezevloval před cílem.
27. 3. 2011 20:08
0 0
otocit prvu desiatku
zakazat timovu taktiku ako v F1 a nebude taktizovanie
podla mna by toto mohlo absolutne postacovat
a je uplne jedno kto to robi, i ked v poslednej dobe to maximalne vyuziva citroen
ale nohuzial francuzi su uz raz taki




smajlík
27. 3. 2011 20:26
0 0
dell2011: Desítka je moc. Tam by se často dostávaly S2000 a N4 a to by nedělalo dobrotu. Osmičku, jako to bylo.
27. 3. 2011 20:51
0 0
Citroeny to využívají často,protože jsou prostě často prvnísmajlík Zakázat týmovou taktiku v rally asi dost dobře nejde. Na okruhu je auto pořád vidět,tady se to dá obejít. Podle mě by stačilo otočit pořadí a jak říká speeder,max první osmičku.
28. 3. 2011 09:17
0 0
OK tak osmicku. v tom nevidim problém, ale myslim si, ze dnes
ked je kazde auto sledovane cez gps a satelit nie je problem dokazat, ked niekto umyselne spomali pred koncom poslednej rz
ja viem ze je to tazke dokazovat a vyhovorky o poskodeni ale mao by sa to aspon obmedzit
mna vsak mrzi, ze sa o tom verejne rozprava a zodpovedni to zatial prehliadaju
ked loeb vyhlasi, ze neposluchol prikaz aby nechal ogiera vyhrat, tak to vyzera velmi zvlastne
28. 3. 2011 12:26
0 0
Týmová režie v F1 už je tuším zase povolená. Taktizování nezmizí, je to nedílná součást závodů, ať se nám to líbí nebo nelíbí.
Na této soutěži se začalo ukazovat, že Loeb se snad poprvé v kariéře začíná dostávat do stavu, kdy je jeho týmový kolega minimálně stejně rychlý, jako on. Jsem moc zvědav, jak moc to zamává s jeho psychikou, ale jednoduchý to mít rohodně nebude. Těch příkladů, kdy neomezený vládce nezvládl svého rychlejšího a zpravidla mladšího kolegu je hodně. Naposledy na to "doplatil" Rossi, kterýho začal Lorenzo pojíždět, Rossi začal víc riskovat a vyvrcholilo to prvním opravdu velkým zraněním v jeho dlouholeté kariéře. Jsem moc, jak se s tímhle tlakem, kterej fakt nezná, vypořádá Loeb. To, že není až takovej kliďas, jak ho známe, ukázal po dojezdu do cíle, kdy musel jet za Hirvonenem v prachu. Myslím, že se máme na co těšit smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!