30. 4. 2011 11:55 − 2450× − 11

Je lepší 50 nebo 150 ?

Krátké zamyšlení nad tím, proč v jednom šampionátu startuje 50 aut a v druhém se přihlásí 150. Zajímá to někoho?

Do českých a moravských luhů a hájů vtrhlo jaro. Bylo to krásně patrné na pěkném rallysprintu Thermica Rally Lužické Hory. Tisíce diváků viděly pěkný sport, a na atraktivních diváckých místech se jim předváděly nejrůznější kategorie soutěžních automobilů. Špičkové vozy WRC soupeřily s moderními S2000 a tím vším se proplétaly produkční čtyřkolky. Na stejné trati jely německé Trabanty, polský Maluch, ale i supermoderní Citroen DS3 R3T. Historici jeli v poli, v K4 poháru, jako veteráni nebo ve třídě 13. Jde to ! Sprintrally a MMČR jsou závody v jedné zemi, před jedněmi diváky, s mnohdy stejnými jezdci. Na sprintrally startuje vždy kolem sta aut, na Šumavě jich startovala polovina. Přijdu vám tím neustálým připomínáním toho, že by se mělo pro atraktivitu rallysportu něco udělat, trapný?

Vím dobře, že MMČR se řídí jinými řády, které jsou mnohem více podřízené mezinárodním regulím FIA, a že mnoho dvoudenních podniků se jede jako součást nějakého bezcenného evropského poháru. Vím to dobře. Ale k čemu to je? K čemu je nám otevřené mezinárodní mistrovství republiky, o které nemá nikdo zájem? Neprospívá to nikomu. Diváci dali jasně najevo, jaké závody je víc baví. Pořadatelé trpí nedostatkem prostředků, které vyberou-spíš nevyberou na startovném. Před sponzory se nedá moc prezentovat prestižní podnik, na kterém nejsou ani auta a ani diváci. Jednoduché kupecké počty zde nějak nefungují. Má někdo vůbec zájem to řešit? Vždyť se to přece i bytostně dotýká těch, kteří o rallysportu rozhodují. Nebo ne?

Uvedený text je částí úvodníku magazínu Sport Motor News – ČR, který si zdarma můžete stáhnout kliknutím na tento odkaz. ZDARMA STAHOVAT

Komentářů celkem: 11
30. 4. 2011 14:321
0 0
Je to pravda smajlík. Před pár lety by mě ani ve snu nenapadlo, že budu radši jezdit na sprinty než na MMČR smajlík. U Šumavy se z malého počtu přihlášených posádek obviňoval hlavně pořadatel (neříkám, že neoprávněně !!), ale podle mého laického názoru v tom můžou být i jiné věci, nebo ne? Spousta pilotů má kvůli ekonomické situaci z poslední doby určitě nedostatek financí, a tak podle mě určitě dá přednost sprintu, který je o hodně méně nákladný. Mravenče, s tvým článkem naprosto souhlasím, klíčovou myšlenkou je určitě zvýšení atraktivity rallysportu, ale myslím, že tady v ČR to je běh na opravdu hooodně dlouhou trať smajlík ..
30. 4. 2011 15:332
0 0
Pravda pravdoucí, bohužel...smajlík
30. 4. 2011 21:533
0 0
Vypadá to, že nejlepší je 50 za třikrát tolik.
1. 5. 2011 00:524
0 0
No jo.Doba LTO je nenávratně fuč.To nám počty posádek a vozovej park mohla závidět celá Evropa.smajlík
2. 5. 2011 07:045
0 0
A co by se mělo řešit? Uspořádat velkou soutěž je 3x držší než sprint. Pokud nemá pořadatel silného sponzora, který mu pořádání zaplatí, musí dát vysoké startovné. A i kdyby bylo startovné na úrovni sprintů, nelze počítat s drtivým nárustem počtu posádek. Kilometrová cena provozu auta je daná a spousta posádek dává přednost zazávodit si 3x na sprintu než jednou na velké soutěži. A ona stále omílaná pohádka o zařazení historiků do pořadí je hlavně produkt mediálních vyjádření některých(jedné)posádky. Zkuste se zeptat ostatní jezdců na historicích jestli mají také takovou touhu? Vloni na školení ve Fryštáku se to řašilo a většina jich chce jet mezi historiky - chtějí závodit mezi sebou a souboje s nějakýma moderníma autama jsou jim šuma fuk.
2. 5. 2011 09:276
0 0
vaca.p: Souboje jim klidně šuma fuk bejt můžou, ale měli by mít zájem prezentovat svoje partnery na trati ne dvě hodiny po startu prvního soudobýho vozidla, kdy u trati zůstane tak 20% diváků.
2. 5. 2011 18:147
0 0
starej pes: asi tak nějak smajlík
3. 5. 2011 16:338
0 0
Speeder -tak to po Lužičkách patřím poprve v životě do menšiny 20% diváků smajlíkSnad Pepíno Zimmermann a Pavel Zalabák příště už pojedou dřív a do konce soutěže smajlík
12. 5. 2011 16:509
0 0
vaca.p: a ptal jsi se jich PROČ chtějí jet mezi historiky? A ne mezi soudobými? A PROČ lidi chodí na Trabanty a kašlou na Fabie?
Historická auta jsou dneska v podstatě nejlevnějším způsobem závodění. Soudobou a atraktivní špičku můžu jet jen s megarozpočtem, který má jen pár vyvolených.
Když postavím "levné" soudobé auto nižší třídy za hromadu peněz, budu kličkovat mezi odcházejícími diváky, kteří budou akorát naštvaní, že mezi průjezdy špičky MMR v S2000 a PV vopruzuju s nějakým udejchaným předohrabem, určeným na nákupy.
Za ty samý peníze postavím docela zajímavýho historika a bude zábava. Čas nikoho nezajímá, hlavně, když tomu vlaje pr.. zadní část. A když ho rozbiju, tak koupím jinýho. Auta stárnou čím dál pomaleji, jejich životnost roste a ceny klesají, takže nejzajímavější jsou špičková současná a stará auta. "Vata" je drahá a všechny obtěžuje.
Vím, že to je politicky nekorektní a hrozně nefér vůči těm, kdo si tu "vatu" platí ze své kapsy, ale buď si to přiznáme, nebo budeme dál plakat pod podobnýma článkama.
12. 5. 2011 17:2610
0 0
magic: "Historická auta jsou dneska v podstatě nejlevnějším způsobem závodění." Kategoricky nemohu souhlasit.
12. 5. 2011 20:4511
0 0
Speeder: No kdyz porovnas jaky jsou napriklad naklady na Petraskovu Asconu, se kterou se da jet v popredi historiku a soudoubym autem, se kterym by se dalo jet v popredi soudobych aut, tak bych to zas tak kategoricky neodmital. Samozrejme i historik vyjde na velky prachy a muze vyjit i na miliony, ale precejenom se v historikach podle me da udelat velky divadlo i s malym (rozumej levnym) kasparkem. Predevsim z toho duvodu, ze tam startuje min aut a jednotlivy kasparci jsou vice videt. To podle me v soudobych autech temer nejde.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!