7. 5. 2011 23:06 − 2246× − 10

Po sobotní etapě Sardinie udržuje Loeb vedení

Celkově si průběžné vedení soutěže drží Loeb, SWRC vévodí Tanak, WRC Academy vyhrál Egon Kaur.

Do druhé etapy páté soutěže MS, italské Rally Sardinia, odstaroval z první pozice, pozice čističe trati Sebastien Loeb. Při prvních průjezdech se mu auto naprosto neudržovalo ve stopě, klouzalo po celé šířce tratě. V odpolední sekci na to ale šlápl a udržel si před druhým vozem náskok necelých 30 vteřin, zítra po poledni se uvidí, zda je tento náskok dostatečně velký na udržení první pozice.

Oproti výsledkové listině ze včerejšího večera se v předních liniích v podstatě nic závratného neudálo. Nejvýraznější změnou v pořadí je propad Pettera Solberga, který se druhou pozicí po pátku taktéž pasoval do role čističe. Protože před ním startoval pouze Loeb, vytvářel si při prvních průjezdech v podstatě vlastní stopu. Na RZ 10 pak udělal Solberg defekt, do cíle dojel pouze na disku, což ho stálo nějaký čas. Následně se před něj posunul na jedenáctém měřeném úseku Hirvonen a na dvanáctce jej následoval i Ogier.

Druhý po dnešním dni je Mikko Hirvonen, celý den se snažil stáhnout náskok "velého Seba", ale ukrajoval pouze po malých kouscích. Zítra je však před soutěžícími ještě řádná dávka kilometrů, takže zatím není o ničem rozhodnuto. Loeb bude i nadále čistit trať, takže by měl pravděpodobně ztrácet, v což pevně doufají jeho soupeři a ani na konci dne neztrácejí naději na vítězství.

Když nebudeme počítat včerejšek, jasným vítězem dnešního dne je Jari-Matti Latvala, vyhrál pět ze šesti dnešních měřených úseků. Nebýt včerejší kolostřešní kombinace, mohla se dnešní etapa vyvíjet naprosto jinak. V 11 rychlostní zkoušce i přes defekt pneumatiky vybojoval nejrychleší čas. Jel v podstatě bez jakéhokoli tlaku na výsledek, nemohl bojovat o přední příčky. Možná právě proto jel tak v pohodě a s naprostým klidem vyhrával jednu RZtu za druhou. Plánem pro zítřek je vítězství v závěrečné Powerstage a zisk tří prémiových bodů.

Premiéru si na Sardinii odbývá Dani Sordo s novou zbraní, vozem Mini Cooper WRC. Celý den se nehnul ze šesté příčky, v RZtách zajížděl stabilní sedmé až osmé časy. Na dvanácté rychlostní zkoušce se potýkal se zaseknutým plynovým pedálem.

Kategorii SWRC už po včerejšku vévodil Ott Tänak na Fordu Fiesta S2000, kromě dvou měřených úseků (RZ 12 a 14) i dnes dával všem najevo, že sardinská šotolina je mu takřka vlastní. Průběžně druhý je Juho Hanninen s konkurenčním vozem Škoda Fabia S2000. První místo je po dnešku již pravděpodobně v nedohlednu, Juho ztrácí na mladého Estonce takřka 50 vteřin.

Jednoznačným smolařem dne je český pilot Martin Prokop, kterého na první dnešní vložce lehce blokoval vůz Mini s Danielem Oliveirou za volantem startující před ním (i Tanakem), který zastavil v RZ9. Dalším problémem byl oheň vozu v RZ 10, Prokop přijel s hořícím vozem do stanoviště stop, kde jej hasiči uhasili. Následoval náročný servis, ze kterého vyjeli pozdě o 4 minuty. Další rána bylo rozhodnutí sportovních komisařů ohledně páteční etapy a jejich pozdního startu do RZ3 z důvodu nedorozumění se se startérem.

Třetí příčku SWRC tudíž z výše uvedeného důvodu přepustil Prokop Katařanovi Nasseru Al-Attiyahovi na totožném voze Ford Fiesta S2000. Průběžně čtvrtou posádkou SWRC je Bernardo Sousa – Antonio Costa, Prokop na ně má po dnešním dni náskok téměř dvě minuty, stejně tak ale ztrácí na Atiyaha dvě minuty, takže o boji o medailové pozice se pro české barvy (bez problémů soupeřů) takřka nedá hovořit.

