Redakce - eWRC.cz
8. 2. 2004 00:00 − 2315× − 0

Švédská hotline – závěr

Posádka týmu Styllex Tuning Jozef Béreš jun. – Petr Starý startovala i na druhé letošní soutěži zařazené do seriálu Mistrovství světa v rally. Bohužel hlavní cíl, najet na zimní Švédské rally co nejví

Posádka týmu Styllex Tuning Jozef Béreš jun. – Petr Starý startovala i na druhé letošní soutěži zařazené do seriálu Mistrovství světa v rally. Bohužel hlavní cíl, najet na zimní Švédské rally co nejvíce kilometrů, nesplní. V sobotu během šesté rychlostní zkoušky vůz Hyundai Accent WRC spadl do sněhové závěje a soutěž tak předčasně pro posádku skončila. Jozef Béreš s Petrem Starým tak nezopakují svůj skvělý výsledek z letošní Rally Monte Carlo, kde soutěž dokončili na devátém místě, těsně pod bodovanou osmičkou.

Bohužel již naposledy jsme tedy tento víkend zvedli telefon abychom se spojili do Švédska a zeptali se jak došlo k onomu nešťastnému výletu mimo trať.

Ve kterých místech se ona událost stala a co bylo její příčinou ?
P.S.: Stalo se to 11.8 km po startu RZ6 v pravé zatáčce. Dostali jsme smyk, opustili jízdní stopu a skončili ve sněhu. Auto zůstalo viset na "břiše", všechna kola ve vzduchu a nikde poblíž nebyl nikdo, kdo by nám mohl pomoci zpět na trať. Až po chvíli zdálky přiběhli tři pořadatelé kteří se nám snažili pomoci, ale přesto jsme nebyli schopni auto dostat zpět. Opravdu jsme se velmi snažili, ale vůz se stále zahrabával a veškerá snaha byla marná. Accent zůstal pod cestou, předkem nahoru a v tom počtu, ve kterém jsme byli, to bylo úplně bez šance.

Jak k této situaci došlo ?
J.B.: Bylo to v pravé 5-6. V tom místě se jede na pátý, nebo šestý stupeň. Myslím, že my jsme měli zařazenou pětku. Od startu až k tomu místu byl pěkný čerstvý sníh, maximálně nějaké koleje. Ta pravá byla vcelku dlouhá a navíc na konci utahovala. A právě v této zatáčce už byla trať hodně vyježděná až na asfalt. Na pohled to vypadalo jako ostatní zatáčky – tmavý podklad. Mysleli jsme, že se jedná jako všude jinde o zmrzlou šotolinu a na té právě hroty fungují ještě lépe než na sněhu. Bohužel – byl to asfalt a na něm pneumatiky s hroty nedrží vůbec. Auto hrozně uklouzlo a už nešlo vůbec nic dělat. Dostalo se do příkopy a pouze předek trošku vykukoval ven do silnice. Dělali jsme, co jsme mohli. Zkoušeli jsme vůz nadzvednout zvedákem, podložit nějakými kládami, ale jak již uvedl Petr – všechno marně.

O tomto místě jste před startem RZ nevěděli ?
P.S.: V době, kdy jsme tento úsek trénovali, bylo ještě všechno pod sněhem a obleva přišla až později.

Je to i o zkušenostech, alespoň pro příště víš, že trať můžeš opustit jenom v místech, kde je spousta diváků ?
J.B: Ano. Určitě máš pravdu. Příště musím již v seznamovacích jízdách přemýšlet, kde by diváci mohli stát a tam si výlet mimo trať budu moci dovolit. Samozřejmě nyní hovoříme v legraci, ale po odstoupení ze soutěže nám do smíchu není. Švédská rally je hodně o zkušenostech a mohli jsme jich tady na dalších rychlostních testech ještě spoustu získat. Podobná situace se stala i jezdcům ze špičky, třeba Duvalovi, Hirvonenovi nebo Sainzovi. Carlosovi diváci dokonce pomáhali dvakrát.

Byli jste se podívat na ostatní jezdce ? Máte tip na vítěze ?
J.B.: Podívat jsme se již nikde nebyli, ale na místě kde se nám to stalo jsme byli až do konce, takže jsme ostatní jezdce viděli. Tip samozřejmě máme, ale zveřejňovat jej nebudeme. Bude to každopádně ještě velmi těžké a zároveň napínavé. Stát se může cokoli.

Máte nějaký vzkaz pro čtenáře eWRC.cz ?
J.B., P.S.: Chtěli bychom za celý tým pozdravit a poděkovat všem fanouškům, kteří nám fandili a drželi palce. Velké poděkování patří těm, kteří zasílali zprávy SMS. Bylo to velmi milé a potěšilo to všechny v týmu. Určitě se těšíme na Rally Šumava, kde chceme našim fanouškům poděkovat dobrým výkonem.

Děkujeme za rozhovor a přejeme šťastnou cestu domů.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!