Portugalskou rally vyhrál Ogier
Tři dny třetího podniku WRC 2011 uplynuly jako voda a již je znám celkový vítěz Vodafone Rally de Portugal, jeho jméno jest Sebastien Ogier. Z pátečního čtvrtého místa se postupně propracoval během soboty na první pozici, kterou si udržel až do cíle. V páteční poslední vložce prováděly tovární citroeny taktické hrátky a sobotu jim proto "čistili" oba piloti Fordu. Taktika se vyplatila a oba Sebastienové si blaženě užívají první dvě místa v cíli. Šampaňské za vítězství z Power Stage si odnesl Sebastien starší, neboli Loeb.
Třetí skončil s obrovskou ztrátou Jari-Matti Latvala, který měl v sobotní 12. rychlostce potíže kvůli zlomené poloose. Čtvrtou příčku opanoval jeho týmový kolega Mikko Hirvonen, který se taktéž v sobotu potýkal s technickými problémy na závěrečné rychlostce druhého dne. Pátý nakonec dokončil Matthew Wilson, který měl namířeno výše, ale Mikko jej již v 16 RZtě předstihl.
Šesté místo patří "Mr. Hollywoodovi", smolaři portugalského podniku, který měl velkoý pech na defekty, a pro dvojitý defekt (již bez rezervy) páteční poslední měřený úsek dne nedokončil. Během soboty se vyšplhal z dvacáté pozice na místo deváté, v neděli se pak svými rychlými časy vypracoval až na místo šesté. Sedmou příčku si připsal Kim Raikonnen, ten měl v pátek problém s defektem, ale pak již jel jako o život a statečně bojoval s ostatními soupeři.
Osmá pozice patří argentinskému pilotovi Fordu Fiesta RS WRC Federico Villagrovi, který se v Portugalsku především sžíval s novou technikou. Devátý dokončil starší z bratří Solbergů, Henning, navigovaný již tradičně sličnou Ilkou Minor. Na závěrečné Powerstage udělal gentlemanské gesto, když jel s obrovskou ztrátou a zastavil v RZ, aby před sebe pustil rychlejšího Hirvonena bojujícího o vítězství v Power Stage. První desítku uzavírá Dennis Kuipers, další klientský jezdec s Fordem Fiesta RS WRC. Po havárii v Mexiku je rád za každý bodík do šampionátu.
Z dvou českých jezdců dokončil soutěž pouze Martin Semerád na Mitsubishi Lancer Evo IX, a to na krásné třetí příčce PWRC poté, co nevydržela technika (případně přišly havárie) jezdům před ním. Pragmatická ale zároveň i svižná jízda jej dovedla na bronzovou pozici a další body do šampionátu PWRC. Druhý český pilot, Jan Černý, bohužel včerejší etapu nedokončil kvůli prasklé poloose. WRC Academy se jela jen v prvních dvou dnech Portugalské rally.
Portugalská rally – Konečné výsledky | |||
---|---|---|---|
1. | Sebastien Ogier | Citroen DS3 WRC | 4:10:53,4 |
2. | Sebastien Loeb | Citroen DS3 WRC | +31,8 |
3. | Jari-Matti Latvala | Ford Fiesta WRC | +3:22,1 |
4. | Mikko Hirvonen | Ford Fiesta WRC | +6:16,3 |
5. | Matthew Wilson | Ford Fiesta WRC | +7:48,5 |
6. | Petter Solberg | Citroen DS3 WRC | +10:17,4 |
7. | Kimi Raikkonen | Citroen DS3 WRC | +10:54,1 |
8. | Federico Villagra | Ford Fiesta WRC | +11:38,8 |
9. | Henning Solberg | Ford Fiesta WRC | +14:16,4 |
10. | Dennis Kuipers | Ford Fiesta WRC | +17:54,6 |
Kompletní výsledky si můžete prohlédnout jako již tradičně na ewrc-results.com
Osobně se mě to taky nelíbí,ono by to za chvilku mohli být závody kdo udělá na poslední RZ etapy nejpomalejší čas a "vydře" tak nejlepší vychozí pozici.Pro mě trapnost totální,ale těžko z toho vinit jezdce,když jsou ty pravidla tak hloupě napsaná a přitom by to šlo tak snadno změnit,když v minulosti už to tak docela slušně fungovalo.
zakazat timovu taktiku ako v F1 a nebude taktizovanie
podla mna by toto mohlo absolutne postacovat
a je uplne jedno kto to robi, i ked v poslednej dobe to maximalne vyuziva citroen
ale nohuzial francuzi su uz raz taki
ked je kazde auto sledovane cez gps a satelit nie je problem dokazat, ked niekto umyselne spomali pred koncom poslednej rz
ja viem ze je to tazke dokazovat a vyhovorky o poskodeni ale mao by sa to aspon obmedzit
mna vsak mrzi, ze sa o tom verejne rozprava a zodpovedni to zatial prehliadaju
ked loeb vyhlasi, ze neposluchol prikaz aby nechal ogiera vyhrat, tak to vyzera velmi zvlastne
Na této soutěži se začalo ukazovat, že Loeb se snad poprvé v kariéře začíná dostávat do stavu, kdy je jeho týmový kolega minimálně stejně rychlý, jako on. Jsem moc zvědav, jak moc to zamává s jeho psychikou, ale jednoduchý to mít rohodně nebude. Těch příkladů, kdy neomezený vládce nezvládl svého rychlejšího a zpravidla mladšího kolegu je hodně. Naposledy na to "doplatil" Rossi, kterýho začal Lorenzo pojíždět, Rossi začal víc riskovat a vyvrcholilo to prvním opravdu velkým zraněním v jeho dlouholeté kariéře. Jsem moc, jak se s tímhle tlakem, kterej fakt nezná, vypořádá Loeb. To, že není až takovej kliďas, jak ho známe, ukázal po dojezdu do cíle, kdy musel jet za Hirvonenem v prachu. Myslím, že se máme na co těšit