Posádka eWRC.cz Rallye týmu startuje do sezony 2011

Posádka Láďa Kopelent – Přemek Budín se profilovala v loňském roce a korunovala sezonu vítězstvím se Škodou Favorit ve třídě H2 ve VP.

Posádka ve složení Láďa Kopelent – Přemek Budín se profilovala v loňském roce a korunovala první sezonu vítězstvím se Škodou Favorit ve třídě H2 ve VP.

Pro letošní rok byl zvolen seriál soutěží Rallye Cup a bude v něm použito osvědčené sportovní nářadí Škoda Felicia KIT CAR 1400 ve třídě soudobých vozidel A1. Škodovácký KIT CAR továrna poprvé nasadila v roce 1995 jako nástupce úspěšného a dobou i technicky překonaného Favorita. Nebude asi dlouho trvat a uvidíme i tento mladoboleslavský produkt brázdit tratě rallye v kategorii veteránů. Čas neúprosně běží a nelze jej zastavit, natož vrátit. Co naplat, budeme letos jezdit po tratích RC se skoro veteránem, ale zato s kvalitním, pořád je to fabrikou zkonstruované auto. O něco horší to je s tělesnou schránkou jeho řidiče, ta si žádá projít před sezonní revizí nebo spíš repasí. Ve výborné kondici je spolujezdec, samý úsměv, pln energie, vždy připraven. Tužky na psaní rozpisu má řádně ořezané a vyrovnané v zákrytu v toulci vedle poznámkového bloku. Kdyby jen to, vlastní čerstvé řidičské oprávnění skupiny „E“, aby mohl na podniky vozit na plaťáku soutěžní stroj.


Foto: Jan Pilát, vzpomínka na úspěšného loňského Favorita

Na první podnik Rallye Střela, který startuje již v sobotu v okolí Žihle, jsme připraveni. Snad jsme nic nepodcenili, neopomněli, nezanedbali a jsme odhodláni bojovat o nejvyšší příčky v nejslabší kubatuře soudobých automobilů. V absolutním pořadí při velkém optimismu si můžeme fandit a doufat s výsledky okolo desátého místa, on úbytek cirka 75 koní bude proti šestnáctistovce znát. Potěšující je, že se podařilo pro letošní sezonu oslovit partnery, kteří jsou ochotni nás jak finančně, tak i materiálně podpořit. Každé pomoci a podpory si v současné nelehké době velmi vážíme a jsme za ni vděčni.


Foto: Rosťa Kutěj, loňský Kit 1600 v plném nasazení

S Rudou Hubačem, majitelem firmy Nej Motochema letos slavíme menší jubileum a tím je dvacet let spolupráce v oblasti rallye. Franta Kříž z plzeňského Písmoateliéru, který zakládal svoji firmu také před 20 léty, nám na letošní rok připravil nový polep auta. Protože nám pan Král, od něhož jsem koupil auto, zatím nedodal veškeré náležitosti k vozu, včetně dokladů, pojedeme Střelu ve starých barvách. Pavel Lavička z kaznějovské Selgy nám zabuduje do nové dodávky regály, příčky, ponk a vše co na rallye je potřeba k obsluze soutěžního vozu. Firma kompresory Plaček nám zrepasovala unavený kompresor a veškerou vzduchotechniku. Petr Galáš řídící pneuservis v Křimicích Rikimoto vždy ochotně pověří gumaře Láďu Papuláka, aby nám přezul několik sad kol. Miloš Pokorný z Waposu Vochov nám mimo jiné slíbil novou tlakovou mobilní myčku na auto. Milda Pašek z Rybnice majitel Autoservisu a STK nám mimo finanční podpory nalakuje to, co na soutěžním autě odřu nesprávným používáním tohoto náčiní. Firma Autosklo Plzeň se nám stará o zasklení vozu, zejména o čelní sklo, které je po několika odjetých akcích rozstřílené od kamínků. Nově máme partnera Triglav pojišťovnu, která nám sjednává za výhodných podmínek veškerá pojištění na vozový park.


Foto: Jan Marek, Kit 1400 jel naposledy rallye v roce 2008.

Loni jsem na vše zůstal sám a velice mně pomohl bývalý kolega soutěžní jezdec Petr Šedivec, je to jeden z mých učitelů z dob, kdy jsem se soutěžemi začínal. Byli jsme organizováni ve stejném autoklubu a v té době každý začátek byl těžký a každá rada a pomoc cenná. Petr má vlastní autoopravnu a i přes své vytížení si najde čas a je vstřícný i nyní. Je to zkušený, přímý člověk, který drží slovo a řekne to, co si myslí a nekličkuje jako zajíc v brázdě při svých výrocích. Také jsem od něj slyšel: „Máš už auto připravené na sobotní závody? Je už čtvrtek a moc to nevypadá, že zítra odjíždíš, to nejspíš pojedeš až napřesrok.“ Někdy bych potřeboval, aby měl den osmačtyřicet hodin, potom by bylo reálné skoro všechno stihnout. Žena mi nedávno říkala: „Hlavně, že všem vyhovíš, pomůžeš a sobě ne, o mně ani nemluvím.“ Budu se muset přizpůsobit době a chovat se tržně, za poplácání po rameni si nic nekoupím. Nejvíc trpím, když mě někdo plácá po levém rameni, zhruba před 20 léty jsem měl trochu utrženou ruku a někdy mě to dost bolí, na rozdíl od zad, které bolí permanentně.


