Vlastimil Resl - eWRC.cz
7. 6. 2011 08:25 − 2565× − 1

Radek Majer se k soutěžím vrátí v Hustopečích

Po téměř rok a půl dlouhé rallyové pauze si při Agrotec Mogul Rally Hustopeče odbude návrat za volant soutěžního vozu Radek Majer.

Po téměř rok a půl dlouhé rallyové pauze si při nadcházející Agrotec Mogul Rally Hustopeče odbude návrat za volant soutěžního vozu Radek Majer. Neučiní tak ale s lancerem deváté evoluce, který pilotoval v letech 2008 a 2009, nýbrž zavzpomíná na své začátky s áčkovou dvoukolkou. Volba padla na fabii, jíž vlastní a servisuje tým Roberta Čonky.


Tak si ho pamatujeme s Lancerem

Radek Majer původně plánoval startovat už na třetím podniku MMČR, Rally Český Krumlov. Nakonec však závodnický návrat o čtrnáct dní odložil. „Českokrumlovský termín mi kolidoval s plánovanou služební cestou mimo republiku. Z ní však nakonec kvůli zahraničnímu partnerovi sešlo a já sledoval průběh soutěže na PC. Musím otevřeně říci, že podmínky na trati musely být hrůzostrašné. Mluvil jsem s několika přímými aktéry a všichni do jednoho označili Krumlov za očistec pro posádky i diváky. Nakonec jsem v dané situaci své absence ani nelitoval,“ přiznává původem moravský pilot žijící v Praze. Do kraje vinic se však již velmi těší. „Hustopeče jsem dosud absolvoval jen jednou. Bylo to ještě s felicií ve specifickém roce 2007, kdy se v Čechách konaly tři šampionáty a ony byly součástí toho prostředního. Daleko jsme však tehdy nedojeli. Už na úvodní vložce nás zastavila porucha motoru. Ještě předloni jsem si hustopečské tratě připomněl absolvováním seznamovacích jízd. Docela se těším na tamní šotolinové úseky. Nezpevněný povrch mám totiž raději, než mokro. Poprvé jsem se s ním seznámil v roce 2005 na Rally Odry. Jedna tamní vložka končila zhruba čtyřkilometrovým úsekem v lese. Netušil jsem, jak na šotolině jet. První desítky metrů to neklouzalo a tak jsem držel až do chvíle, než jsme dojeli vůz, startující dvě minuty před námi. A podotýkám, že šlo oproti tomu našemu o auto silnější třídy.“


První svezení v Milovicích, foto Jakub Venclík

Seznamovací svezení s fabií Roberta Čonky absolvoval sedmatřicetiletý soutěžák začátkem dubna na známé testovací trati v Milovicích. „Na žádný další test před soutěží již není čas vzhledem k mému pracovnímu zaneprázdnění. S autem se tak svezu až při oficiálním shakedownu před soutěží. Od testování jsem sice ve fabii seděl, ovšem pouze kvůli nastavení sedačky a dalších maličkostí. Musím říct, že pro mé dlouhé nohy je v ní opravdu málo místa. Tým funguje standardně. Nemá peněz nazbyt a proto je vše dost optimalizované. To je ale tak malému týmu jen ku prospěchu.“


První svezení v Milovicích, foto Jakub Venclík

V posledních dvou letech své kariéry pilotoval Radek Majer mnohem silnější lancer deváté evoluce. „Když obě auta porovnám, výhodou čtyřkolky je především její silný motor. Ty koně navíc dovedou člověka vytáhnout z mnoha krizových situací. Naopak bych lanceru vytknul delší brzdnou dráhu, horší ovladatelnost a neohrabanost, což je následek vyšší hmotnosti. Trvalo mi hodně měsíců, než jsem si na tak velké a těžké auto zvykl. Když už si ho pak jezdec umí jakžtakž nastavit a zrychluje, hrozí karamboly. To byl bohužel i můj případ. Na druhou stranu, hravou dvoukolku mohu řídit mnohem agresivněji. Áčková fabie disponuje sekvencí, to je neskutečná paráda, umožňující pilotovi věnovat se i jiným věcem, než ustavičnému pomalému řazení. Těším se na možnost pozdějšího brzdění. S felicií jsem vždy začínal brzdit tam, kde čtyřkolkám na silnici brzdná dráha končila. Nádherně to tehdy vycházelo. Fabie je však oproti felicii těžší a tak musím brzdné body ještě hledat,“ porovnává obě velmi rozdílná auta pilot, který si vedle techniky od Roberta Čonky vypůjčil i spolujezdce. Noty mu bude číst zkušený Jakub Venclík. Své povídání pak končí svými ambicemi pro blížící se Hustopeče. „Strategie je jednoduchá – jet dopředu, málo couvat, naučit se brzdit, řadit, pozdravit kamarády a opět nosit nehořlavé prádlo ve třicetistupňovém vedru. Tím chci říci, že bych si přál jet na suchu. Chceme si prostě závodní atmosféru užít se vším všudy. Ambice na umístění si nedávám. Přece jen jsem v malém autě neseděl čtyři roky. Odměnou nám bude cílová rampa.“

Komentářů celkem: 1
jac
7. 6. 2011 20:191
0 0
Radku, já Ti dám Rally Odry, byl to Rally Fulneksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!