8. 7. 2005 00:00 − 2376× − 1

Emilova odveta na Bohemii

Co se nepovedlo v Krumlově, podařilo se v Mladé Boleslavi. Emil Triner letos podruhé dojel na třetím místě v soutěži MMČR.

Tisková informace Max Racing

Co se nepovedlo v Krumlově, podařilo se v Mladé Boleslavi. Emil Triner letos podruhé dojel na třetím místě v soutěži MMČR. Vedle přídělu důležitých bodů, dokonale oplatil porážku z Kopné Karlu Trněnému a v dramatickém závěru odrazil očekávaný nápor Štěpána Vojtěcha a Thomase Schie. Simon Hughes si naproti tomu připsal další nulový zisk po technické závadě na osmé rychlostní zkoušce.


Foto: Petr SAGNER eWRC.CZ

Začátek Rallye Bohemia asi ani nenapovídal, že na jejím konci by se Emil Triner s Milošem Hůlkou mohli radovat ze zisku třetího místa. Zdání však klamalo. Patnáctý čas v Sosnové, po klouzání na slickách, nemohl nic naznačit. První vložku v sobotu projížděla posádka Max Racingu volným tempem a bavila promoklé diváky, stejně jako všichni další, v předsunuté skupině vozů A8 a kitových dvoulitrů. Závodilo se tedy až od třetí vložky, po níž byl Emil již sedmý, tři vteřiny za Trněným. Po servisu trať začínala osychat a celé pole se přesunulo na těžké a dlouhé erzety k Železnému Brodu. Právě tam přišel Emilův útok na Trněného. Když měl problémy i Schie, byli již s Milošem bezpečně na čtvrtém místě. Postup k bronzu jim nakonec zajistil jízdou po třech kolech Štěpán Vojtěch, před kterým měli po sobotní části náskok 68 vteřin. Ani Emil však nejel bez problémů. Týmu kolem Věroslava Cvrčka se podařilo vyřešit problémy s motorem, které octavii zastavily v Českém Krumlově. Zazlobila však převodovka a diferenciál. Jejich výměnu mechanici skvěle zvládli ve vyhrazeném čase a tak do druhé etapy nastupoval Triner s odhodláním udělat vše pro to, aby za sebou udržel nejen Štěpána, ale i Thomase Schie, jejichž útok se dal na Březovické a Vinecké erzetě očekávat. Výpočty říkaly, že octavie nesmí být na tratích rychlostních zkoušek pomalejší oproti dvěstěšestce a corolle o více než jednu vteřinu na kilometr. Čtrnáct kilometrů Bezdědické erzety přineslo snížení Vojtěchovy ztráty o jedenáct vteřin. To by mohlo sice stačit, ale stále hrozilo nebezpečí. Emil proto zabojoval na Vinci a za Štěpánem zaostal jen o šest vteřinek. Před druhým kolem si stále držel náskok ve výši padesáti vteřin a vytoužené třetí místo dostávalo jasné obrysy. Poté, co na poslední Vinecké vložce naměřili Trinerovi s Hůlkou třetí nejrychlejší čas, přišla chvíle radosti. Podařilo se po čase nejen dokončit náročnou soutěž, ale ještě dojet na stupních pro vítěze. Po stejném umístění na Valašce zvedli Emil Triner s Milošem Hůlkou nad hlavy poháry za třetí místo v soutěži MMČR. Druhý bodovaný výsledek je také posunul na šestou příčku v průběžné tabulce šampionátu. „Je to pěkné. Už jsme tu i vyhráli, byli jsme druzí a teď jsme doplnili třetí místo. Chtěl jsem se dostat na bednu a to se podařilo, tak jsem moc rád. Od začátku to vypadalo dost blbě. Bohemka je ale těžká a nemá cenu od začátku moc chvátat. Záleží hodně na tom, jak se kdo vyvaruje problémům. Na Vojtěchovi je ale vidět, že i s velkou ztrátou se dá dojet vysoko. Sedmou vložku jsme jeli bez brzd a na poslední jsme zase neměli převodovku. Večer jsme si spočítali, že když nám Štěpán nedá víc než vteřinu na kilometr, tak by to mělo o osm vteřin stačit. Snažili jsme se, tahali jsme a ono to vyšlo ještě líp,“ zhodnotil Emil soutěž kterou dokázal v roce 1999 vyhrát a v letech 1994, 1997 a 2001 skončil na druhé příčce. Letos zopakoval bronz z roku 2002.


Foto: Petr FRÝBA

Zatímco Emil s Milošem měli dost důvodů k radosti a spokojenosti, jejich týmovým kolegům Simonu Hughesovi s Glennem Pattersonem do smíchu nebylo. Přitom soutěž rozjeli excelentně. V Sosnové si doplavali pro druhý čas ve třídě i v poháru Škoda Fabia Rallye Cup a na prvních dvou zmáčených sobotních erzetách šli do čela. Vybudovali si téměř půlminutový náskok na Josefa Sedláčka a útočili na bodovanou desítku skupiny A. Na dalších dvou měřených testech se však náskok rozplynul a na první místo třídy A5 šel právě Sedláček. Hughes byl druhý se ztrátou 3,6 s. Na šesté erzetě projeli oba rivalové cílem v rozpětí sedmi desetin a když byla po havárii Anderse Kjaera sedmá vložka zrušena, měly o pořadí po prvním dnu rozhodnout dlouhé měřené úseky se startem v Jablonci a Vysokém nad Jizerou. A bohužel, hned ta první rozhodla, alespoň pro Simona Hughese. Chybička se vloudila a při špatném zařazení došlo k přetočení motoru jeho fabie. Setkání ventilů s pístem je událost nemilá. Další pokračování nebylo možné. Nemilá je i třetí nula v hodnocení Fabia Cupu a také padesátibodová ztráta na vedoucího Sedláčka. Před posledními třemi soutěžemi je Simon na pátém místě. Přestože po prvních dvou soutěžích patřil mezi horké favority na celkové vítězství v poháru, jsou v současné době jeho šance na zisk prvního místa již spíše teoretické, ale šance na stříbro je stále reálná.

Komentářů celkem: 1
Anonym IP:212.158.129.250
8. 7. 2005 15:53
0 0
Výborně Emile a Miloši vodjeli ste nadhernou soutěž ste nejlepší !!! GO TRINER HULKA GO !!!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!