Výstavka závodních speciálů v pavilonu G1 láká davy
10. veletrh Autosalon Brno 2011 jodstartoval. Jeho součástí je rovněž výstavka závodních speciálů „pod křídly“ motoristického telkevizního magazínu TV Motormix a jeho šéfredaktora Pavla Jelínka. Na poslední chvíli se dočkala několika dalších „bonbónků“ a pavilon G1 určitě stojí za návštěvu.
„Gé jednička je v podstatě „na ráně“ hned u vchodu Vinařská a také od parkoviště u Zetka, takže k nám od rána proudily davy návštěvníků. A za celý den jich bylo mnoho a mnoho tisíc. Podle oficiálních údajů přišlo první den přes dvacet tisíc návštěvníků, ale já myslím, že jich snad muselo být ještě více,“ říká šéf Motormixu i expozice Pavel Jelínek.
„A určitě mají hned na záčátek návštěvy veletrhu na co koukat. Hned u pojízdných schodů narazí na unikátní kousek v podobně legendární Tatry 603 bratrů Hajdůškových s obrovskými ejektory – výfuky. To je první zajímavý kousek ze sekce okruhových závodních vozů, který budí velkou pozornost i v zahraničí na nejprestižnějších veteránských akcích a jistě mi jej „závidí“ i kolegové, pořádající v áčku Classic show. Hned vedle je naopak zcela moderní Porsche 997 GT3 RS brněnského týmu Mičánek Motorsport, BMW M3 GTR Dana Suchého a cupová Octávie. Navíc na stánku TV Motormix máme i formule jedna a to hned několik, byť jsou to jenom modely pro soutěž F1 ve školách. Celá expozice je pak rozdělena na sekci okruhovou, soutěžní, premiérově motocyklovou a také na dálkové a cross country rallye, včetně Dakaru. V soutěžní části je k vidění třeba Alfa Romeo Martina Rady, která absolvovala Rallye Monte Carlo, či VW Brouk, rovněž jediný podobný vůz u nás. Obrovskou pozornost přitahuje rovněž simulátor rallye, který patří mezi nejmodernější na světě a zprostředkovává zájemcům i náležité drncání, skákání, naklánění a podobně. Od rána do úplného konce veletrhu zde tedy byl dav zájemců, navíc se halou rozléhá řev vytáčeného motoru…:-))
Mezi motocykly je k vidění Triumph Frankieho Mrázka, ale také jeho Jawa po Františku Šťastném, enduro a minibike značky Blata a především prochodrážní speciál Jawa pro ledovou plochou dráhu, kde návštěvníci neustále obdivují hřebíky v pneumatikách. A hned o kousek dál mohou na mnoha nástěnkách prohlížet úžasné fotografie dlouholetého spolupracovníka – fotografa Dušana Novosáda. Ale nejedná se o běžné fotografie, ale o seriály dramatických situací a karambolů, ke kterým dochází i třeba v rychlostí přes dvě stě km za hodinu a přesto všechn uvedené kolize z různých závodů dopadly dobře a bez tragických následků,“ doplňuje Pavel Jelínek a pokračuje: „Jistě zajímavá je i stará Škoda Octávia pro závody do vrchu z roku 1960 nebo hned vedle stojící dvě zcela „čerstvě“ dokončené repliky závodních Moskvičů, přičemž jeden z nich ve stejné podobě s tříčlennou posádkou úspěšně absolvoval Marathon London Mexiko 1970. V tomto případě se vlastně jedná přímo o světové premiéry těchto vozů a ve stánku Motormixu jsou dokonce tři, protože v poslední sekci, věnované off road sportu je zcela nově dokončená Tatra 815 týmu Staněk Motorsport, která těsně po svém dokončení vyrazila do Brna a nemá na kontě ještě žádný start, na který se tým teprve připravuje.
A na závěr jsem si nechal dominantu expozice – vozy Offroadsport týmu Mirka Zapletala a Tomáše Ouředníčka, kterým oběma patří velký dík za spolupráci a přístup k přípravě akce. Přivezli své Mitshubishi L200, s nímž získali skvělé sedmé místo na Dakaru a které dorazilo přímo ze závodů v zámoří, dále Hummer H3 EVO, doprovodný kamión MAN a především svoji horkou novinku – tovární BMW X3, které mají od března a s nímž jezdí letošní MS i další závody. Navíc si návštěvníci mohou zasoutěžit o ceny za nejvydařenější fotografie hostesek právě u ostrého BMW X3 a podobně. A doplňme ještě bonbónek na závěr – v pondělí a úterý bude v G1 k vidění také speciál Fabia WRC vloni stříbrného celkově a momentálně v ME 2011 vedoucího rallyecrosaře Václava Fejfara. Další bonbónek na pondělní odpoledne pak připravujeme. Měl by souviset s Dakarem a bude to opravdová bomba !!! Vše je ale zatím ještě v jednání.“