Rally de Villa Dolores – komentář
Úvodní soutěž argentinského šampionátu poznamenalo špatné počasí, které zapříčinilo zrušení valné většiny rychlostních zkoušek. Na drasticky zkrácené soutěži se z těsného vítězství radoval Juan Manuel Marchetto, když se svým Lancerem EVO X dokázal za svými zády udržet smečku divokých Volkswagenů nové kategorie Maxi Rally v čele s Gabrielem Pozzem. Nejrychlejší trojice z Areca do druhé soutěže roku nastupovala z rozdílné pozice. Zatímco vedoucí muž šampionátu Marchetto vyhrál úvodní diváckou zkoušku, Pozzovi a Baldonimu s Volkswageny Gol Trend na kontech přibyla minuta penalizace za nepovolený trénink.
Pozzo se s touto nepříjemností popral s vervou sobě vlastní, s výjimkou jediného testu všechny ostatní vyhrál a do cíle úvodní etapy již přijížděl jako druhý s odstupem 14,6 sekundy. Baldonimu se tolik nedařilo, na trati si připsal kvůli chybě na RZ 4 a porouchané převodovce na osmičce na své konto další skoro celou minutu a zůstával šestý. Oba na tom ale byli výrazně lépe než Marchetto, který kvůli problémům s turbem po třetím testu opustil vedoucí pozici a do cíle etapy dojel až jako sedmý.
Smolařů se ale v prvním dnu druhého argentinského podniku našlo více. Federico Villagra, kterého u jeho nové Fiesty na předešlé rally zradilo palivové čerpadlo, tentokrát odstoupil již na druhém testu s porouchaným motorem. Diego Dominguez si se speciálem Kia rovněž užil své. Nejprve jej zlobily brzdy a zadní diferenciál, celému trápení pak dodalo korunu rozbité zavěšení. Alejandro Cancio s Peugeotem 207 přišel na dlouhé dvaadvacetikilometrové zkoušce o brzdy a Cristian Confetti u svého Fiatu Punto poškodil předek a v servise si pobyl o osm minut déle.
Jeho stájový kolega Claudio Menzi během prvního dne žádné závažné problémy řešit nemusel a na jeho konci se radoval z etapového triumfu. Confettiho minimální náskok necelé čtvrtminuty a fakt, že oproti svému soupeři dokázal vyhrát jediný test, značily, že se v druhé etapě o vítězství strhne ještě pořádný souboj. Ten ale neměl dlouhého trvání, neboť již na začátku dne Pozzo oslněný sluncem chyboval a poslal svůj Volkswagen do stromu. Na druhou příčku se tím pádem vyhoupl Marcos Ligato s Chevroletem Agile. Ani tomu ale nebylo přáno spatřit cíl, na RZ 12 jej vyřadily problémy se zapalováním.
Na stříbrnou pozici se dostal Baldoni s Golem, ovšem také tam nevydržel dlouho. V jeho případě byla na vině porucha motoru. Do cíle se nakonec dostaly pouhé dva vozy Maxi Rally, z nichž ten pomalejší řídil Cancio. Menzi měl v druhé etapě poměrně snadnou práci. Nikdo ho přímo neohrožoval a on tak mohl jen sledovat, jak odpadává jeden z předních pilotů Maxi Rally za druhým a nakonec se za jeho zády seřadila smečka produkčních vozů v čele s Josém Cantonem. Menzi se díky svému vítězství zapsal do historie, neboť dokázal jako první vyhrát s vozem nové kategorie.
Pořadí v cíli | ||
---|---|---|
1. Claudio Menzi/Diego Cagnotti (RA) | Fiat Punto | 1:37.29,1 |
2. Jose Canton/Rodolfo Amelio Ortiz (RA) | Mitsubishi Lancer Evo IX | +2.25,7 |
3. Juan Gil de Marchi/Mauro Albornoz (RA) | Mitsubishi Lancer Evo X | +2.32,0 |
4. Juan Manuel Marchetto/Jose Diaz (RA) | Mitsubishi Lancer Evo IX | +3.17,3 |
5. Ivo Martin/Julio Herrero (RA) | Subaru Impreza WRX STI | +4.13,6 |
6. Juan Alonso/Pablo Monasterolo (RA) | Mitsubishi Lancer Evo IX | +6.36,0 |
7. Nicolas Diaz/Guillermo Piazzano (RA) | Mitsubishi Lancer Evo IX | +8.11,2 |
8. Agustin Rossi/Matias Aranguren (RA) | Mitsubishi Lancer Evo IX | +8.53,2 |
9. Gonzalo Monarca/Laureano Grigera (RA) | Mitsubishi Lancer Evo IX | +8.57,8 |
10. Sergio Benetti/Marcos Silva (RA) | Mitsubishi Lancer Evo IX | +12.16,7 |
Stav šampionátu: 1. Menzi 49,5, 2. Marchetto 43, 3. Canton 36, 4. Gil de Marchi 30,5, 5. Pozzo 25,5, 6. Baldoni 17
Ne že bych byl tak chytrej, to cituji.