Marek Felt - eWRC.cz
31. 7. 2005 00:00 − 2326× − 0

Pech se nevzdal a vrátil Vojtěchovi porážku

Komentář – Po čtrnáctidenní pauze opět zaburácely motory na jihu Čech. Po Blovicích totiž následovala Rally Agropa. Velkou změnou byl přesun z prostor Agropy u Olšan na náměstí v Horažďovicích.

Po čtrnáctidenní pauze opět zaburácely motory na jihu Čech. Po Blovicích totiž následovala Rally Agropa. Velkou změnou byl přesun z prostor Agropy u Olšan na náměstí v Horažďovicích.
Startovní listina slibovala již od samotného úvodu zajímavé souboje a především nádherné zážitky. Účast posádky Karel Trojan a Dan Vodička s vozem Škoda Octavia WRC toho byla důkazem. Kdo viděl loňský pražský rallysprint, mohl se těšit na jízdu plnou smyků.

O vítězství si to však měli rozdat jiní. V Blovicích, na domácích tratích plzeňského Václava Pecha (Ford Focus WRC) se z vítězství radoval liberecký Štěpán Vojtěch (Peugeot 206 WRC). Naopak v Pačejově se již třikrát z vítězství radoval „Brouk“ a tak měl Pech svému rivalovi co vracet. S vozy specifikace WRC se přestavili ještě Karel Trněný a Viktor Szabó ( oba Škoda Octavia WRC).

Po úspěchu z blovické soutěže přijel o vítězství mezi produkčními vozy bojovat Jan Votava (Mitsubishi Lancer EVO VIII). Z dalších adeptů na vítězství jmenujme Pavla Červenku, Jiřího Tošovského (oba Mitsubishi Lancer EVO VIII), dále pak Josefa Semeráda (Mitsubishi Lancer EVO VII), Vladimíra Barvíka a Zdeňka Vlčka (oba Mitsubishi Lancer EVO VI).
Mezi šestnáctistovkami měla o vítězství bojovat především trojice ve složení Josef Peták, Roman Odložilík (oba Renault Clio S1600) a Antonín Tlusťák s vozem Citroën Saxo.
Ve zvláštní kategorii A7 startovali Marian Šín (Peugeot 306 Maxi), Jindřich Štolfa (Nissan Almera Kit) a Vladimír Berger (Škoda Octavia 2,0).
Zajímavostí byl rovněž start Emila Trinera. Příbramský jezdec však nestartoval s vozem specifikace WRC, nýbrž se Škodou 130 RS.

Rallysprintový podnik byl v okolí Horažďovic a Pačejova rozdělen do dvou sekcí o počtu jedenácti rychlostních zkoušek v délce 68,24 km. Na posádky čekaly převážně rychlé úseky s řadou retardérů. Přesto se našlo hned několik krátkých šotolinových úseků, kde si každý divák přišel na své.
Začátek soutěže nejlépe vyšel plzeňskému Pechovi. Ten druhému Vojtěchovi nadělil téměř tři vteřiny a ujal se vedení. Naopak první RZ vůbec nevyšla Šínovi a Vlčkovi. Śín krátce před cílem narazil do stromu a po dojetí do cíle RZ odevzdal výkaz. Ještě hůře dopadl Jiří Vlček (Peugeot 206 S1600), který vůz zcela zdemoloval o stromy na stejném místě jako Šín. Posádka naštěstí zůstala z hrůzostrašně vypadající havárie nezraněna.
V dalším průběhu první sekce se odehrával nádherný souboj mezi Pechem a Vojtěchem. Na třetí RZ „Ášín" zavadil o jeden z retardéru a poničil levou přední část vozu. Přesto dokázal tento měřený úsek téměř o čtyři vteřiny vyhrát. Po polovině soutěže tak vedl Pech. Se ztrátou 9,4 vteřiny figuroval na druhém místě Vojtěch a na třetím místě jel Trněný se ztrátou 48,3 vteřiny. Mezi produkčními vozy si nejlépe počínal Jan Votava, který vedl o 5,7 vteřiny před Červenkou. Dalších třináct vteřin zpět byl Josef Semerád.
Mezi šestnáctistovkami figuroval na vedoucí pozici Peták s náskokem 21,7 vteřiny na druhého Tlusťáka. Třetí příčka patřila Odložilíkovi.

Ve druhé sekci, lépe řečeno na sedmém měřeném úseku přišlo rozuzlení v boji o celkové vítězství. Zrychlujícího Vojtěcha postihl defekt a na svého rivala ztratil jedenáct vteřin. Ztráta před závěrečnými čtyřmi RZ narostla na 17,1 vteřiny. Pokud by Pech neudělal chybu, nebo jej nepostihla jiná smůla, mohl se radovat z dalšího letošního vítězství a upevnění vedoucí příčky v šampionátu. Přestože se Vojtěch nevzdal a vyhrál zbývající čtyři rychlostní zkoušky, nedokázal plzeňskou posádku ve složení Pech/Uhel porazit a o 8,9 vteřin skončil na druhém místě. Třetí příčka patřila i po problémech s diferenciálem Karlu Trněnému.
Na čtvrtém místě závod dokončil Karel Trojan s Danem Vodičkou. Posádka však na výsledek nehleděla. Přijeli s cílem pobavit diváky a to se jim podařilo. Přestože posádka praktikovala od začátku jízdu plnou smyků, dokončila závod na čtvrtém místě jen devět vteřin za třetím Trněným.
Chyba na závěrečné RZ stála čtvrté místo Davida Komárka. V závěru měřeného úseku krátce opustil trať a propadl se „až“ na páté místo.
Šestá příčka celkově, ovšem vítězství mezi produkčními vozy, to byla odměna pro Jana Votavu. Votava musel zpomalit po havárii Odložilíka na sedmé RZ, přesto dokázal v závěru soutěže odolat útoku Pavla Červenky, kterému na Votavu scházely tři vteřiny. Pro body za třetí místo mezi produkčními vozy si dojel Josef Semerád.

Ve skupině A kraloval příbramský Josef Peták s Renaultem Clio S1600, před Antonínem Tlusťákem a překvapivě třetím v cíli Radkem Řihákem (Škoda Felicia Kit Car).

Mezi historickými vozidly zvládl nástrahy rychlostních zkoušek nejrychleji Lubomír Tenkl (Opel Kadett C). Na druhém místě skončil Michal Sum s BMW 2002 a pro pohár za třetí místo si dojel Emil Triner se Škodou 130 RS. Rallysprintový šampionát bude pokračovat po měsíční pauze v okolí Vyškova, kde se uskuteční 3. 9. XIV. ročník Böttcher Rally Vyškov.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!