Ladislav Kopelent - eWRC.cz
10. 4. 2011 09:00 − 2730× − 3

Rallye Cup 2011 pohledem ředitele Marka Šimíka

Rok s rokem se sešel a je před námi další ročník Rallye Cupu. Je na místě se zeptat na několik otázek jeho ředitele Marka Šimíka.

Rok s rokem se sešel a je před námi další ročník Rallye Cupu. Je na místě se zeptat na několik otázek souvisejících s jeho letošním průběhem jeho ředitele Marka Šimíka.

Pane řediteli Šimíku, úvodem zhodnoť loňskou sezónu RC. Přes počáteční potíže se ji nakonec podařilo úspěšně uspořádat, její průběh však provázely i určité nezdary.

Uplynulá sezona v Rallye Cupu byly plná překvapení, většinou nemilých a hlavně hodně zásadních. Vstupovali jsme do ní s handicapem chybějící osobnosti, lídra seriálu, činorodého člověka na poli pořádání amatérských podniků, hlavně tahouna a spolehlivého partnera Dana Kroba. Odchodem Dana z kolotoče RC byl tento seriál pochopitelně oslaben i o jím pořádaný Kramolín. Najít náhradu za zmíněný podnik nebyl lehký úkol. Seriál začal nezdarem obnovené premiéry Rallye Plzeň, která se měla jet po dvaceti letech. Dobře se vyvíjející příprava nového podniku v okolí Jičína skončila podvodem pana Stolína. Vše vyvrcholilo přestupem Kostelce do K4 poháru.

Vše negativní se nakumulovalo a nevěstilo to s dalším pokračováním seriálu nic perspektivního, skoro to vyhlíželo na konec seriálu. Přesto jsme zmobilizovali síly a pustili se do řešení vzniklé situace, abychom RC zachránili a dostáli svému slibu pro sezonu 2010 a zbývající soutěže se uskutečnili. Vladimír Slemenský z Kralovic si poradil s uzavřením celé trati a uspořádal úvodní podnik RC v okolí Němčovic. V Litoměřicích se podařilo Vlastimilu Tlaškovi vykřesat plamínek naděje celistvosti a kompaktnosti seriálu, tento plamínek plápolá stále silněji. Železné hory s centrem v Chrudimi zaznamenali další zlepšení v průběhu soutěže. Osvědčený pořadatel Vladimír Slemenský dokázal zařazením malého Monte nahradit v kalendáři chybějící podnik a závěrečnou nově koncipovanou rallye v okolí Jesenice umožnil posádkám zajímavé svezení.

Sezona přinesla řadu zkušeností a poučení se z chyb. To vše nás dovedlo k užší spolupráci mezi pořadateli RC. To byl i jeden z důvodů, proč doznala změn i pravidla pro rok 2011. Chceme se podřídit pravidlům současné legislativy, pořádat zajištěné a organizované podniky.

Marku, jaké jsou chystány změny pro letošní rok v celkovém pojetí seriálu a v kalendáři?

Co se týče pravidel, jedná se především o disciplinovaný přístup zúčastněných a respektování vymezených hranic daných především legislativou. Cílem je přinést startujícím posádkám jistotu v možnostech použití techniky, ochrany jejich investic na delší období a přitom zvyšovat míru bezpečnosti ve všech oblastech. Letošní kalendář RC čítá pět podniků, z nichž je jeden zbrusu novou rallye v Orlických horách, kterou připravují pořadatelé mající zkušenostmi s pořádáním kostelecké soutěže. Úvodní a pátý závěrečný podnik se bude odehrávat pod taktovkou Vládi Slemenského z auto klubu Marionetta v Kralovicích. Rallye Středohoří okoření nová porce technických úseků zařazených do soutěže Vlastou Tlaškem. Na Chrudimsku by se mělo podařit udržet zajímavé úseky tratě v okolí přehradní nádrže. Pokud vše dobře dopadne, jednáme o zařazení kandidátské soutěže na září na Královohradecku, nechme se překvapit.

Co chystá vedení RC za změny v technických pravidlech?

Změny v technických pravidlech nejsou proti minulým letům zásadní. Budou spíše poplatné současné době, u historiků je hranice pro účast posunuta do roku výroby vozu na datum 31.12.1990. Třídy v této kategorii jsou podle objemu motoru a to H1 do 700, H2 do 1200, H3 do 1300 a H4 nad 1300. Tato koncepce vychází z obsazení této skupiny převážně Škodovkami s různými objemy motorů, není zapomenuto ani na Trabanty účastnící se v nejnižší kubatuře. V soudobých autech je rozdělení klasické A1 do 1400, A2 do 1600, A3 do 2000, A4 nad 2000 ccm.

Snahou při tvorbě technických pravidel pro tento rok bylo zvýšení bezpečnosti posádek a snížení rizik v ublížení na zdraví sobě i okolí. Byla snaha umožnit historikům použití dostupných replik dílů se zachováním pevnosti a životnosti, to se někdy u dobových dílů říci nedá. Naše hlavní snaha zůstává zásadně nezvyšovat investice pro provoz soutěžních aut, což je i jedno z posláních Rallye Cupu. V technické sekci budou letos působit zkušení komisaři, bude zaznamenáván stav vozidel do záznamů tvořících dokumentaci vozů. Tento záznam bude nedílnou součástí náležitostí posádek prokazujících se při přejímce. S některými dílčími nedostatky bude vůz puštěn do podniku s upozorněním na odstranění závady do další akce. V případě zásadních nedostatků v hrubém rozporu s pravidly auto daný podnik nepojede. Základním cílem je dostat vozový park účastníků do stavu, který není v rozporu s požadavky na provoz.

