Jan "WRCko" Pilař - eWRC.cz
28. 3. 2011 18:14 − 3211× − 2

WRT: Přípravy na Rallye Show Stříbro

Už je tomu nějaký pátek, co jsme se s Tomem rozhodli splnit si naše klukovské sny a vznikl tak WRCko Rally Team.

Už je tomu nějaký pátek, co jsme se s Tomem rozhodli splnit si naše klukovské sny a vznikl tak WRCko Rally Team. O našem společném snažení jsme se rozepisovali zde na eWRC.cz již v minulosti.

WRT: Od teorie až na RZ: I. část – trénink rozpisu
WRT: Od teorie až na RZ: II. část – Naše cíle a náš tým
WRT: Od teorie až na RZ: IV. Část – Jsme závodníci!

Na školení licencí jsme se potkali s Tomášem Heroldem, který nám řekl o akci Rallye Show Stříbro a o možnosti se celkem levně svézt. Nejdřív jsem tomuto tipu nepřikládal velkou váhu, ale jak jsem o něm více a více přemýšlel, došlo mi, že je to velmi dobrá příležitost udělat takový funkční test. Test auta, test mých rukou a spolujezdcových dovedností. Jednoduše si vyzkoušet, jestli to naše téměř třičtvrtěroční snažení padlo na úrodnou půdu. Protože naše priorita je K4 Pohár, respektive jeho vybrané soutěže, tak jako tak jsme chtěli před Krkonošemi mít test, kde bychom si po velmi dlouhé době sedli do závoďáku. Stříbro se tak nakonec stalo ideální příležitostí testu.

Zhruba před měsícem a půl tak začaly přípravy na tento závod. Co jsme tedy vlastně připravovali:

- Podmínky pronájmu auta
- Nastavení sedaček a pásů
- Polepy partnerů týmu
- Prostudování zvláštních ustanovení a pravidel soutěže
- Další tréninky psaní rozpisu
- Pozvánky přátelům a partnerům týmu
- Zajištění oblečení posádky

Podmínky pronájmu se nám podařilo doladit velmi jednoduše a rychle. Cenovka byla přijatelná, a tak tento bod se mohl odškrtnout. Po dohodě o pronájmu jsme s Helčou jeli na přípravu auta, tedy nastavení sedaček a pásů. Protože moje postava je spíše basketová (výška), ale také zároveň ideální pro juniorského zápasníka sumo, chvilku to trvalo. Hlavně to nesmí moc drncat, jinak budu mít z hlavy zeleninu, jak si budu ťukat brokoličkou do rámu :-). Tom se této akce nakonec bohužel neúčastnil, tak jsme sedačku nastavili na Helču (manažerka týmu) a je to.

Části polepů auta se řešili přes Jardu Kastnera, neboli majitele auta, a tak už se můžeme pyšnit prvními samolepkami na autě, ale finální podoba auta bude hotová až v pátek 1. 4., kdy Honda přijede do Stříbra. Ale to hlavní je hotovo.

Co jsme ale museli trochu zintenzivnit, byl um v psaní rozpisu. Při posledním tréninku na XBoxu (nesmějte se, fakt to pomáhá) jsme totiž zjistili, že ne zcela ideálně funguje zápis poznámek do rozpisu. Museli jsme tak najít vhodné kompromisy tak, aby při samotném seznamování s tratí nedocházelo k zastavování a konzultacím, jak to vlastně napsat. Na Stříbře je sice na tréninky času dost, ale v K4 bychom asi rychle shořeli jako papír. Dohodli jsme tak řadu změn v zápisu, aby se eliminovalo psaní některých celých slov a používalo se více zkratek. Při dalším najíždění na Xku už jsme zaznamenali výrazný pokrok. Zároveň jsme změnili zápis některých zatáček, protože vážně hrozilo, že se spolujezdec nebo já ztratíme. Ono není nic příjemného „levá dva váže pravá dva váže levá dva do pravé dva“. To prostě po dvou zatáčkách nezkušený člověk netuší kde je a co to má přijít. Také jsem měl takový nedobrý pocit ze zatáček, která není ani skládaná, ani „váže“, ani „do“. Nakonec jsme se shodli, že začneme používat nulu. Nemyslím levá nebo pravá nula, ale například „levá 604“, tedy „levá šest-nula-čtyři“. Ta nula nám vyjadřuje, že mezi zatáčkami šest a čtyři je kus rovného úseku, jednoduše se silnice na chvíli narovná. Mohli bychom použít „váže“, ale šlo nám o zjednodušení psaní a čtení rozpisu. Jestli tato novinka pomůže se uvidí až na Stříbře, vymysleli jsme ji totiž až po posledním tréninku rozpisu.

