Pavel Valoušek předčasně odstoupil z Rally Hustopeče

Pavel Valoušek a Zdeněk Hrůza po RZ 8 odstupují z Rally Hustopeče 2011.

Pavel Valoušek a Zdeněk Hrůza po RZ 8 odstupují z Rally Hustopeče 2011. Důvodem je udělení dodatečné pětiminutové penalizace za incident z prvního dne, kdy posádka po drobné kolizi v RZ 4 údajně dojela do servisu pouze na třech kolech, zatímco řády předepisují jet na čtyřech kolech. Peugeot Delimax Total Team nesouhlasí jak s formou udělené penalizace, ale především s tím, že byla udělena až v průběhu druhého dne a tým tak zbytečně vynakládal úsilí.

„V pátek, v RZ 4, poslední RZ první etapy, jsme udělali jezdeckou chybu. Pavel na výjezdu z úzkého mostu směrem na hlavní cestu trefil obrubník a poškodil zavěšení, což nás stálo čas a propad mimo bodované pozice. Auto ale bylo plně pojízdné a bez problémů dojelo do servisu, kde jej mechanici opravili a připravili na druhý den. Do druhé etapy jsme odstartovali s cílem zabojovat a vrátit se na body. To se nám podařilo. V polovině druhé etapy nám ale sportovní komisaři oznámili udělení pětiminutové penalizace za to, že po nehodě v RZ 4 auto údajně jelo po veřejných komunikacích po třech kolech a tím ohrožovalo bezpečnost provozu. OK, tento trest přijímáme. Co nás ale zaráží je jeho forma. Pokud tím došlo k ohrožení bezpečnosti, měli nás pořadatelé rovnou vyloučit před startem druhé etapy. S tím také souvisí to, že se nám nelíbí načasování udělení trestu. Jak to s námi bude, jsme chtěli vědět už v pátek večer, sportovní komisaři nám ale žádnou informaci nedali. Jejich jednání proto vnímáme jako alibistické a velmi nešťastné, což poškodilo nejenom naši posádku, ale celkovou úroveň českého rallysportu. Navíc toto nestandardní rozhodnutí zásadně ovlivnilo boj o mistrovský titul. To vše jsou důvody k tomu, proč jsme se rozhodli nepokračovat v soutěži a proč také uvažujeme o tom, zda budeme pokračovat i v českém mistrovství,“ říká Jan Vrba ředitel společnosti Delimax, a.s.

Komentářů celkem: 135
15. 6. 2011 22:52121
0 0
Podle informací, které mám, které jsem si získal, proběhlo všechno naprosto v pořádku, v souladu s národními i mezinárodními řády... Etapa končila někdy kolem půlnoci, večer už zasedání SSK nebylo, protože dílčí předběžné výsledky podepisuje jen ředitel a zasedání SSK bylo ráno... Zasedání SSK bylo v sobotu ráno, tam se věc projednala, byl vynesen trest, rozhodnutí bylo sepsáno a předáno stykařovi a ten ho proti podpisu doručil jezdci, nebo zástupci týmu... Všude na světě to takhle funguje, všude je nějaká lhůta na projednání přestupku a vynesení verdiktu...
17. 6. 2011 14:51122
0 0
Asi by bylo záhodno se v prvé řadě zamyslet nad tím, jestli má být průběh podniku prioritně podřízen pohodlí sportovních komisařů, nebo naopak striktně vyžadovat, aby po dobu trvání podniku řádně pracovali. Nemíním to dál rozvíjet, snad je z těch slov jasné, že se jde spát až je splněno.
17. 6. 2011 21:21123
0 0
Jasně naznačeno.Spánek je přednější!A ráno moudřejší večerasmajlík
18. 6. 2011 06:51124
0 0
Pane Olejníčku, myslím, že to už z Vaší strany zavání zoufalou touhou, nějakým způsobem a za každou cenu pošpinit jakékoliv "činovníky"... Víte, nebyl jsem tam, byl jsem na jiných závodech na druhém konci republiky, ale myslím, že informací mám dostatek. Sbor sportovních komisařů postupoval a pracoval naprosto správně, ve shodě s mezinárodními i národními sportovními řády. Jinými slovy, po celou dobu podniku řádně pracovali... Vám se z všeobecně známých důvodů na nich už nikdy nic líbit nebude, ale prostě je to tak... Zajímavé je, že Vy, nebo někdo jiný třeba nediskutujete nad tím, proč Valoušek jel po vylomeném ráfku v běžném provozu, když přece zcela určitě ví, že je to zakázané, že je to hodnocené jako nebezpečné počínání a je to trestáno přístě, včetně možnosti vyloučení... Nebo to neví? To by bylo ale hodně smutné... Nebo jde o nějaké to "srdíčko závodníka"? Šampión by měl znát řády a měl by vědět, že ta penalizace v nějaké formě příjde...