Jaké jsou cíle letošního poháru a kde by chtěl v českých soutěžních vodách zakotvit, jaký má výhled do budoucna?

Navázal bych na poslání RC a tím je umožnit start mladým posádkám a dát jim šanci poznání kouzla rallye, získat první zkušenosti a poznání s touto motoristickou disciplínou. Vést je k disciplinovanosti, ke vztahu a pošetření techniky, k vzájemné úctě mezi sebou samými, respektu k pořadatelům. K tomu je nutné regulovat ekonomickou stránku, ale přitom neslevit z technického stavu a bezpečnosti vozidel. Nepůjde to bez účasti zkušených pilotů a spolujezdců, kteří se třeba již necítí na účast ve vyšších mistrovstvích, ale chtějí třeba pomoci radou nebo i zapůjčením techniky, která odpovídá dnes již neplatným homologacím. Rallye Cup je prostorem pro testování v reálné soutěži, protože legislativa neumožňuje zkoušky nikde jinde, než na uzavřených úsecích typu letiště, polygon, vojenský prostor apod. Vozový park RC může být odbytištěm pro sportovní a bezpečnostní prvky, které jsou v mistrovských závodech nahrazovány v kratších intervalech. To vše může pomoci k rozvoji potřebné základny a zachování vynikající úrovně našeho rallye sportu nebo třeba „jen“ k výchově mladých lidí k cílevědomosti, ohleduplnosti a to není málo.

Větší ambice v žebříčku úrovně v rámci federace FAS a FIA nemáme, chtěli bychom tímto suplovat soutěže v dobách pro pamětníky označované jako „oblastní soutěže“.

Můžeš Marku zmínit nějakou informaci k prvnímu podniku RC, který již klepe na dveře?

Letošní ročník otevírá XII. Rallye Střela konaná 23. dubna 2011. Více informací najdete na www.rallyecup.cz. Srdečně zvu všechny zájemce o účast na tomto podniku do okolí Žihle na severním plzeňsku. Tento podnik je vhodný i pro testování, kde je systém třikrát dvě erzety, mezi nimiž je v servisu dostatek času na změnu nastavení vozu. Jedná se o poměrně technickou trať, kterou si vychutná každý rallye jezdec.

Co je možno v současné době zveřejnit k nově zařazenému podniku ve Vamberku?

Název podniku „Vamberk“ je pouze pracovní název. Dnes již víme, že zázemí soutěže bude v Rychnově nad Kněžnou. Trať je vytýčena, proběhla jednání se SÚS, ještě probíhají jednání se zástupci některých obcí. Bude se jednat o soutěž na asfaltovém povrchu, bez zbytečných přejezdů mezi vložkama. Akci pořádá tým pod vedením Jiřího Procházky a Veroniky Vrátilové. Výrazně pomáhají s uspořádáním akce soutěžní jezdci – Rudolf Zahradník a Leoš Flídr. Nelze opomenout i další nadšence a pomocníky, kteří se podíleli v minulosti na rallye v Kostelci. Tomuto týmu pracovitých lidí se snaží pomoci i ostatní pořádající subjekty RC a to nejen radou, ale i hmotným materiálem.

Na jaké soutěžní jezdce se můžeme těšit v nadcházející sezoně?

Pro letošní rok jsme sestavili na základě loňských výsledků seznam prioritních jezdců, kteří budou mít výhodu v pořadí na startovní listině. Tuto záležitost obsahují i sportovní řády RC 2011 uveřejněné na webové stránce poháru. Kromě toho budou letos vystavovány licence za mírný poplatek, který se vrátí účastníkům formou slevy na startovném v daném podniku. Cílem je chránit účastníky v rámci různých pojištění a možných legislativních dopadů na posádky.

Skupina I.
1. Šikl Martin
2. Vajsejtl Jan
3. Danys Pawel
4. Brousek Stanislav
5. Chepil Andrey
6. Kalista Jiří
7. Gajar Pavel
Skupina II.
8. Hasil Vlastimil
9. Sychra Lubomír
10. Vichta Jiří
Skupina III.
11. Goliszek Darek
12. Šmidlík ml. Zdeněk
13. Volf Miroslav
14. Rejchrt Michal
Skupina IV.
15. Moravec Aleš
16. Kopelent Ladislav

Děkuji za rozhovor a přeji mnoho zdaru v letošním roce.

Komentářů celkem: 3
10. 4. 2011 10:251
0 0
Dokonce jezdec, který proháněl WRCo ve sprintech, přidá ruku k pořádání "hobby" soutěže. Celkem příjemné. Jinak jezdci a poslujezdci, určitě Vás spousta není ještě přihlášená na první závod... Tak to koukejte napravitsmajlík http://rallye.marionetta.cz/posadky.php
10. 4. 2011 14:172
0 0
Škoda, alespoň pro mě, špatně zvoleného termínu první soutěže... doufám, že toho nebude mnohem více... Sprinty mají přednost...
10. 4. 2011 16:203
0 0
MMAARTIN: Tak Leoš v hobby začínal...2002 jel VP s hranatou Toyotou...smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!