Poslední trénink rozpisu byl vůbec velmi výživný. Na prvním místě bych chtěl poděkovat KFL, který nám úsek doporučil. Jednalo se o cca 15Km dlouhý úsek na Kokořínsku. Nádherný kus trati, kde se začínalo klesáním přes „osmičky“ do několika odboček, stoupáním okolo hradu Kokořín přes pár obcí až do jedné vesnice, kde jsme si udělali cíl. Dopředu podotýkám, že trénujeme rozpis, nikoliv jízdu. Ano, v tomto případě už jsme na to šlápli, ale přes obce v zákonných limitech a mimo obec jsme pouze párkrát překročili 90ku. Trať jsme najeli na tři průjezdy a až na pár mini změn už jsme nic neměnili. To byl signál, že jsme ve stavu, kdy jsme schopni napsat rozpis. Ne, že bychom ho měli vychytaný, rozpis je doživotní učení se, ale jsme schopni ho napsat a podle něj jet. I když, až Stříbro ukáže. :-)

Poslat pozvánky, respektive naší účast zveřejnit nebylo nic těžkého. K našemu velkému překvapení a radosti má naše Facebook stránka (www.facebook.com/wrckorallyteam) už 249 fanoušků a tak jsme zde velmi aktivně podávali, podáváme a budeme podávat informace o našem snažení. O zbytek se postarala naše nej manažerka Helča.

Velmi vtipným zážitkem bylo oblečení. Protože jsem člověk rally opravdu postižený, tak jsem třeba Sparco rukavice měl ještě dřív, než kdy jsem do nějakého závoďáku vůbec usedl. No nekupte je za €70 s logem WRC :-). Postupně jsem začal doplňovat výbavu díky rodině a přátelům, kteří mě k narozeninám a Vánocům značně podpořili. A tak doma ve skříni spinkají boty, rolák, spodky, kukla, fusekle od OMP. Chyběla kombinéza. Tu jsme pro tuto akci koupili v Brudře – klasická pracovní kombinéza. Při její koupi jsme ale zjistil, že nesplňuji konfekční velikost průměrného ani nadprůměrného českého dělníka/mechanika, neb do výšky má Brudra kombinézy max do 182cm (já mám 190cm). Ale vešel jsem se, a tak do výšky je to tak tak, ale do šířky bych se do ní naopak vešel třikrát. Všimněte si, že celou dobu mluvím o sobě a ne o spolujezdci. Ne, nejsem hulvát, ale právě to mi na celém zajišťování přišlo nejvíc vtipné. Tom totiž řešil několik měsíců pracovní nabídky, a tak se těmto věcem nemohl intenzivně věnovat. Takže zatímco já už měl pohromadě všechno, i když se skřípějícími zuby, že nemám nehořlavou kombinézu, kterou jsem si moc přál, tak Tom neměl nic. Jenže to by nebyl Tom, aby to nějak nevyřešil s elegancí jemu vlastní pár týdnů před závody. Jeho spolužákem na střední škole byl Jarda Křapka, a tak slovo dalo slovo a rázem měl Tom zajištěné úplně vše. Od bot, přes spodky po kombinézu. Vše pěkně od Sparca. Ano, zatímco já jsem výbavu skládal dohromady asi čtvrt roku a ve Speedpru jsem se rozplýval, že mám konečně boty, tak Tom neřešil nic, ale stačila chvilka, má vše a ještě pěkně od Sparca. Už se moc těším, až se budou všichni Toma ptát, proč v jeho autě sedí zedník a budou hledat jezdce. :-). Samozřejmě ale Tomovi tento nehořlavý úlovek přeji.

A co jsme dělali 14 dní před Stříbrem až do středy 23.3.? Modlili se, aby se Stříbro vůbec jelo. Vážně hrozilo, že se soutěž pro nedostatek posádek zruší a veškeré přípravy by vyšly vniveč. Nakonec jsme se ale dočetli, že soutěž bude a tak nám dovolte, abychom vás pozvali na sobotní Rallye Show Stříbro (2. 4. 2011), kde si odbydeme naší jezdeckou premiéru za volantem závodničky na uzavřené trati. Samozřejmě zde uvidíte nejen nás okurčáky, ale i spousty opravdových borců, a tak bude o zábavu postaráno. A pokud si v servisu najdete chvilku, velmi rádi se s vámi potkáme.

Dále mi ještě dovolte poděkovat hlavnímu partnerovi týmu – IT společnosti KPCS CZ (www.kpcs.cz) bez nichž bychom si o Stříbře a letošní sezóně mohli nechat leda zdát.

Dále bychom za různou podporu chtěli poděkovat sdružení Windows User Group Czech Republic, společnosti Panther Studio, serveru eWRC.cz a v neposlední řadě našim rodinám a přátelům.

Přímo z místa budeme podávat detailní informace přes náší Facebook stránku, a tak mi na úplný závěr dovolte vás na ní pozvat – www.facebook.com/wrckorallyteam.

Komentářů celkem: 2
28. 3. 2011 19:561
0 0
smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
30. 3. 2011 13:122
0 0
Stavim se na kus řeči hoši
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!