18. 6. 2011 09:22125
0 0
Není nic divného na tom, že hájíte své kolegy a přátele. Já se naopak snažím na celou věc podívat nezaujatě a problém, který byl popsán (nespočívá přece v tom, že by nebyli potrestáni, ale že se to dozvěděli až po obědě), má svoji příčinu jenom a pouze v liknavosti a to je vážný problém. Nikoho nešpiním, to je realita, kterou si může kdokoli ověřit.
Byl bych rád kdybyste pochopil, že na otázku proč jel Valoušek po vylomeném kole, Vám může odpovědět jedině on a ne já. Mám naopak právo se ale ptát, proč když je to tak nebezpečné, tak je mu to za a) vůbec umožněno, a za b) dvanáct hodin trvá procedura, která mu v tom má zabránit. Tady nejde o jméno, ale o princip.
18. 6. 2011 17:45126
0 0
Pane Olejníčku, nehájím žádné své kolegy, ani přátele, hájím logiku věci. Od konce Vašeho příspěvku... Zabránit Valouškovi v jízdě po třech kolech, resp. po vylomeném ráfku zadního kola mohla tak leda Policie ČT... Časoměřič ve stopce nemá právo nikomu bránit v jízdě... A i kdyby tam byl třeba technik, může to JEN nahlásit, protože už nebyl na erzetě, ale na veřejné komunikaci... Ta procedůra netrvala žádných 12 hodin a pokud znáte řády, rozhodnout mohl SSK do konce soutěže... Nevím, kde jste vzal informaci, že rozhodnutí obdrželi až po obědě... Ale i kdyby, je to v souladu s řády a nikoliv žádná liknavost a není třeba z toho dělat žádnou aféru! Ale, jak již tady bylo X-krát řečeno a já to zopakuji zase, co se dá dělat... Večer, resp. po půlnopci už žádné zasedání sporťáků nebylo, dílčí výsledky podepisuje jen ředitel, to už jistě víte... A etapa končila kolem půlnoci, nebo po půlnoci... Takže k projednávání nahlášeného přestupku došlo druhý den ráno, co je na tom tak nepochopitelného a divného??? Chcete měnit řády? Také nějakou dobu trvá, než se to napíše, vytiskne, podepíše, než stykař rozhodnutí SSK doručí zástupci týmu, protože ten to musí podepsat při převzetí. Tohle se prostě netelefonuje a nikdo to kvůli Vám telefonovat (například...) nebude! Podívejte se na obdobné situace, nebo situace srovnatelné, na okruhu! Když je krátký závod, sprint a někdo udělá něco špatného já nevím pět kol před cílem, taky dostane trest až po skončení závodu! Prostě to jinak a dřív nejde! Dostane časovou penalizaci, zatímco v průběhu nebo na začátku závodu by dostal průjezd boxy. Tak to funguje všude ve světě!
18. 6. 2011 17:55127
0 0
To že něco bylo podle řádů neznamená, že to bylo správně.
Pokud posádka dojela po třech kolech a to dojela to je nepopiratelný fakt tak skutečně nechápu proč trvalo vynesení verdiktu 12 hodin.
Celá procedura zabere max hodinu. Po příjezdu vozidla vyslechnu posádku, sepíšu verdikt, odevzdám a hotovo. Pane Vrátile obhajujte si co chcete, to že je něco podle regulí neznamená to, že to je OK a nebo že regule samé jsou OK.

Fakt je i ten, že tým mohl klidně odstoupit sám, to že porušili řády jistě věděli a nikdo je nenutil dojíždět po 3 kolech. Mohli prostě po RZ odevzdat výkaz.
