Vanajanlinna Ralli – komentář

Finský šampionát o předcházejícím víkendu rozjel svou druhou část, ve které se posádky o body poperou na šotolině..

5. podnik finského mistrovství, 14. května, Hämenlinna, šotolina, 5 RZ – 28 km


Finský šampionát o předcházejícím víkendu rozjel svou druhou část, ve které se domácí posádky o zbylé body poperou na šotolinových trasách. Organizátoři úvodní rally v okolí Hämenlinny se rozhodli pro vskutku zvláštní krok a svou soutěž uspořádali v hodně kontroverzním formátu. Finské národní soutěže jsou typické svým sprinterským charakterem a svou zálibu na zkracování soutěží Finové předvedli i na loňském ročníku své soutěže zařazené do MS, kterou rozdělili do pouhých dvou etap.

To, co ale předvedli pořadatelé aktuální místní rally, nemá nikde jinde obdoby. Pro účastnící se posádky přichystali trať dlouhou jen 28 kilometrů rozloženou do pěti zkoušek, čtyř šotolinových a jedné asfaltové. Seznamovací jízdy se odehrály v sobotu dopoledne, ostré soutěžení přišlo na řadu odpoledne. Snaha o kompaktnost a natěsnání programu do co nejkratšího času lze uvítat, ale něco už je moc. O pramalé hodnotě takto krátké rally hovoří i její speciální méně než poloviční bodování.

Na start se nedostavil ani jeden z nejrychlejších strojů Super 2000 ze zimní části roku. Janne Tuohino svůj Ford Fiesta Super 2000 prodal a shání peníze na účast v MS s vozem kategorie WRC. Matti Rantanen dal vale Peugeotu 207 Super 2000 a usedl do osvědčeného Mitsubishi Lancer EVO IX. Nejrychlejší „es-dvoutisícovkou“ byla na trati Škoda Fabia Super 2000 Kariho Ali-Rantaly, v cíli šestý nejrychlejší vůz. Úvodní dvě zkoušky vyhrál Jarko Nikkara s Mitsubishi, ale na asfaltovém úseku urval poloosu a odstoupil.

Do vedení se tak vyhoupl vedoucí muž šampionátu Juha Salo pilotující jako obvykle Mitsubishi Lancer EVO X. Rantanen měl na prvních dvou testech problémy s interkomem a časovou ztrátu v závěru už nedokázal umazat, takže se musel smířit s druhým místem a odstupem 4 sekund. Další vítězství si na své konto připsal Salo, na bedně tuto dvojici jezdců na Lancerech doplnil ještě Joonas Lindroos s konkurenčním Subaru. A za volant Imprezy se v Hämenlinně vrátil i Kristian Sohlberg, po delší pauze na čelo neměl a skončil až sedmý.

Pořadí v cíli:
1. Juha Salo/Marko Salminen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X 14.43,0
2. Matti Rantanen/Mikko Lukka (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +4,0
3. Joonas Lindroos/Pasi Kilpeläinen (FIN) Subaru Impreza WRX STI +8,1
4. Riku Tahko/Markus Soininen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X +14,9
5. Ari Vihavainen/Antti/Piira (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X +23,1
6. Kari Ali-Rantala/Jukka Toivonen (FIN) Škoda Fabia S2000 +24,0
7. Kristian Sohlberg/Peter Flythström (FIN) Subaru Impreza WRX STI +25,4
8. Jukka Hiltunen/Jarkko Kalliolepo (FIN) Subaru Impreza WRX STI +35,8
9. Arto Juolahti/Sanna Huoponen (FIN) Mitsubishi Lancer Evo IX +36,9
10. Mattias Therman/Janne Perälä (FIN) Mitsubishi Lancer Evo X +38,5

Stav šampionátu: 1.Salo 79, 2. Lindroos 60, 3. Tuohino 47, 4. Nikara 44, 5. Rantanen 28, 6. Vihavainen 25

Konečné výsledky celé soutěže naleznete na ewrc-results.com.

Komentářů celkem: 1
24. 5. 2011 21:32
0 0
Doufám, že si z toho nevezmou jinde příklad, pro koho má vlastně taková rally smysl?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!