19. 7. 2005 00:00 − 2369× − 8

Dílčí úspěchy juniorů RSP

Dan Landa se svojí „sedmou evolucí“, Ludvík Otto s „kultovní Celicou“ a snad i Láďa Belingr se svojí Škodovkou by měli v Prachaticích pořádně prohánět své soupeře

Na start Rallye Úslava Blovice se jako jediná posádka teamu RSP postavili „junioři“ Petr Matějovský se spolujezdcem Pavlem Dreslerem – společný projekt Rallye Sport Promotion a SHERON ČMPR, který se zabývá podporou mladých, talentovaných jezdců, a který se v Blovicích opět posunul velkým krokem vpřed. „Junioři“ se zde jeli srovnávat s jezdci podstatně zkušenějšími ze seriálu MČR a s Hondou Civic, stáje Motocarsport Zádveřice Tondy Tlusťáka, si ve třídě N2 nevedli vůbec špatně.

Do první RZ odstartovala posádka se startovním číslem 44, což bylo i velkým překvapením od pořadatelů. Dokončili ji na třetím místě se ztrátou 2 vteřin na prvního Pavla Dohnala. Úvod to byl krásný a o to překvapivější, když do servisu od juniorů „přišla“ sms, „že jedou bez VTi-ku a auto vlastně nejede“. Na druhé RZ se situace opakovala a Petas s Dreslíkem dokonce museli situaci řešit úplným zastavením a vypnutím motoru, přesto tuto druhou RZ dojeli na pátém místě.

Celkově tak po dvou erzetách ztráceli na papírového favorita, posádku Henzl-Čečil, 8 vteřin a drželi druhou příčku v průběžné klasifikaci skupiny N2.

Ve třetí RZ se bohužel problém opakoval, přesto posádka dojela na druhém místě, pouhé 3 vteřiny za vedoucím Henzlem.

Před příjezdem do servisní zóny bylo v týmu Motocarsport živo, řešilo se v čem může být problém. Šéfmechanik Dan uvedl jako závadu zřejmě řídící jednotku a tak se narychlo vypravil jeden z mechaniků pro řídící jednotku z druhého vozu, posádky Šlehofer-Soběhart, která odstoupila po první RZ. Vrátil se 5 minut před koncem servisu a v týmu Motocarsportu začal koncert – výměna řídící jednotky, která je v tomto voze dost nešťastně umístěná. Vše se stihlo „za minutu dvanáct“ a „Petlíci“, jak je pojmenovali kamarádi z FansForKresta vyrazili na druhou „rundu“.

Ihned ve 4RZ zajeli první čas ve třídě, když druhému Henzlovi „dali“ 4,2 vteřiny, čímž stáhli ztrátu na první místo na 8 vteřin. Posádka hlásila, že auto konečně jede a v servisu se nad Notebookem Milana Hauera začalo nahlas počítat, kolik kilometrů RZ chybí do konce a jak by situace mohla vypadat. Bohužel na 5 RZ zajeli „Petlíci“ až čtvrtý čas – vysvětlení přichází v další sms … „auto opět jelo bez VTi-ku“. Na další RZ ihned po startu již nejel Civic vůbec – nešel zařadit žádný rychlostní stupeň. Posádka tak odstoupila ze slibně rozjetého úvodního závodu ve sprintovém mistrovství.

Nad smutkem z takovéhoto konce ovšem brzy převládla spokojenost z předvedeného výkonu a dosažených dílčích časů na RZ, dokonce i na tváři Petra Matějovského se poprvé za jeho krátkou dobu učinkování v rally (4 závod v kariéře, z toho 3 podniky ČMPR) objevil úsměv na tváři z pocitu dobře odvedené práce.

Sama posádka k tomu dodává: (Petas) „byl jsem velice překvapen dosahovanými časy, protože již po startu 1RZ, kdy jsme zjistili, že se auto vůbec nevytáčí a nejede, jsme počítali, že nás přejedou i holky se žlutým Civicem. Pořád jsem koukal do zrcátka, jestli nás nedojede posádka jedoucí za námi, protože ani na rovinách se auto nechtělo rozjet a tady jsme museli hodně ztrácet. Musel jsem jet tak, že jsem to rozjel co to šlo a držet to co nejdéle. Možná, že i díky tomu jsem se musel víc opírat do gum, jít později na brzdy a posunul jsem si zase hranice o kousek dál. Hodně nám pomohl i Tonda Tlusťák a Katka Trojanová při tréninku, kdy nám v rozpisu opravili několik chyb a přidali důležité informace. Byl to náš čtvrtý závod a i když nás odstoupení mrzí, patří to k tomuto sportu a víme, že nás to potká ještě mockrát“. „Dreslík“s úsměvem dodává: “nikdy jsem neslyšel Petase tak sprostě nadávat jako za 4 RZ, kdy auto nejelo. Jeli jsme maximálně okolo stotřiceti až stočtyřiceti, ale za to to tam Petas posílal v téhle rychlosti pomalu i v pětkách. Paradoxně jsme jeli v zatáčkách rychleji než v předešlých závodech. Asi se domluvíme z mechaniky, ať to odpojují pořád, jedeme pak rychleji…“

Program "juniorů“ bude pokračovat dalším podnikem ve sprintrally v Pačejově, kde ovšem vedle Petra Matějovského usedne zkušený spolujezdec Jarda Novák z důvodů zdokonalení rozpisu. Pavel Dresler se bude ovšem účastnit tréninků a celé přípravy a pak dalším podnikem SHERON ČMPR na tratích okolo Šternberka, kde již budou startovat opět obě juniorské posádky. I zde bude spolujezdcem Petase Jarda Novák a vedle Lukáše Veselého usedne Petr Dresler.

Team RSP tímto také děkuje za obětavou práci teamu Motocarsport.

Komentářů celkem: 8
19. 7. 2005 13:411
0 0
GO petlíci GO
Anonym IP:194.196.251.75
19. 7. 2005 13:532
0 0
GO PETAS GO DRESLAJZ GO :-D Tom
Anonym IP:82.119.240.89
19. 7. 2005 13:553
0 0
GO PETlÍCI GO , GO RSP GO
qwerty47
19. 7. 2005 15:194
0 0
GO Petr Dresler GO :-D
Anonym IP:212.24.154.82
19. 7. 2005 15:235
0 0
GO PETLICI GO
Anonym IP:82.113.63.154
19. 7. 2005 21:136
0 0
Go Petas Go Dreslík Go !!!MIREK
19. 7. 2005 22:457
0 0
GO PETLIK GO !!!
20. 7. 2005 11:548
0 0
jen tak dál kluci GO GO GO
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!