18. 6. 2011 20:38128
0 0
R.Kutej: Nevím, kde berete těch 12 hodin... Podívejte se, jak vypadal časový harmonogram. Kdy se jela RZ4, spočítejte si, kdy asi končila, kdy auta přijížděla do servisu... Nevím, kdo podal zprávu, jestli šlo o hlášení Policie ČR, nebo technického komisaře... V každém případě se musí čekat na nějaké oficiální hlášení... Pokud to byl TK, pak nemohl ze svého postu odběhnout něco sepisovat a musel tam být do posledního auta. I to si laskavě spočítejte... Sám zřejmě dobře víte, že posádka se předvolává až po skončení soutěže... Ve zcela konkrétních případech... Nebo si myslíte, že když chce "jury" udělit časovou penalizaci, tak posádku "stáhne" třeba z erzety, pokecají a pak ji vrátí na erzetu? Pokud se věc řešila ráno a je logické, že se řešila ráno, posádka už byla na trati. Přidělení časové penalizace není vyloučení, jestli se posádka urazí a skončí, to nění věc sportovních komisařů... Nemá smysl se hádat a už vůbec ne o takových věcech, jestli ty regule, jak říkáte, jsou OK... Ano, jsou OK! Jede podle nich celý svět a asi jen pár čecháčkům se to teď, v této chvíli, nelíbí... Stejně tak tvrdím, že celý proces, celé rozhodnutí Sboru sportovních komisařů bylo naprosto v pořádku a stejně tak by to dopadlo kdekoliv jinde ve světě! Možná v některých západoevropských zemích trochu jinak... Byli by vyloučeni...
18. 6. 2011 20:45129
0 0
V tomhle souhlasim s Josefem Vrátilem. Ono když se na to podíváš z druhý strany...Proč posádka sama neodevzdala výkaz, když jela bez pneumatiky na půlce disku? Řády musí přece dobře znát. Ohrozila tim bezpečnost provozu. Mě stačilo jen vidět onboard Honzy Kopeckýho, jak na RZ musel upadlé kolo objíždět. Měl štěstí, že to bylo na poměrně přehledným místě. A to se mohlo stát kdekoliv v provozu civilnímu autu. Já bych z toho asi radost neměl, kdyby mi pod auto vletělo cizí kolo...Myslim si, že po erzetě měli auto odstavit a nepokračovat.
18. 6. 2011 21:32130
0 0
I já to vezmu od zadu. To, že nebyli vyloučeni, je samozřejmě taky chyba, ale opět sportovních komisařů. Napřed zjišťují o koho jde a podle toho se volí trest. Tím pak vzniká i to zpoždění... Známe to.
Jestli tady někdo napíše, že postup byl v souladu s řády, tak já tvrdím, že nebyl. A doplním to konkrétním ustanovením čl. 5.1.1 rozhodčího řádu, který jako základní pravidlo řízení uvádí pojem "včas". Za druhé - podle kterého ustanovení musí být posádka v případě časového trestu předvolána ke sportovním komisařům? Pokud vím, tato povinnost se výslovně vztahuje k trestu vyloučení (čl. 4.5.1.4).
V rally na úrovni MMČR by snad rozhodování nemělo probíhat na podkladě hlášení nějakých PS-VB. Jestliže ve stopce RZ má vůz vylomené kolo, pak příslušný činovník má vědět, co dělat. Úplně stejně, jako kdyby v této zóně např. někdo porušil pravidla pro UP.
Ale už mě to nebaví, je to ztráta času. smajlík
18. 6. 2011 21:34131
0 0
Martine souhlasím, neměli jet dál. Bylo to krajně nezodpovědné.
Ale nesouhlasím s tím, že způsob vyřešení byl OK.
18. 6. 2011 22:11132
0 0
Také mě to nebaví... Sbor sportovních komisařů se skládal z Germána (hlavní), Rusky a Čecha... Takže si dovolím velmi, velmi silně pochybovat o smyšlené "konspiraci", že si prvně zjišťovali, kdo to je a pak rozhodovali... Podle mě toho Germána nějaký Valoušek vůbec nezajímal... Takže zbytečně tady někdo vymýšlí důvody "zpoždění"... V tomto případě je vyloučení horní hranice trestu, takže penalizace 5 minut není "chybou" Sboru sportovních komisařů, ale jejich normálním rozhodnutím... Pane Olejníčku, tady už silně přeháníte... Pojem "včas" je docela široký... A vůbec neznamená, jestli "případ" má být řešen do 10 minut, do půl hodiny, do hodiny... V každém případě musí být rozhodnuto před ukončením soutěže... Já jsem neřekl nic o tom, že by kvůli penalizaci měla být posádka předvolána a něco vysvětlovat... To řekl někdo jiný... Také netvrdím, že "hlášení" podala Policie ČR... Pan Olejníček zapomněl, že už PS-VB nějakou dobu nemáme... A opět se mýlí... Policie může řediteli rallye nahlásit jakýkoliv přestupek jakékoliv posádky, zvláště závažný přestupek a to jak během seznamovacích jízd, tak během soutěže... Pan Olejníček zapomíná, že kromě rychlostních zkoušek se jezdí po veřejných komunikacích, v normálním provozu... Ano, časoměřič/časoměřička ve stopce může zapsat do výkazu, že ten a ten vůz přijel a odjel po ráfku (nemůže ho zastavit, nebo mu jinak zabránit v jízdě), ale toto hlášení jde až se svozem výsledků... Toto hlášení hlavní časoměřič předá řediteli a ten SSK... Ale něco podobného se s největší pravděpodobností stalo, nebo ne? Já vím, někomu jde o to, zase jednou vykřičet do světa, že nějací činovníci jsou idioti a mělo to být všechno zcela určitě jinak... Tak jsme si to vyslechli, přečetli a tím by to mohlo všechno zase skončit, ne?
