2. 5. 2011 16:40 − 2670× − 0

Tenkl s Vosádkou odstartovali do sprintů

Tenkl s Vosádkou jsou s jejich BMW M3 nepřehlédnutelnou posádkou spritového mistrovství. Pojedou jej i letos ve třídě 13.

BMW M3 z radotínského Kart Centra už diváci na rychlostních zkouškách v České republice dobře znají. Luboš Tenkl s Jaroslavem Vosádkou jej původně postavili do závodů historických vozidel, ale kvůli neshodám s vedením českých historiků se před časem rozhodli, že budou dál startovat v kategorii S2, dnes ve třídě 13. V této třídě mohou startovat nejsilnější vozidla WRC, stejně jako závodní automobily bývalé skupiny A s motorem o objemu nad dva litry. Tenkl s Vosádkou tedy i letos pojedou kompletní rallysprintové mistrovství, kde tato vozidla mohou startovat a uvažují i o několika zahraničních startech.

Svůj první start si BMW M3 z Radotína odbylo minulý týden na 14. Thermica Rally Lužické Hory. Startovní číslo 31 na dveřích „bavoráku“ trochu předznamenalo i konečné umístění, kdy pražská dvojice odjížděla z Hrádku nad Nisou jako třicátá posádka v absolutním pořadí. „V Lužických Horách jsme poprvé na autě jeli nová 18“ palcová kola, která jsme si nechali během zimy vyrobit. Už loni jsme „osmnáctky“ zkoušeli, ale kola, která jsme měli, byly příliš těžká a na jízdních vlastnostech to bylo hodně znát. I s velkou 18“ pneumatikou jsme se dostali s hmotností o dost níž. Bohužel se ale díky velkým kolům ukázala drobná vůle na těhlicích, která se projevila na vzdálenosti brzdového kotouče a destičky. Při testu jsme nestačili auto pořádně zahřát a neprojevovalo se to tolik jako v závodě, kde jsem musel neustále našlapávat brzdu. Jelo se s tím dost nepříjemně a jízda byla hlavně o dojetí. Necítil jsem se vůbec dobře, když jsem se nemohl spolehnout na brzdy,“ vysvětluje Luboš Tenkl peripetie na rychlostních zkouškách v Hrádku nad Nisou.

V loňském roce si Luboš Tenkl neodpustil hlasitou kritiku retardérů, které v Hrádku byly. Jak byl jezdec spokojený se soutěží letos? „Letos byly Lužické Hory moc pěkná soutěž. Rychlostní zkoušky jsou náročné a pořadatelům se podařilo najít pěkné úseky, které měly hodnotu. Bohužel se servisem na louce pořadatel nic udělat nemůže, protože v blízkosti nemá jiný prostor. Letos nepršelo, tak v tom nebyl takový problém. S retardéry jsme neměli žádný problém a byly vytýčeny tak, jak mají být. Bohužel se pořadatel v Hrádku asi nemůže rozloučit s oblíbenými plastovými bandaskami…:), z nichž loni byly retardéry, a letos je použili pro vytýčení tratě a zabránění katování zatáček. Když jsme do katovacích zatáček přijeli my, tak se soudky válely různě po cestě, případně místo nich byly plastové trosky a hromádky písku. Erzeta na Ještěd, která se jela po docela širokém asfaltu, kde je podle mě nesmysl katovat, se po průjezdu několika čtyřkolek stala v zatáčkách doslova šotolinovou. S dvoukolkou, a je jedno jestli je to předohrab nebo zadohrab, je to pak boj o přežití. Musí se jet o hodně pomaleji, nedá se předvést žádný smyk a jede se stále po lyžině. Katování silnic ničí krajnice a neprospívá to nikomu. Tady bych byl pro zavedení železných, zatlučených tyčí, které jsou třeba na Barumce. Trať by pak byla stejná pro všechny a nesmyslnému katování by to zabránilo. Při schvalování trati AJR doporučovala právě ty železné tyče a zmiňovalo se, že soudky s pískem nic nevydrží. Bohužel, v závodě byly okraje silnice vytýčené zase soudky… Určitě by pak byly spokojenější i obce. Je to jen malé doporučení pořadatelům, kteří jinak uspořádali pěkný závod,“ uzavírá Luboš Tenkl.

Další soutěží, kde uvidíme BMW M3 z Radotína s Tenklem a Vosádkou, bude Rallysprint Kopná už za 14 dní.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!