Rally Il Ciocco – komentář

Italský šampionát během zimní pauzy prodělal výrazné změny ve složení elitní skupiny jezdců bojujících o titul.

1. podnik italského mistrovství, 25. – 26. března, asfalt, Ciocco, 13 RZ (1 zrušena)


Italský šampionát během zimní pauzy prodělal výrazné změny ve složení elitní skupiny jezdců bojujících o titul. Velkou spoustu tradičních účastníků vítr rozfoukal do jiných šampionátů a hlavní domácí mistrovství se tak letos ponese v duchu výrazně nižšího počtu velkých jmen. Z opustivších oficiálních stájí je třeba jmenovat Škodu Italia, která po dvouletém působení přesunula své působiště do šotolinového mistrovství, kde se v jejich barvách představí Nor Andreas Mikkelsen. Na italské scéně se tak letos nepředstaví náš Jan Kopecký a vůz kategorie Super 2000 ve prospěch slabší R3 opouští i Marco Signor.


Foto: www.rallylink.it

Bojovat o titul v C.I.R. letos nebude ani Piero Longhi, zástupce Škody z roku 2009, který své aktivity směřuje k Mini a šotolinovému šampionátu. Vloni oficiální pilot Fordu na italské půdě Andrea Navarra letos plánuje bojovat o nejvyšší příčky v šotolinovém šampionátu. Hlavním zástupcem modrého oválu v prvoligovém šampionátu se tak pro tento rok stává Umberto Scandola. Jediného oficiálního jezdce letos do bojů vyšle i Abarth, u kterého se dlouhou dobu spekulovalo o úplném stažení Punta Super 2000.


Foto: www.rallylink.it

Giandomenico Basso podepsal smlouvu s Protonem na vybrané podniky IRC a po dlouhých letech opouští značku Fiat. Luca Rossetti naopak italské stáji zůstal věrný a odměnou mu bude kompletní domácí mistrovství za volantem Punta Super 2000. A do třetice ještě jeden „tovární“ speciál, s Peugeotem 207 Super 2000 bude za italské zastoupení této značky obhajovat titul fenomenální Paolo Andreucci. A nutno říct, že právě on je považován za jednoznačného hlavního favorita na titul.


Foto: www.rallylink.it

Elitu italského šampionátu tvoří vedle oficiálních pilotů i silní soukromníci, i jejich řady ale oproti loňsku viditelně prořídly. Úvod sezóny se tak odehrál bez dvou velkých jmen Renato Travaglia a Luca Cantamessa. Na druhou stranu na startu Il Ciocca nechyběla silná čtveřice se soukromými Peugeoty 207 Super 2000 Alessandro Perico, Elwis Chentre, Gianfranco Cunico a Rudy Michelini. Za volantem Fiatu Punto Super 2000 se na rychlostní zkoušky vrátil Nicola Caldani. S Mini v kategorii Super 2000 s menším restriktorem se představil Andrea Perego.


Foto: www.rallylink.it

Nová technika stáje Grifone se v soutěži nepředvedla zrovna v nejlepším světle, do čehož očividně výraznou měrou promlouvalo implementování zmíněného menšího restriktoru. Perego na většinu pilotů s vozy Super 2000 nestačil a pohyboval se na konci elitní desítky nedaleko od smečky borců s Renaulty Clio R3. Nejlepšího druhého času dosáhl na kratičké televizní zkoušce a i díky potížím s brzdami a takřka dvouminutovou penalizací soutěž dokončil až jako devatenáctý.


Foto: www.rallylink.it

Hned první zkouška šampionátu musela být kvůli nedalekému požáru zrušena. Od té druhé ovšem převzal otěže soutěže pevně do svých rukou favorizovaný Andreucci. Během pátku přenechal svému nejbližšímu soupeři Rossettimu pouze jediný test a na čele si vytvořil náskok 16,9 sekundy. Na třetí příčce se usadil Scandola a před dotírající skupinou Peugeotů ji úspěšně uhájil až do pátečního večera. Perico naopak začal smolně defektem na RZ 2, po kterém musel stahovat manko přes půl minuty.


Foto: www.rallylink.it

V sobotu Perico svou stíhací jízdu ozdobil hned na první zkoušce nejrychlejším časem. Posun vpřed na šestou příčku mu však umožnilo hlavně odstoupení Micheliniho. Do drtivého finiše se pustil s předstihem Chentre, který se nejprve dopoledne přehoupl přes veterána Cunica na čtvrtý post a v RZ 11 z bedny srazil Scandolu. Aby mu mladík s Fordem porážku nevrátil, zabral pilot 207 i na RZ 12, kterou dokonce vyhrál, a třetí příčku uhájil. Andreucci si v sobotu na své konto připsal další čtyři dílčí triumfy a o první vítězství v sezóně se nenechal připravit. Rossetti se mohl snažit sebevíc, ale druhé místo s odstupem 22,4 sekundy bylo maximem.

Pořadí v cíli:
1. Paolo Andreucci/Anna Andreussi (I) Peugeot 207 S2000 1:34.15,7
2. Luca Rossetti/Matteo Chiarcossi (I) Fiat Punto Abarth S2000 +22,4
3. Elwis Chentre/Angelo Carlo Canova (I) Peugeot 207 S2000 +57,4
4. Umberto Scandola/Guido D'Amore (I) Ford Fiesta S2000 +1.10,0
5. Alessandro Perico/Fabrizio Carrara (I) Peugeot 207 S2000 +1.29,2
6. Gianfranco Cunico/Rudy Pollet (I) Peugeot 207 S2000 +2.28,9
7. Alessio Pisi/Fabio Cadore (I) Peugeot 207 S2000 +2.52,9
8. Maurizio Angrisani/Marco Pollicino (I) Mitsubishi Lancer Evo X +3.46,6 (1. N4)
9. Andrea Nucita/Giuseppe Princiotto (I) Renault Clio R3 +4.49,1 (1. R3C)
10. Ivan Ferrarotti/Manuel Fenoli (I) Renault Clio R3 +5.05,1 (2. R3C)

Podrobnější verze konečných výsledků k nahlédnutí na ewrc-results.com

Komentářů celkem: 7
30. 3. 2011 10:41
0 0
Pokud tomu dobře rozumím, tak u toho Mini tam lupli menší restriktor,aby "spadli" do třídy 2 tím to auto uplně podělali?!
31. 3. 2011 12:19
0 0
Ne. Mini s restriktorem 30 mm odpovídá řádům pro regionální mitrovství FIA (např. ME) a je v současnosti jediným představitelem třídy 1 (= S2000 1.6T).
1. 4. 2011 17:55
0 0
Aha díky, takže "stejné" auto, jako jelo v Portugalsku. U nás ale ještě auta třídy 1 letos startovat nesmějí, že??
1. 4. 2011 18:06
0 0
Ne asi kecam, takže menší restriktor, než mělo Mini v Portugalsku, tak je to správně??
PETRAS Marek
1. 4. 2011 22:57
0 0
Píšeš to dobře. Tohle Mini je stejné jako to "portugalské"
PETRAS Marek
1. 4. 2011 22:58
0 0
a u nás startovat smějí, jen nebudou jezdci klasifikováni
21. 4. 2011 17:04
0 0
nevíte někdo jestli někdo nepřipavuje další speciál T1?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!