Foto: Petr Šedivec, Petr Šedivec je nejen zručný mechanik, ale i velmi kvalitní fotograf.

Pro letošní soutěžní sezonu nebylo nic podceněno ani v oblasti tréninku. Byl jsem se sklouznout na závodech pořádaných Edou Paterou v Mostě s Felicií KIT CAR 1600. Výsledkem rozjezdu a rozhýbání se po zimě bylo dvakrát třetí místo ve třídě. Musím se přiznat, že se pořádně neumím pohybovat po tak široké a rychlé trati, velmi jsem trpěl, když jsem zhruba čtvrtinu okruhu jel v omezovači. Následné, pódiové výsledné časy ve třídě E-1600, byly rozdílné v desetinách vteřiny, což je se soutěžním, vysokým a těžkým autem velice slušné. V poslední jízdě jsem zariskoval a z druhé průběžné pozice jsem se pokusil o atak první příčky. Šel jsem o poznání déle na brzdy na studených gumách hned po startu, následovaly hodně fest natažené hodiny, které mě vrátily zpět do reality, že na brzdy a v zatáčkách již nic nenajedu. Člověk se pořád musí ujišťovat o tom, co dobře ví a zná dalším poznáním, že tomu tak opravdu je. Na akci jsem jel sám, proto mi přišlo vhod poskytnutí azylu Zdeňkem Krobem z Rakovníka, který doprovázel svého syna. Zdenda začal se závoděním před více než třiceti lety, nyní kaučuje synátora. Na moji adresu utrousil poznámku: „Ty se nějak pořád nedokážeš od toho volantu a pedálů odlepit.“


Foto: Jaromír Beneš

Další pěknou akcí byla Praha revival, sešli se zde soutěžáci, kteří již léta nejezdí, ale ve své době psali historii rallye. Byl jsem původně přihlášen se ženou, která si dobře vědoma náročnosti třídenní akce nenastoupila. Můj bratr pln odhodlání usedl, asi tak po dvaceti pěti létech znovu ke mně do vozu. Zavzpomínali jsme tak na dobu, kdy jsme spolu začínali jezdit rallye. Z odpočinkové akce, na kterou jsme přijeli, se již úvodní noční etapou stal velmi náročný podnik. Jízda podle slepého itineráře nás vedla nocí křížem, krážem Kokořínskem, byla prošpikovaná několika časovými a průjezdními kontrolami. Se sériovou Š 110 LS jsme uháněli krajem bývalých rallye Praha a Berounka pouze na plný plyn, někdy z kopce i skoro stovkou, do kopce většinou tak padesátkou, někdy bohužel i pomaleji. Bylo to na knop stihnout ČK a být na čas v cíli, to jsme i trošičku v lese zakufrovali, ale jenom pár stovek metrů. Brácha po chvilce zavelel k zastavení a vrácení se do místa vzniklé chyby se slovy: „Kam jedeš, tady nikdo před námi nejel, nevidím žádné koleje od aut v šotolině, vrať se!“ Otáčím se a mumlám: „Já jsem rád, že vidím, kudy vůbec vede ta lesní cesta, ještě registrovat nějaké koleje v písku.“ V tu chvíli proti nám jede Škoda 100 startující před námi, která před chvílí stála a rozjímala kudy, tudy. Co čert nechtěl, bylo to v místě pro odbočení, které jsme tím pádem neregistrovali.


Foto: Petr Šedivec

Druhý a třetí den se nám zvětšovala vůle v řízení s počtem najetých kilometrů. Gumové uložení táhla řazení získalo také menší vůli, chvílemi jsem jednotlivé kvalty spíše losoval. Ke vší smůle nám při tankování u pumpy praskla hadice na nalévání benzinu do nádrže. Pouze přes vesnice a na omezené rychlosti jsem sundával nohu z plného plynu, rafička teploměru výhrůžně ukazovala něco přes 90 stupňů. Lilo z nás jako z konve, buď jsme opravovali, nebo se řítili maximální rychlostí, co vůz jel, po lesních cestičkách, přes veškerou snahu si vybrala svoji daň únava. Krátce před cílem druhé etapy jsem odbočil o něco dříve, než bylo nutno a vyfasovali jsme trestné body za pozdní příjezd. Nezachránili jsme to ani na rychlostních testech proti rychlejším 130 RS, LR, dokonce nás několikrát předjela na přejezdu i krásná, červená Alfa Romeo startující kousek za námi. Nic nám nedaroval ani na rychlostních testech, na divišovském plochodrážním ovále nám nadělila celou vteřinu, jinde to bylo i více. Svezení to bylo pěkné, zavzpomínali jsme na dobu dávno minulou. Po akci jsem se cítil unavený, jako po odjetí tří tehdejších třech federálů o jednom víkendu.