18. 6. 2011 22:26133
0 0
Myslím,že se z toho dělá až veliký humbuk a zbytečně.Navíc vyjádření Delimaxteamu bylo poněkud nešťastné.To jako chcou vyhrožovat?Že odstoupí z MMČR by možná byla chyba ale tlačit to takovým způsobem?smajlík
19. 6. 2011 02:24134
0 0
V časech internetu, kdy jsou informace rychlejší než blesk, je rozhodování po 10 hodinách přinejmenším obrovským krokem zpět - ať už je to podle řádů nebo proti nim. O to tu jde v prvné řadě. Místo tváření se, že je vše OK, by bylo potřeba udělat něco, aby se takové prodlevy už v budoucnu nestávaly.
Končit etapu bez zasedání SK je podle mě samo o sobě dost nešťastné. Pokud vím, tento nový systém zasedání bývá uplatňován především na soutěžích Evropského poháru. Když se evropské podniky bez takových "pasystémů" (a sportovních komisařů, kteří chodí spát se slepicemi) neobejdou, pak mě napadá, jestli se pořadatelům takový statut (který stejně nepřiláká jedinou zahraniční posádku) vůbec vyplatí. Ale tím bych otevřel trošku jiné téma.
Věc druhá je, že v minulosti byla řada podobných rozhodnutí také vydána a celý proces vyšetřování byl přitom mnohonásobně pružnější. Vzpomínám si třeba na loňský Vyškov a penalizaci Pantálka. Můj názor, který nikomu nevnucuju, je tedy takový, že jde v první řadě o lidský faktory. Stejně jako se vyvíjí soutěžní technika, měl by se posouvat dál i systém a transparentnost práce SK. Pokud se tak nestane, nechť se zase začně závodit ve favoritech a časy se ať se měří ne na desetiny, ale na minuty.
19. 6. 2011 09:25135
0 0
Pane Dokulile, nechci Vás šokovat, ale naprostý souhlas hned s několika Vašimi názory. Evropský pohár, kde jede například jen jeden Slovák (nebo Polák atd.), kteří by přijeli tak i tak, je naprostý nesmysl, pro mě nepochopitelná "touha" ze strany pořadatele (nejednoho pořadatele v ČR), která přináší jen a jen cizáky (dražší) do SSK a tím pádem velmi často pro nás třeba "nezvyklá" rozhodnutí... I s tím jsme se setkali... Neb ten cizák je většinou "hlavní" SK a bere si hlavní slovo... Končit etapu bez zasedání SK je podle mě taktéž nešťastné... Etapa se má prostě uzavřít, neboli máme něco, nemáme něco, dobře, všechno je vyřízené, všechno je OK, jdeme spát, na kafé, na panáka a kdo ví kam... Takový postup by měl logiku.
Ano, tvářím se, že je všechno OK, protože podle aktuálních regulí všechno OK je... S tím se nedá nic dělat... Dovedu si i klidně představit, že se třeba našel někdo kompetentní, který ještě o půlnoci se dotázal, co s tím Valouškem a hlavní cizák mávl rukou a že se to vyřeší ráno/dopoledne... Ničemu bych se nedivil... Ale nebyl jsem tam... A já s tím zcela určitě nic neudělám, od toho je tady skupina mnohem povolanějších...
Myslím, že tahle diskuze byla určitě zajímavá a mnohým možná i ledacos osvětlila... Já jsem rozhodně nehájil nějaké činovníky, natožpak nějaké kamarády... Snažil jsem se od počátku vysvětlit jen to, že výhružky týmu, že možná dál nepojedou MMČR jsou hloupé, protože za danou situaci nemůže ani MMČR, ani FAS, ani Svaz Rallye... Ta situace se tak stala a byla řešena v souladu s danými a platnými řády... Že by šlo mnohé jinak, to je už úplně jiná diskuze... Ale jsem i rád, že tahle diskuze proběhla i probíhá sice "na ostří nože", ale v klidu a bez invektiv...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!