Rally de Villa Dolores – komentář

Nejrychlejší trojice z úvodní argentinské rally do druhé soutěže roku nastupovala z rozdílné pozice.

Úvodní soutěž argentinského šampionátu poznamenalo špatné počasí, které zapříčinilo zrušení valné většiny rychlostních zkoušek. Na drasticky zkrácené soutěži se z těsného vítězství radoval Juan Manuel Marchetto, když se svým Lancerem EVO X dokázal za svými zády udržet smečku divokých Volkswagenů nové kategorie Maxi Rally v čele s Gabrielem Pozzem. Nejrychlejší trojice z Areca do druhé soutěže roku nastupovala z rozdílné pozice. Zatímco vedoucí muž šampionátu Marchetto vyhrál úvodní diváckou zkoušku, Pozzovi a Baldonimu s Volkswageny Gol Trend na kontech přibyla minuta penalizace za nepovolený trénink.

Pozzo se s touto nepříjemností popral s vervou sobě vlastní, s výjimkou jediného testu všechny ostatní vyhrál a do cíle úvodní etapy již přijížděl jako druhý s odstupem 14,6 sekundy. Baldonimu se tolik nedařilo, na trati si připsal kvůli chybě na RZ 4 a porouchané převodovce na osmičce na své konto další skoro celou minutu a zůstával šestý. Oba na tom ale byli výrazně lépe než Marchetto, který kvůli problémům s turbem po třetím testu opustil vedoucí pozici a do cíle etapy dojel až jako sedmý.

Smolařů se ale v prvním dnu druhého argentinského podniku našlo více. Federico Villagra, kterého u jeho nové Fiesty na předešlé rally zradilo palivové čerpadlo, tentokrát odstoupil již na druhém testu s porouchaným motorem. Diego Dominguez si se speciálem Kia rovněž užil své. Nejprve jej zlobily brzdy a zadní diferenciál, celému trápení pak dodalo korunu rozbité zavěšení. Alejandro Cancio s Peugeotem 207 přišel na dlouhé dvaadvacetikilometrové zkoušce o brzdy a Cristian Confetti u svého Fiatu Punto poškodil předek a v servise si pobyl o osm minut déle.

Jeho stájový kolega Claudio Menzi během prvního dne žádné závažné problémy řešit nemusel a na jeho konci se radoval z etapového triumfu. Confettiho minimální náskok necelé čtvrtminuty a fakt, že oproti svému soupeři dokázal vyhrát jediný test, značily, že se v druhé etapě o vítězství strhne ještě pořádný souboj. Ten ale neměl dlouhého trvání, neboť již na začátku dne Pozzo oslněný sluncem chyboval a poslal svůj Volkswagen do stromu. Na druhou příčku se tím pádem vyhoupl Marcos Ligato s Chevroletem Agile. Ani tomu ale nebylo přáno spatřit cíl, na RZ 12 jej vyřadily problémy se zapalováním.

Na stříbrnou pozici se dostal Baldoni s Golem, ovšem také tam nevydržel dlouho. V jeho případě byla na vině porucha motoru. Do cíle se nakonec dostaly pouhé dva vozy Maxi Rally, z nichž ten pomalejší řídil Cancio. Menzi měl v druhé etapě poměrně snadnou práci. Nikdo ho přímo neohrožoval a on tak mohl jen sledovat, jak odpadává jeden z předních pilotů Maxi Rally za druhým a nakonec se za jeho zády seřadila smečka produkčních vozů v čele s Josém Cantonem. Menzi se díky svému vítězství zapsal do historie, neboť dokázal jako první vyhrát s vozem nové kategorie.

Pořadí v cíli
1. Claudio Menzi/Diego Cagnotti (RA) Fiat Punto 1:37.29,1
2. Jose Canton/Rodolfo Amelio Ortiz (RA) Mitsubishi Lancer Evo IX +2.25,7
3. Juan Gil de Marchi/Mauro Albornoz (RA) Mitsubishi Lancer Evo X +2.32,0
4. Juan Manuel Marchetto/Jose Diaz (RA) Mitsubishi Lancer Evo IX +3.17,3
5. Ivo Martin/Julio Herrero (RA) Subaru Impreza WRX STI +4.13,6
6. Juan Alonso/Pablo Monasterolo (RA) Mitsubishi Lancer Evo IX +6.36,0
7. Nicolas Diaz/Guillermo Piazzano (RA) Mitsubishi Lancer Evo IX +8.11,2
8. Agustin Rossi/Matias Aranguren (RA) Mitsubishi Lancer Evo IX +8.53,2
9. Gonzalo Monarca/Laureano Grigera (RA) Mitsubishi Lancer Evo IX +8.57,8
10. Sergio Benetti/Marcos Silva (RA) Mitsubishi Lancer Evo IX +12.16,7

Stav šampionátu: 1. Menzi 49,5, 2. Marchetto 43, 3. Canton 36, 4. Gil de Marchi 30,5, 5. Pozzo 25,5, 6. Baldoni 17

Komentářů celkem: 3
28. 4. 2011 12:181
0 0
Prosim vás nevíte někdo co to znamená třída maxi rally?? Díky za info. smajlík
28. 4. 2011 12:472
0 0
"Princip kategorie Maxi Rally Car je jednoduchý - všechny vozy musí použít jednotný motor Honda o objemu 2.4 litru a výkonu cca 280 koní, jednotnou převodovku a diferenciály. Do tohoto projektu nakonec zatím vstoupilo šest automobilek - Volkswagen, Fiat, Kia, Chevrolet, Ford a na poslední chvíli i Peugeot."
Ne že bych byl tak chytrej, to cituji.smajlík
28. 4. 2011 20:463
0 0
207 je v Jižní Americe 206+, jestli to tedy chápu správně... Mají to ale jinak pěkně pestré...smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!