Osvědčený vůz Sparrow racing teamu vyhrávat nezapomněl

Úvodního podniku seriálu Ecosun MČR ve sprintrallye se zúčastnilo pět posádek v kokpitech vozů připravovaných Sparrow racing teamem.

Po nešťastné Šumavě se tuzemský rallyeový kolotoč přesunul do dalšího českého pohoří. Úvodního podniku osmidílného seriálu Ecosun Mistrovství České republiky ve sprintrallye se na severu Čech zúčastnilo pět posádek v kokpitech vozů připravovaných zlínským Sparrow racing teamem. Čtrnáctý ročník Thermica Rally Lužické hory se nejvíce vydařil navrátivšímu Petru Grafkovi, který s Hondou Civic vyhrál nabitou třídu 9.

Ze startovní rampy v Hrádku nad Nisou sjelo o předposlední dubnové sobotě celkem 137 posádek, čímž pořadatelé ukázali, jaký přínos má zařazení české soutěže do Lužického poháru vypsaného nejen pro české, německé a polské soutěžáky. Trať rallye musela oproti loňsku doznat po povodních, které zasáhly tamní region, velkých změn. Soutěž jedoucí se v okolí Hrádku, Frýdlantu a známého vrcholu Jizerských hor Ještědu čítala osm rychlostních zkoušek o celkové délce 70,5 kilometru.

Po valašské anabázi se zbrusu novým vozem Mitsubishi Lancer desáté evoluce se v Lužických horách pokusil Patrik Rujbr navigovaný Josefem Pížou dovézt tento dětskými nemocemi trápící se vůz tentokrát až do cíle. To se mu nakonec podařilo, jelikož auto se podrobilo před soutěží velkým úpravám a na rozdíl od Valašské rally ho nepostihla žádná závažná technická závada. Tým Oldřicha Hrabce ale ještě čeká na tomto speciálu spousta práce. Výsledkem dosavadní snahy zlínského přípravce a domašovského pilota byla na Thermica Rally Lužické hory 23. příčka absolutního pořadí a čtrnáctá ve třídě 3.

Velmi silné zastoupení měl Sparrow racing team tradičně ve třídě 9, kde ho reprezentovalo kvarteto vozů Honda Civic 1.6 VTi z bývalé třídy N2. Do jednoho civicu usedli Petr Grafek s Jaroslavem Matějkou, kteří naposledy startovali vloni na Rally Bohemia. Jak se ukázalo, nic ze svého umění mladoboleslavský jezdec nezapomněl a dokázal vyhrát čtyři rychlostní zkoušky. Zdatně tak sekundoval dalšímu navrátilci do seriálu sprintrallye Jiřímu Hladíkovi. Před závěrečným testem dělil oba rivaly rozdíl 2,2 vteřiny ve prospěch Hladíka, avšak skvělým výkonem na poslední erzetě nadělil Grafek svému soupeři přes šest vteřin, zajel 30. čas absolutně a stal se vítězem třídy 9. Po dlouhé době tak dokázal soutěžní vůz připravovaný zlínským týmem vyhrát jednodenní mistrovskou soutěž.

„Po dlouhé závodní pauze jsme zvolili od začátku soutěže opatrnější tempo, přesto jsme měli hned na úvodní erzetě krizovku. Naštěstí jsme ji ale ustáli. Kromě toho jsme od poloviny prvního průjezdu Ještědem dojížděli do cíle na blinkry, jelikož se auto najednou začalo chovat, jako bychom měli defekt. Ve skutečnosti ale byly jen přehřáté gumy,“ popsal příčinu časové ztráty Petr Grafek a pokračoval: „Jsme moc rádi, že se nám podařilo porazit Hladíka v přímém souboji na trati. I když dostal penalizaci za předčasný start, naší jízdou na varovky jsme mu dovolili tento rozdíl smazat. Zazávodili jsme si moc hezky. Takové testy, jaké jsou v Lužických horách, mi vyhovují. V plánu máme ještě Krkonoše a Bohemku s hondou, potom se uvidí.“

Debut za volantem šestnáctistovkové hondy si v Lužických horách odbyl mladý Robert Kořistka, největší soupeř Adama Koblihy z doby, když ještě oba pilotovali historické škodovky v amatérských soutěžích. Přestože s jezdcem, který nikdy nezávodil s autem hnaným přední nápravou, nikdo nepočítal, dokázal zajíždět časy hned za duem Grafek – Hladík a obsadil třetí místo ve třídě se ztrátou 11,2 vteřiny na vítěze. Při premiéře ve sprintech Kořistku navigoval jeho tradiční spolujezdec Michal Drozd.

O páté místo ve třídě přišli těsně před cílem Václav Lichovník s Pavlem Šivicem, kteří po drobných problémech s technikou v úvodu závodu vyletěli na posledním testu mimo trať a poškodili předek svojí hondy.

Další soutěž dokončila valašskomeziříčská dvojice Jan Kulajta – Jan Mastacan. Přestože se nejprve nemohla posádka dalšího civicu dostat do tempa, v závěru celé rallye se jí povedlo zajet čtvrtý čas ve třídě a obsadila konečné osmé místo.

Již nyní se Sparrow racing team intenzivně připravuje na domácí Impromat Rallysprint Kopná. V barvách zlínské stáje tentokrát pojede sedm vozů.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!