Foto: Stanislav Kopelent

Rozjezd před letošním ročníkem Rallye Cupu byl celkem solidní. Doufejme, že se nám bude tento rok dařit i v průběhu sezony. V sobotu vyrážíme na tratě úvodního podniku Rallye Cupu 2011 v okolí řeky Střely, na akci pořádanou rallye klubem Marionetta Kralovice.

Komentářů celkem: 14
20. 4. 2011 21:39
0 0
Až pan Kopelent panu Královi dá nějaké věcí a držák GPS z auta co mu ještě dluží, tak mu Kuba Král doklady rád pošle. Jenže to by pan Kopelent musel brát telefon aby se vůbec mohli mezi sebou nějak domluvit.
20. 4. 2011 22:46
0 0
Rake-motors, koukám, že máš informace, které nemám ani já. Je logické, když dotyčný nevolá, tak mu nikdo telefon nebere. Standardní je i to, že ten kdo kupuje může dlužit za kupovanou věc peníze. Ten kdo prodává někdy všechny věci při prodeji nepředá a potom je dluží. Pokud jsi tiskový mluvčí prodejce, tak mu vyřiď aby dodržel všechny úmluvy ohledně prodeje.
jac
21. 4. 2011 01:47
0 0
Zdá se mi to, nebo na té fotce z Mostu (doufám,5 fotka) je vepředu nižší profil gumy,či menší ráfek? A pokud ano,je to z toho důvodu,aby auto na jednu stranu odjíždělo a na druhou zůstal zadek v "kolejnici" ?
21. 4. 2011 07:54
0 0
jac: Na autě v Mostě byly všechny ráfky i gumy stejné, soutěžní Michelin 17" 200/50. Aby toto auto fungovalo dobře na okruhu, musel bych předělat celý podvozek. Rozumím tvé myšlence, ten výsledný efekt by byl určitě zajímavý, ale nevím jestli by se změnou profilů pneu dokázal.
21. 4. 2011 08:54
0 0
Moc pěkné počtení. Proti kopcovejm autum toho člověk s rallynou moc nenadělá, váha, tlumítka a gumy jsou prostě znát. Jakube takle obout auto, to je akorát tak na přes držku :D
21. 4. 2011 09:45
0 0
Dobrý článek, proč ta změna na 1400??
21. 4. 2011 09:49
0 0
Tipuji velké náklady na provoz toho velkého kitu?
21. 4. 2011 10:01
0 0
Hodně štěstí, držím palce.
jac
21. 4. 2011 10:45
0 0
jj, v pořádku, opravdu mi to tak připadalo, možná to bylo tou ranní hodinou smajlík. Fildo, sice o přesdržku,ale možná zajímavé řešení pro rallyové auto na okruhu, nepředpokládal jsem,že by pan Kopelent přehazoval podvozek. Obzvlášť u Feldy,kde si myslím,že když dáš 17",tak se neskutečně sklidní a jede opravdu po kolejích. Právě u pana Kopelenta to jde vidět,jak se mu vždy auto pěkně opře o gumu na těch 17". Druhá věc je tu gumu dát do pohybusmajlík.A z toho důvodu mne napadlo,že by byla ve předu 16". I když zase na druhou stranu pan Kopelent popisuje, že byl hodně v omezovači,takže....no prostě mne to ráno zaujalosmajlík
21. 4. 2011 11:06
0 0
Pohled na před námi silnicí se vlnící Škoda 110 LS na OR6 byla dokonalá nostalgiesmajlíka už se těším na podzimní Berounku.Doufám,že už leštíte poklicesmajlík
21. 4. 2011 12:40
0 0
Láďa 60: Nechtěl sem to tady psát, ale co to pořád meleš o jakých si úmluvách. Ale když se auto s R SPZtkama odhlašuje, tak na úřadě ve Zlíně chcou při odhlášení stávající SPZ odevzdat a ty nejsi schopný je Královi poslat a ani tu GPS, kterou si slíbil že ji vyděláš a pošleš. Protože on pokud nemá SPZtky, nemůže to odhlásit, tudíž ti nemůže poslat doklady. Logické myšlení, které pochpí i malé dítě.
21. 4. 2011 12:47
0 0
Hoši, řešte si to někde jinde, ano? Děkuji
21. 4. 2011 13:13
0 0
Shacki: Tak to chápu. Nemám představu, kolik se tím ušetří. Nevíš jaký rozdíl v těch nákladech je, přibližně??
21. 4. 2011 21:28
0 0
rake-motors, pokud mi něco chceš sdělit osobně, máš v kontaktech na mě E-mail, netahej sem úvahy a polopravdy o věcech o kterých víš z doslechu. Děkuji.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!