Pro jezdce WRC Academy Sardinská soutěž dnešním dnem skončila. Takže si shrneme celkové výsledky. Po včerejšu vévodil výsledkům (z pěti reálně dojetých vozů Ford Fiesta R2 do cíle!) Christian Riedemann, avšak dnes musel hned na začátku dne kvůli technické závadě odstoupit. Do čela Academy se tedy dostal Frederik Ahlin, ale né na dlouho. Na druhé dnešní RZtě chyboval a značně se propadl a na první pozici se posunul ruský jezdec Sergey Karyakin. Hned v další vložce ale musel odstoupit pro poruchu, první příčku převzal Egon Kaur a úspěšně si pozici udržel až do cíle. Druhé místo si ze Sardinie odváží Miguel Baldoni, třetí pak dokončil Ahlin. Krásnou bramborovou medaili si domů do Čech odváží posádka Černý – Kohout. Za statečnost na sardinských tratích a boj s technickými problémy by měly všechny posádky s vozy Ford Fiesta R2 obdržet metál.

Rally Sardinia 2011 po 2.etapě
1.Sebastien LoebCitroen DS3 WRC2:57:05,7
2.Mikko HirvonenFord Fiesta WRC+28,3
3.Sebastien OgierCitroen DS3 WRC+34,6
4.Petter SolbergCitroen DS3 WRC+39,5
5.Mads OstbergFord Fiesta WRC+1:44,9
6.Dani SordoMini Cooper WRC+2:29,0
7.Ott TanakFord Fiesta S2000+5:19,6
8.Juho HanninenŠkoda Fabia S2000+6:08,2
9.Matthew WilsonFord Fiesta WRC+6:12,5
10.Nasser Al-AttiyahFord Fiesta S2000+10:16,7

