Druhý triumf pro speciál kategorie Maxi Rally

Argentinský šampionát letos mají ovládnout speciály zcela nové lokální kategorie Maxi Rally.

Rally del Petroleo Y Los Dinosaurios – komentář


Argentinský šampionát letos mají ovládnout speciály nové kategorie Maxi Rally, o jejichž specifikách jsme vás již informovali v předešlých článcích. Na úvodní soutěži se novým vozům proti klasickým produkčním autům prosadit nepovedlo, ostatně soutěž dost poznamenaly deště a valná většina z ní byla zrušena. V druhém případě už klasická Mitsubishi a Subaru ve specifikaci známé z Evropy na speciály netradiční argentinské kategorie nestačila a z vítězství se radoval Claudio Menzi s Fiatem Punto.

Řady kategorie Maxi Rally ovšem prořídly ještě před tím, než se třetí soutěž roku, tentokrát uspořádaná v okolí Plaza Huincul, vůbec pořádně rozjela. Po první zkoušce jsme tak ve výsledcích marně hledali Chevrolet Agile Marcose Ligata, jenž vzdal pro technické potíže, a Kiu Rio Diega Domingueze, který ji na úvodním testu podrobil kolostřešní kombinaci. Nejrychleji se s tímto úsekem popasoval Miguel Baldoni s Volkswagenem Gol, ovšem druhému Menzimu s Fiatem Punto nadělil pouhých šest desetinek.

Vítěz předcházející soutěže se hodně snažil vedoucímu jezdci s VW dostat na zoubek, ale jeho ztráta se spíš nepatrně navyšovala. Zezadu mezitím přitlačili na pilu Juan Manuel Marchetto s nejrychlejším Mitsubishi a hlavně Federico Villagra. Několikanásobný argentinský šampión zatím novou Fiestu Kinetic nedokázal ani na jeden ze dvou pokusů dostat do cíle. Tentokrát se situace změnila, El Coyote vyhrál tři závěrečné zkoušky úvodního dne a po té poslední se vecpal o 3,7 sekundy před Baldoniho do vedení.

V kontaktu s vedoucí dvojicí se po sobotě držel Menzi, jenže hned v úvodu nedělní etapy jej o minutu a půl připravily technické problémy. Toho mohl využít Alejandro Cancio pilotující nejpomalejší speciál kategorie Maxi Rally Peugeot 207. V poslední zkoušce jej ovšem Menzi předehnal a nelichotivá poslední příčka kategorie jezdci Peugeotu přeci jen zůstala. Marchetto se po problémech jezdce Fiatu vyšplhal na bednu, duelu o vítězství ovšem přihlížel z úctyhodné dálky.

První z nedělních čtyř zkoušek pro sebe rozhodl Villagra, čímž pochopitelně zvýšil svůj náskok. Baldoni se ale nechtěl nechat zastínit a svou snahu o vítězství deklaroval hned záhy a odstup snížil na 6,5 sekundy. A aby toho nebylo málo, další nejrychlejší čas pilot VW přidal hned záhy, takže do finiše šel Villagra už jen s 5,5 sekundami náskoku. V předešlých rally neposlušná Fiesta tentokrát naplno ukázala svůj potenciál a Villagra se tak mohl radovat z prvního letošního triumfu. Hodně za očekáváním zatím zůstává Gabriel Pozzo, kdysi jeden z nejlepších domácích jezdců a vloni jediný pořádný soupeř Villagry v boji o titul. Po havárii v předešlé rally tentokrát nebyl schopen držet krok s nejlepšími a skončil až jako čtvrtý.

Pořadí v cíli
1. Federico Villagra/Jorge Perez Companc (RA) Ford Fiesta Kinetic MR 1:20.37,2
2. Miguel Baldoni/Gustavo Franchello (RA) VW Gol Trend MR +11,1
3. Juan Manuel Marchetto/Jose Diaz (RA) Mitsubishi Lancer Evo IX +1.01,3
4. Gabriel Pozzo/Daniel Stillo (RA) VW Gol Trend MR +1.14,2
5. Cristian Confetti/Luis Allende (RA) Fiat Punto MR +1.45,2
6. Claudio Menzi/Diego Cagnotti (RA) Fiat Punto MR +2.42,8
7. Alejandro Cancio/Santiago Garcia (RA) Peugeot 207 MR +2.48,5
8. Nicolas Diaz/Guillermo Piazzano (RA) Mitsubishi Lancer Evo IX +4.07,1
9. Federico Bassi/Raul Rinaudo (RA) Mitsubishi Lancer Evo IX +4.44,9
10. Omar Kovacevich/Jorge Kovacevich (RA) Mitsubishi Lancer Evo IX +5.04,5

Stav šampionátu: 1. Marchetto 70, 2. Menzi 64,5, 3. Baldoni 53, 4. Villagra 49, 5. Pozzo 47,5, 6. Canton 36

Komentářů celkem: 1
22. 5. 2011 23:12
0 0
ty imprezy maji zvuk,jako kdyby neměli svůj motor smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!