Je lepší 50 nebo 150 ?
Do českých a moravských luhů a hájů vtrhlo jaro. Bylo to krásně patrné na pěkném rallysprintu Thermica Rally Lužické Hory. Tisíce diváků viděly pěkný sport, a na atraktivních diváckých místech se jim předváděly nejrůznější kategorie soutěžních automobilů. Špičkové vozy WRC soupeřily s moderními S2000 a tím vším se proplétaly produkční čtyřkolky. Na stejné trati jely německé Trabanty, polský Maluch, ale i supermoderní Citroen DS3 R3T. Historici jeli v poli, v K4 poháru, jako veteráni nebo ve třídě 13. Jde to ! Sprintrally a MMČR jsou závody v jedné zemi, před jedněmi diváky, s mnohdy stejnými jezdci. Na sprintrally startuje vždy kolem sta aut, na Šumavě jich startovala polovina. Přijdu vám tím neustálým připomínáním toho, že by se mělo pro atraktivitu rallysportu něco udělat, trapný?
Vím dobře, že MMČR se řídí jinými řády, které jsou mnohem více podřízené mezinárodním regulím FIA, a že mnoho dvoudenních podniků se jede jako součást nějakého bezcenného evropského poháru. Vím to dobře. Ale k čemu to je? K čemu je nám otevřené mezinárodní mistrovství republiky, o které nemá nikdo zájem? Neprospívá to nikomu. Diváci dali jasně najevo, jaké závody je víc baví. Pořadatelé trpí nedostatkem prostředků, které vyberou-spíš nevyberou na startovném. Před sponzory se nedá moc prezentovat prestižní podnik, na kterém nejsou ani auta a ani diváci. Jednoduché kupecké počty zde nějak nefungují. Má někdo vůbec zájem to řešit? Vždyť se to přece i bytostně dotýká těch, kteří o rallysportu rozhodují. Nebo ne?
Uvedený text je částí úvodníku magazínu Sport Motor News – ČR, který si zdarma můžete stáhnout kliknutím na tento odkaz. ZDARMA STAHOVAT
Historická auta jsou dneska v podstatě nejlevnějším způsobem závodění. Soudobou a atraktivní špičku můžu jet jen s megarozpočtem, který má jen pár vyvolených.
Když postavím "levné" soudobé auto nižší třídy za hromadu peněz, budu kličkovat mezi odcházejícími diváky, kteří budou akorát naštvaní, že mezi průjezdy špičky MMR v S2000 a PV vopruzuju s nějakým udejchaným předohrabem, určeným na nákupy.
Za ty samý peníze postavím docela zajímavýho historika a bude zábava. Čas nikoho nezajímá, hlavně, když tomu vlaje pr.. zadní část. A když ho rozbiju, tak koupím jinýho. Auta stárnou čím dál pomaleji, jejich životnost roste a ceny klesají, takže nejzajímavější jsou špičková současná a stará auta. "Vata" je drahá a všechny obtěžuje.
Vím, že to je politicky nekorektní a hrozně nefér vůči těm, kdo si tu "vatu" platí ze své kapsy, ale buď si to přiznáme, nebo budeme dál plakat pod podobnýma článkama.