Průběžné výsledky Rally Sardinia můžete shlédnout jako již tradičně na serveru eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 10
8. 5. 2011 09:41
0 0
Ten Metjů fakt na to MS nemá.Nechci kritizovat,já bych určitě nezajel líp,ale Mistroství světa je od toho,aby tam jeli ti nej.Ale nedivím se,když má otce šéfa M-sportu.Jen mi vrtá hlavou,že jim nevadí to vyhazování peněz za někoho,kdo si hraje na rallyjezdce.
8. 5. 2011 10:28
0 0
Moc se mě líbí, jak zcela nenápadně, s neviňoučkým výrazem, chcete asi pro vlastní zábavu vyprovokovat nějakou vášnivější debatu... K Vaší úvaze jen dodám... Podle výsledků (a Vaší filozofie) tam nepatří spousta jezdců, možná většina... A zcela určitě tam kromě Prokopa nepatřil doposud žádný český jezdec... Nebo ano? Oni vlastně nemají tatínky šéfy M-Sportu, tak tam určitě patří... Třeba i polovina našeho mistráku...
8. 5. 2011 11:40
0 0
Pane Vrátil,já určitě nechci nic vyprovokovat.Nejsem ten typ člověka.A mou filozofii nehme teď stranou.Ale když se podívám na výsledky druhé etapy,tak můj komentář je oprávněný.Pokud jsem se Vás nějak dotknul,tak se omlouvám,ale co jsem napsal je čistě můj názor a příště to nebudu raději nikde ventilovat...Přeji Vám krásnou sportovní neděli.
8. 5. 2011 12:03
0 0
misel: Pane kolego, i já Vám přeji příjemnou sportovní neděli. Z Vašeho prvního příspěvku je do očí bijící, jak Vám nejvíce vadí to, že mladý Wilson má tatínka a navíc tatínka, který je šéfem M-Sportu... No a čecháčkovským myšlením jste si, podobně jako stovky dalších, vydedukoval, jak se všichni před starým Wilsonem lámou v pase, jak nosí jeho synáčka na rukou a podobně... Prosím Vás, zanechte takového fantazírování... Pokud vím, tak mladý Wilson letos neměl a možná nemá nic jistého... Když Vás tak traumatizují jeho výsledky, pak se Vás zeptám, co v MS dělají taková jména, jako Villagra, Al Quassimi, Novikov, nebo Kuipers? Ale ti Vám asi nevadí, protože jejich tatínci nešéfují M-Sportu... Co kdy extrovního předvedl třeba H. Solberg? Párkrát se mu něco podařilo, to už je ale docela dávno a jinak tma... Dosáhl v MS někdy třeba Kresta, nebo Kopecký lepších výsledků, než mladý Wilson? Víte, mě je úplně jedno, kdo jezdí MS... Jezdí tam ten, kdo má na to sponzory, koho někde do týmu vezmou... Taková je doba... Jen už mě lezou krkem letité příspěvky o tatíncích a o tom, jak tam ten či onen nemá co dělat... Tak se na mě nezlobte...
8. 5. 2011 12:22
0 0
Nezlobím se na Vás smajlíkA máte vlastně ve všem pravdu..Na druhou stranu,nebýt výše jmenovaných,tak světový šampionát by byl velmi chudý na pravidelné účastníky.Ale děkuji za Vaše názorysmajlík mějte se.
8. 5. 2011 12:29
0 0
Bohužel je moderní motoristický sport v podstatě jen o penězích... Je to vidět ve všech disciplínách... Všude jsou nějaké hvězdy a pak ti, co to platí... Stejně, jako si myslím, že by se našlo dost jezdců, kteří by ve WRC tvořili velmi silné "střední" startovní pole, ale holt nemají peníze a sponzory, tak si třeba myslím, že i ve F1 by se kromě hvězd našlo i pár rychlejších a talentovanějších pilotů, než ti, co dělají kompars... Ale to je vše jen filozofování...
8. 5. 2011 13:13
0 0
Josefe, musíte taky dodat, kolik startů kdo má v MS. Roman jistě ostudu neudělal a už jen to, že se dostal do Fordu něco znamená. I větší znalci, než jsme my řeknou, že prosadit se v MS znamená alespoň čtyři roky jej jezdit. Nejlépe v tov. týmu. Tehdy také jezdilo více hvězd. Např. Gronholm. Ale misel má pravdu v tom, že se Matt už nikam dopředu neposunuje. Vy zase v tom, že s tím musí naložit šéfové týmů. Pokud je jim nějak užitečný, tak si ho nechávají TEČKA!
8. 5. 2011 13:33
0 0
Pane Josef Vrátil srovnáváte Romana s Wilsonem ale Roman v jedinym roce co jezdil zajížděl kolem 5-6-7místa celkově což na konkurenci bylo super ale ne zázrak všichni čekali asi víc A Wilson je v kolotoči uš 6let aco dokázal ? sprominutím jen občas dojíždět a furt jen kritizuje nebo se vymlouvá na techniku sory ale tito jezdce nelze srovnávat!!!!!toje jako byste srovnával Loeba a třeba Galliho smajlík
8. 5. 2011 14:09
0 0
Pánové, jezdců, kteří jezdili mistrovství světa pět šest let a nikdy na bednu nedosáhli, bylo hodně... Ale buďme rádi, že tam byli! Protože možná bez nich by už tenhle sport byl málem pohřbený! Myslím, že není až tak podstatné je vyhledávat a vyjmenovávat. Stejně jako není podstatné srovnávat, jestli byl Franta lepší, než Karel... Mě osobně je i ten mladý Wilson úplně šumafuk... Mě jen strašně vadí, jak se tu čas od času rozjede stupidní debata o tatíncích a jestli je tady někdo zaslouženě, nebo není... Jak někdo málem nenávidí mladého Wilsona jen proto, že má nějakého tatínka... Nikdo z Vás v tom M-Sportu nesedí, nikdo z Vás nesedí ani u "Stobartů" a nikdo z Vás to pozadí v těch týmech nezná... Stejně jako nikdo z Vás asi neví, proč byl Wilson dvakrát teď pátý a tahle soutěž je pro něho hrozná... Že už z něho nic nebude? Proč ne? A není to nakonec úplně jedno? Hlavně ať tam je! Myslím, že při současném nedostatku peněz, nezájmu velkých sponzorů, nezájmu dalších automobilek je každý Jouda dobrý!
8. 5. 2011 15:06
0 0
Jenže na rozdíl od ostatních jezdců je Wilson jedinej koukatelnej a dává to tam aspoň trochu po dveřích. Zkušenost z Německa 2008, kdy všichni ostatní jeli striktně čistou stopu

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama