13. 7. 2005 00:00 − 2430× − 1

Komentář k RALLY BULGARIA

Komentář – Po skvěle obsazených prvních třech podnicích přišla na řadu Bulharská rally s poněkud chudší startovní listinou. Z pravidelných evropských účastníků přijel jen Jean-Joseph, Basso, Ku

4. podnik Mistrovství Evropy
8. – 10. července, Borowetz – Bulharsko, asfalt, 13 RZ – 284 km
posádky (start/cíl) – 61/36

Po skvěle obsazených prvních třech podnicích přišla na řadu Bulharská rally s poněkud chudší startovní listinou. Z pravidelných evropských účastníků přijel jen Jean-Joseph, Basso, Kuzaj, Solowow, Oleksowicz, Cavigioli a náš Chvojka. Narozdíl od předchozích podniků tuto zahraniční skupinku nedoplnilo žádné velké množství domácích borců. Případná šance na vítězství, a to zejména za deště, mohla být připisována jen trojici Popov (Mitsubishi Lancer EVO. VIII), Iliev (Mitsubishi Lancer EVO. VII) a Dontchev (Subaru Impreza WRX Sti).

Úvodní zkouška se odehrála přímo v centru soutěže, horském letovisku Borowetz. Nejrychleji tento tříkilometrový úsek zvládl Popov. Pořádně závodit se ale začalo až v sobotu na rychlých horských cestách. Za suchých podmínek šly do čela vozy Super 1600. A pochopitelně se jednalo o dvojici Jean-Joseph a Basso. Na RZ 2 udělal Basso na Jean-Josepha 3 sekundy. Pak je ale ztratil a propadl se o čtyři desetiny za Martiničana. Na nejdelším úseku soutěže, RZ 4 (30 km), se ale dokázal vyšplhat zpět do čela. Vzájemný rozdíl činil v tu dobu 2,1 sekundy. Bylo to však naposledy, kdy se v soutěži měnila vedoucí pozice. Na pátém úseku totiž Jean-Joseph dostal defekt a propadl se o 50 sekund za Itala. Na neděli si sice předsevzal, že zatlačí a pokusí se ztrátu smazat, nicméně téměř minuta byla nad jeho síly. V proměnlivých podmínkách dost riskoval, ale na blíž než 19 sekund se k Bassovi nedostal. Oba dva se ale v šampionátu vyhoupli na bednu a téměř smazali Travagliův náskok. Boj mezi touto trojicí tak na dalším podniku vlastně začíná nanovo. Zato Kuzaj si ani bulharskou soutěž příliš neužil. V první etapě mu z vozu unikal olej, nicméně polský jezdec dokázal zajíždět časy i v první trojce. V druhé etapě se ale musel potýkat s problémy se řízením a nad jeho síly tak bylo udolat nejrychlejší dva domácí jezdce, což znamenalo výslednou pátou pozici. Za zisk čtyř bodů ale po předchozích propadácích může být rád. Nicméně vzhledem k jeho neúčasti na Madeiře už asi definitivně vypadává z boje o titul. Kuzajovi krajani Solowow a Oleksowicz se cíle v Bulharsku nedočkali. První jmenovaný odstoupil po problémech se spojkou na RZ 12 z deváté pozice, druhý pak neviděl ani cíl první etapy. Do RZ 5 se vydal na slickách a v jedné pasáži jej zastihlo místo plné vody. Následkem byl náraz do skály. Už v první etapě se po havárii a následnému poničení diferenciálu se soutěží rozloučil Milan Chvojka. Do uzavřeného parkoviště, vybudovaného na úpatí sjezdovky, v sobotu večer dávali své vozy jako nejrychlejší domácí jezdci Iliev, Kozlekov a Geradzijev. Vzheldem k tomu, že je od sebe dělilo pouze 10 sekund, dal se v druhé etapě očekávat tuhý boj. A v něm se nakonec radoval Iliev. Geradzijev ztratil kvůli špatné volbě pneumatik a třetí místo mu uniklo o pouhých sedm sekund. Kozlekov svůj vůz rozmlátil na RZ 10. Až osmý dojel první leader soutěže Popov. Důvodem jeho propadu bylo několik defektů.

Dalším podnikem ME bude na konci července prestižní Rali Vinho da Madeira, podnik usilující o statut MS.

Pořadí v cíli:

1.Giandomenico Basso / Mitia Dotta (I) Fiat Punto S1600
2. Simon Jean-Joseph / Jack Boyere (F) Renault Clio S1600 +19,9
3. Dimitar Iliew / Janaki Janakijew (BG) Mitsubishi Lancer Evo VII +4.26,3
4. Georgi Geradżijew / Nikola Popow (BG) Mitsubishi Lancer Evo VII +4.34,2
5. Leszek Kuzaj / Maciej Szczepaniak (PL) Subaru Impreza WRX STI +6.03,8
6. Marco Cavigioli / Francesco Grossini (I) Subaru Impreza WRX STI +8.36,8
7. Georgi Janakijew / Marin Kostadinow (BG) Citroen Saxo S1600 +10.27,7
8. Jasen Popow / Dilian Popow (BG) Mitsubishi Lancer Evo VIII +10.51,6
9. Danczo Danczew / Zlatan Iliew (BG) Mitsubishi Lancer Evo VI +12.18,0
10. Georgi Wasilew / Stefan Dobrew (BG) Mitsubishi Lancer Evo VI +14.37,7

Stav ME po čtyřech podnicích:
1. Travaglia 15, 2. Basso 13, 3. Jean-Joseph 11, 4. Hołowczyc, Princen 10, 6. Longhi 8

Komentářů celkem: 1
13. 7. 2005 17:48
0 0
Stucne a dobre napsano.
Muzete se podivat na fanouskove fotki.
http://forum.rally-club.net/album_cat.php?cat_id=14
Pokud vim,jeste oficialni vysledki z Polska nejsou potvrzeni.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!