Pro Štajfa byl pátek nejdříve rychlý a pak smutný …

Velmi krátká byla letošní Rally Šumava jak pro Subaru Czech Rally Team, tak pro všechny ostatní.

Velmi krátká byla letošní Rally Šumava jak pro Subaru Czech Rally Team, tak pro všechny ostatní. Posádka Vojtěch Štajf – Petra Řiháková zahájila sice soutěž velice dobře, co to ale bylo platné, když se velmi brzy rozšířila informace o tragické havárii z RZ 2. Všechny rychlé či pomalé časy se v kontextu onoho neštěstí náhle proměnily v bezvýznamná čísla…

Ač se Vojtěch Štajf na Rally Šumava hodně těšil, ani trochu si jí neužil. Sice do soutěže vstoupil mnohem lépe než na předchozí Valašské rally, z vedení ve třídě 3 se ale nemohl dlouho radovat. Již po třetím testu byla totiž soutěž předčasně ukončena, neboť vyšlo najevo, že při těžké havárii zahynul jezdec Jiří Skoupil. „Pro nás závodníky tato skutečnost znamenala jediné – jednomyslně jsme se shodli, že pokračovat v rally je krajně neetické a že veškeré sportovní zápolení musí jít stranou. Ústy pana Babky z Pošumavského autoklubu nám sice bylo tlumočeno stanovisko sportovních komisařů, že soutěž by měla druhou etapou v sobotu pokračovat, ale to jsme odmítli,“ popisuje pražský pilot smutnou atmosféru pátečního jezdeckého brífinku. „Všechny nás to sice stálo i dost peněz, ale náš soupeř Milan Liška navrhl, aby organizátoři případné finance, které se (z námi zaplaceného startovného) ušetří díky neodjeté druhé etapě, předali pozůstalým po Jiřím Skoupilovi. Pokud by to bylo možné, náš tým by takový postup velice uvítal, vždyť to byl jeden z nás, závodníků… Chtěli bychom zároveň jeho blízkým vyjádřit naši hlubokou soustrast a také popřát jeho spolujezdci Jiřímu Volfovi, aby se z těžké rány brzy dostal, a to jak po fyzické, tak i psychické stránce. Mne navigoval v roce 2004 a právě na Šumavě jsme dojeli dokonce třetí v absolutním pořadí. A tak i proto jsem to v pátek dost prožíval. Zároveň jsem si uvědomil, jak velké štěstí jsme měli s Jiřím Černochem předloni, kdy jsme tu po podobně těžké havárii vystoupili z vozu téměř nezraněni…“

Co se týče letošního šumavského vystoupení vozů připravovaných Subaru Czech Rally Teamem, tak Petr Kačírek ani Jiří Vacek de facto do závodu nezasáhli, neboť již na RZ1 je zdržela kolize jiného vozu a poté byli oba odkloněni z trasy po výše zmíněné tragédii. Jejich derby se tedy odkládá.

Posádka Vojtěch Štajf – Petra Řiháková si ve svých třech měřených úsecích počínala velmi zdatně a bylo znát, že od Valašské rally se jejich spolupráce výrazně zkvalitnila. Poté, co se rychlý Pech přesunul do třídy 2, měl být uvolněný trůn třídy 3 předmětem souboje Štajfa s tradičními soupeři Běhálkem, Arazimem či Orsákem. K těm přibyl pro Šumavu i dravý Sýkora, nicméně po třech měřených úsecích byl ve své třídě průběžně nejúspěšnější právě modrý hatchback Subaru Impreza WRX STI našeho týmu. Oficiální výsledky však vydány nebyly, a tak se ani žádné body jezdcům nemohly rozdělit. Přesto v týmu mohlo všeobecnou smutnou náladu mírně čeřit alespoň oprávněné uspokojení z dílčích výsledků a vlastních výkonů: „Jsem rád, že jsme v krátké době mezi soutěžemi stihli udělat spoustu užitečné práce. Bude se určitě hodit už jen proto, že musíme dohánět manko z nepříliš vydařené Valašské rally. Po situaci, jaká nastala na Šumavě, už se totiž budou do šampionátu všem počítat všechny body bez škrtání, a tak si nemůžeme nikde dovolit udělat chybu,“ zamýšlí se Štajf. Toho teď čeká, ještě před dalším pokračováním českého šampionátu, slovinská Rally Saturnus, kde bude opět členem státní reprezentace.

Foto: František Dušek

Komentářů celkem: 8
11. 4. 2011 07:10
0 0
V nadpisu je asi chyba ne? smajlík.Nemá tam být pátek?? smajlík
11. 4. 2011 16:55
0 0
"jednomyslně jsme se shodli, že pokračovat v rally je krajně neetické"...zajímalo by mě, proč se na vozidle st.č.8 jako na jediném v servisu tak vehementně pracovalo...
11. 4. 2011 17:24
0 0
A proč se nezeptáš mejlem, kontakt se najde snadno. Určitě se Ti odpovědi dostane. Furt na někoho kydat špínu. smajlík
11. 4. 2011 18:13
0 0
Mechanici jsou v práci i když posádka už nezávodí. Navíc při práci není tolik času na chmurné myšlenky. I ve světě to tak funguje. Posádka hodí auto do polí a do SupeRally nenastupuje a přesto mechoši šroubujou. Stejně to musejí udělat a tak budou mít doma o práci méně, nebo čas na něco dalšího.
11. 4. 2011 19:05
0 0
Novej: Přesně. Mě vždycky udivuje, že někdo, kdo k tomu má dál hodnotí lidi, co dělají v takových chvílích, kteří se znali. Někdo potřebuje pomoc v takových chvílích, někdo potřebuje činnost, každý jsme jiný a jinak reagujeme. Většinou právě ti, co mají největší smutek udělají to, co podle některých není "pietní". Nejlepší příklad, když zahynul v tréninku Robert Dunlop a jeho syn se rzhodl, že druhý den závod pojede...a vyhrál. A měl tátu strašně moc rád a jeho smutek byl možná největší ze všech. I po letech, když kouká na fotky, tak se rozbrečí. Tohle je individuální a nemělo by se to vůbec probírat.
11. 4. 2011 19:33
0 0
A pak že se s Gillem neshodnem smajlíksmajlík
11. 4. 2011 20:44
0 0
2 speeder: Moc nechápu, co tím chceš říct. To jako měli mechanici nechat všecko ležet a drbat se na zadku, když se jezdci radili co dál? Náš tým je profesionálně řízený a úkolem mechaniků v servisu je vždy auto připravit na další provoz, ať se děje co se děje, i když se třeba pak dál nezávodí. I pro naložení na vlek a odvoz se auto musí připravit. Myslím, že i o ostatní závodní auta se jejich týmy postaraly. Nebo ne a stojí možná ještě teď v Janovicích? Fascinují mě pozorovatelské schopnosti rádobyzasvěcených laiků...smajlík
11. 4. 2011 20:45
0 0
Novej a se mnou taky.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!