14. 7. 2005 00:00 − 2271× − 0

Komentář k RALLY INTERNAZIONALE SAN MARTINO

Komentář – Začátek šestého podniku C.I.R. obstarala superspeciálka na stadionu v San Martinu a nejlépe ji zvládl šampionát suverénně vedoucí Piero Longhi. Jeho největším soupeřem v první etapě

6. podnik Mistrovství Itálie (C.I.R.)
8. – 10. července, San Martino di Castrozza, asfalt, 15 RZ – 218 km
posádky (start/cíl) – 60/32

Začátek šestého podniku C.I.R. obstarala superspeciálka na stadionu v San Martinu a nejlépe ji zvládl šampionát suverénně vedoucí Piero Longhi. Jeho největším soupeřem v první etapě se stal Andrea Navarra. V prvém dnu na něj vybudoval Longhi lehce smazatelný náskok 14 sekund. Dalších 14 sekund pak činila propast mezi Navarrou a třetím Aghinim. Až za ním byl nejrychlejší vůz specifikace Super 1600 pilotovaný Paolo Andreuccim. Hned na prvním testu druhého dne umazal Navarra z Longhiho náskoku polovinu. To ale nakonec nehrálo podstatnou roli, neboť hned na následující RZ 11 Longhi vypochodoval se svou Imprezou mimo trať a odstoupil. Důvodem byla špatná volby pneumatik. Na test se začal snášet déšť a Longhi na intermédiích až moc tlačil na pilu. Navarra zvolil mokré ,,pirelky“ a získal vedoucí post. A ten už si na zbylých čtyřech úsecích ohlídal. V servisní zóně v půlce druhé etapy vzdal pro poruchu převodovky do té doby čtvrtý Andrea Aghini. Tradičně špatně skončila soutěž pro Gianfranca Cunica. I zde ho zradil jeho vůz. V klasifikaci vozů Super 1600 si to mezi sebou rozdali Travaglia a Andreucci. A jednalo se o vskutku atraktivní souboj. Po první etapě rozdíl mezi nimi činil pouhých sedm sekund. V té druhé pak Andreucci za deště výrazně zrychlil a nadělil Travagliovi na prvních dvou testech 14 vteřin. Mistr Evropy z roku 2002 ale na rychlost jezdce Fiatu dobře zareagoval a ve všech zbylých testech jej porazil. Dva z nich potom dokázal vyhrát i v absolutním pořadí. Bohužel mu ale tento drtivý finiš ala Tommi Mäkinen nebyl nic platný. Být soutěž o jednu zkoušku delší, možná by těch 5 sekund ještě stáhl. Ovšem to je pouhá hypotéza, která výsledky soutěže nezmění. Důležitým faktem však je, že ani tentokrát nezvítězil v absolutním pořadí vůz Super 1600. Z dosavadních čtyřech asfaltových podniků se třikrát radovali piloti produkčních vozů. Tentokrát jím byl Andrea Navarra, který již od minulé soutěže jezdí s novou spolujezdkyní Simonou Girelli (nahradila dosavadní Simonu Fedeli). Pro tohoto jezdce oněch dvacet bodů za vítězství znamená návrat do boje o titul. Stále však má Longhi jasnou převahu.

Pořadí v cíli:

1.Andrea Navarra / Simona Girelli Mitsubishi Lancer Evo VIII MR
2. Paolo Andreucci / Anna Andreussi Fiat Punto S1600 +25,8
3. Renato Travaglia / Flavio Zanella Renault Clio S1600 +31,1
4. Luca Cantamessa / Piercarlo Capolongo Subaru Impreza WRX STI spec. C +1.07,9
5. Sandro Sottile / Andrea Gorni Mitsubishi Lancer Evo VIII MR +1.18,7
6. Stefano Bizzarri / Massimiliano Bosi Renault Clio S1600 +2.27,1
7. Andrea Perego / Daniele De Luis Mitsubishi Lancer Evo VIII MR +2.42,0
8. Alessandro Perico / Fabrizio Carrara Renault Clio S1600 +3.47,7
9. Andrea Dallavilla / Daniele Vernuccio Citroen C2 S1600 +5.10,1
10. Denis Colombini / Flavio Guglielmini Fiat Punto S1600 +6.33,7

Stav C.I.R. po šestém podniku:
1. Longhi 90, 2. Navarra 65, 3. Cantamessa 50, 4. Andreucci 48, 5. Travaglia 47, 6. Aghini 35

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!