Citroën DS3 WRC zůstává na šotolině neporažený

Po Mexiku, Portugalsku a Jordánsku si Citroën DS3 WRC připsal čtvrté vítězství v řadě na šotolině.

Po Mexiku, Portugalsku a Jordánsku si Citroën DS3 WRC připsal čtvrté vítězství v řadě na šotolině. Sébastien Loeb a Daniel Elena ho získali po tvrdém boji, když byli nejrychlejší ve všech třech etapách a jejich úspěch jim umožnil náskok na čele pořadí pilotů mistrovství světa WRC ještě zvýšit. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia viděli cílovou vlajku na čtvrtém místě a získali tak drahocenné body pro Citroën Total World Rally Team, který vede mistrovství světa v Poháru konstruktérů.

Odražený útok Hirvonena

Sébastien Loeb začínal poslední etapu rally s náskokem jen 23,8 s na Mikko Hirvonena po úpravě časů komisaři po druhé etapě. První rychlostní zkouška byla krátká Gallura, která byla i závěrečnou Power Stage. Sedminásobný mistr světa byl opět znevýhodněn svou startovní pozicí a ztratil několik sekund ze svého vedení. Na další zkoušce Monte Olia (RZ 16) ho vymetání tratě tolik nestálo. „Neměl jsem jinou možnost. Musel jsem odrážet tlak Mikka," řekl Loeb. "Pak jsem si ale uvědomil, že už mě může těžko dohnat, tudíž jsem na posledních kilometrech mohl zvolnit."

Sébastien Ogier šel do posledního dne s touhou zaútočit na stupně vítězů, ale jeho naděje zhatila rychlostní zkouška 17. "V poznámkách nám chyběl drobný kilometrovník ukrytý na výjezdu z rychlé zatáčky. Poškodil jsem zavěšení levého kola. Zastavil jsem, protože to vypadalo na proraženou pneumatiku. Byli jsme schopní pokračovat, ale ztratili jsme tady minutu. Ale mohlo to všechno dopadnout ještě mnohem hůř, takhle jsme klesli jen o jedno místo." Po třicetiminutovém servisu dali mechanici Citroën číslo 2 dohromady pro poslední část Power Stage. Loeb si na ní připsal další body navíc třetím nejrychlejším časem.

Loeb: Cíl? Velká úleva

Francouzský pilot připustil, že jeho 64 titul byl jedním z nejobtížněji získaných v jeho dlouhé kariéře. "Je to skvělé vítězství, zvláště když jsme ho získali bez nějaké speciální strategie. Hned na začátku jsme nabrali veliký handicap, když jsme byli první, kdo šel na trať. Zvládli jsme ale i tak získat malý náskok, který jsme si udrželi po celou dobu. Ale aby se to povedlo, museli jsme velmi tvrdě bojovat. V autě jsem se cítil velice dobře, což mi umožnilo jet nadoraz. Bylo to velice obtížné v některých momentech, a tak jsme cítili na konci rally opravdu velkou úlevu."

Banzet: Mimořádný výkon Loeba

Ogier udržel čtvrté místo a tím i důležité body pro oba šampionáty: "Sice jsme nesplnili náš cíl – být na stupních vítězů, ale čtvrté místo není špatný výsledek. Na rozdíl od jiných pilotů jsem neměl s touto rally žádné zkušenosti." "Sébastien Loeb zajel mimořádnou rally. Vyhrát tady s tím, že musíte po všechny tři dny vyrážet na trať jako první, to je mimořádný výkon," hodnotil Fréderic Banzet, generální ředitel Citroënu. "Sébastien Ogier sice neměl moc štěstí, ale získal cenné body. Rád bych vyzdvihl vysoký profesionalismus celého týmu, jeho spolupráci a nadšení.“

P.Solberg: První letošní stupně

Petter Solberg a Chris Patterson zajeli třetí místo. Jejich Citroën DS3 WRC v barvách Petter Solberg World Rally Teamu a připravovaný prostřednictvím Citroen Racing Technologies, dovedl mistra světa z roku 2003 poprvé v této sezoně na stupně vítězů. Petter Solberg tak konečně mohl konkrétními výkony a výsledky podložit svá slova o konkurenceschopnosti. „Tyto stupně vítězů jsou veledůležité pro můj tým, mé partnery a samozřejmě i pro mě osobně. I když jsem cítil, že bych mohl konečně vyhrát, měli jsme ale drobné problémy, které nás zbrzdily na začátku rally. Tento výsledek pro mě představuje příslib pro další starty."

Nejrychlejší časy: 1. etapa – RZ 1: Petter Solberg (Citroën DS3) – RZ 2 : Mikko Hirvonen (Ford Fiesta) – RZ 3: Sébastien Loeb a Sébastien Ogier (Citroën DS3) – RZ 4: Loeb – RZ 5 Hirvonen – RZ 6 6 a 7: Loeb – RZ 8: Hirvonen.
2. etapa – RZ 9 až 11: Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta) – RZ 12: Ogier – RZ 13 a 14 : Latvala.
3. etapa – RZ 15 a 16: Latvala – RZ 17: P. Solberg – RZ 18: Hirvonen.

Nejlepší časy celkem: Latvala, 7 – Hirvonen, 4 – Loeb, 4 – Solberg, 2 – Ogier, 2.

Vedení v soutěži: RZ 1: P. Solberg – RZ 2 a 3: Hirvonen – RZ 4 až 18: Loeb.

Konečné pořadí Rally Itálie: 1. S. Loeb / D. Elena Citroën DS3 WRC 3:45:40.9 hod.
2. M. Hirvonen / J. Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +11.2 s
3. P. Solberg / C. Patterson Citroën DS3 WRC +23.8 s
4. S. Ogier / J. Ingrassia Citroën DS3 WRC +1:31.5 min.
5. M. Ostberg / J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +2:42,6
6. D. Sordo / C. del Barrio Barri Mini John Cooper Works WRC +3:27.6
7. O. Tanak / K. Sikk Ford Fiesta S2000 +7:10.9
8. J. Hanninen / M. Markkula Škoda Fabia S2000 +7: 37.6
9. M. Wilson / S. Martin Ford Fiesta RS WRC +8:00.4
10. N. Al Attiyah / G. Bernacchini Ford Fiesta S2000 +12:33.8

Komentářů celkem: 1
10. 5. 2011 15:071
0 0
Loeb a Elena nebyli přeci nejrychlejší ve všech třech etapách ale jen v prvni etape
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!