Z Hustopečí s poháry i pomačkanými plechy

Na startu čtvrtého podniku sedmidílného seriálu se tradičně objevily speciály připravované zlínskou stájí Sparrow racing team.

Letošní Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky v automobilových soutěžích pokračovalo o druhém červnovém víkendu na jihu Moravy. Dva týdny po skončení českokrumlovské soutěže se týmy účastnící se dvoudenního šampionátu přesunuly do Hustopečí, kde byl na programu sedmý ročník Agrotec Mogul rally. Na startu čtvrtého podniku sedmidílného seriálu se tradičně objevily speciály připravované zlínskou stájí Sparrow racing team.

Vlajkovou lodí stáje Oldřicha Hrabce byl, jak se v poslední době stalo tradicí, opět poděbradský pilot za volantem Suzuki Ignis Super 1600 Václav Dunovský. Společně s navigátorem Petrem Machů vstoupili do hustopečské soutěže skvěle, když v průběhu celé páteční etapy atakovali první desítku absolutního pořadí, na čtvrtém testu dokonce zajeli devátý čas. Po úvodním dni rallye jim patřilo 11. místo absolutně a skupinu A vedli o téměř minutu před Janem Černým se Škodou Fabia R2. Jejich časy jsou ještě cennější s ohledem na problém s brzdami, se kterým se Dunovský a Machů potýkali od prvních kilometrů soutěže. Na druhém testu navíc trefili levým kolem obrubník a s ohnutým zavěšením včetně tlumiče museli odjet zbylé páteční rychlostní zkoušky.

Sobotní etapa byla pro dvojici v kokpitu až do loňské sezony podceňovaného ignisu spíše protrápená, jelikož od šesté vložky točil motor místo běžných devíti tisíc otáček pouze 7 200 otáček za minutu, na trati RZ 10 se kromě toho Dunovský podíval do kukuřičného pole a ztratil několik sekund. I přes tyto problémy však dokázal sedmadvacetiletý jezdec zajíždět časy srovnatelné s konkurencí a ze svého náskoku ztratil jen minimálně. Václav Dunovský s Petrem Machů si tak nakonec dojeli pro vítězství ve skupině A i třídě 5, celkově skončili čtrnáctí. Odstoupení Jana Černého na závěrečném testu navíc posunulo poděbradsko-zlínskou posádku do čela průběžného hodnocení skupiny v MM ČR 2011.

Druhý start s vozem Citroën DS3 R3T čekal mezi vinicemi Egona Smékala s Davidem Šmeidlerem. Po nepovedeném propršeném Krumlově si přijel Smékal spravit chuť s vozem, na němž bylo před soutěží doladěno nastavení podvozku i brzd, a tak oproti minulému podniku fungoval již podle jezdcových představ. Hned od úvodních kilometrů dokázali Smékal se Šmeidlerem držet krok s ostatními áčkovými speciály a po pátku figurovali na čtvrté příčce za vedoucím Dunovským a oběma vozy Fabia R2. Druhý den však byl pro tuto dvojici nešťastný, když na trati šestého testu vylétla v jedné levé zatáčce z trati a zapadla do příkopu, ze kterého se vlastními silami nedokázala dostat. Jelikož v blízkosti nebyli žádní diváci, Egon Smékal se musel s účinkováním v okolí Hustopečí rozloučit. Jeho premiérové vystoupení na suchu ale rozhodně nemůžeme označit jako propadák, vždyť odstupoval z bronzové pozice ve skupině A a druhé ve třídě 5.

Jedinou šestnáctistovkovou hondu, která dorazila do cíle 7. Agrotec Mogul rally Hustopeče 2011, pilotoval valašskomeziříčský Jan Kulajta. Nováček na tratích velkých soutěží, navigovaný Janem Mastacanem, získával další cenné zkušenosti. V úvodu soutěže pravidelně porážel Libora Bešťáka i Martinu Daňhelovou, oba jeho soupeři ale bohužel odstoupili, a tak si Kulajta osamoceně dojel pro svůj první pohár, který získal za třetí místo ve třídě 9.

Paní Štěstěna se tentokrát neusmála na Michaela Bartončíka, jenž byl spolu s Michalem Večerkou po dvou rychlostních zkouškách na druhém místě za Adamem Koblihou se ztrátou 19,1 sekundy a disponoval náskokem více než sedmnácti vteřin na Ondřeje Bisahu. Na třetím testu však vyletěl v jednom z lesních úseků do keřů, notně poškodil celý levý bok svojí hondy a utrhl zadní kolo. Soutěž tak pro něj předčasně skončila už v pátek. O umístění na stupních vítězů přišli při sedmém měřeném testu Jan Březík s Pavlem Šivicem. Posádka třetího civicu totiž odstoupila po RZ 7 z průběžného druhého místa. Stopku jí vystavilo poškozené zavěšení – po tvrdém nárazu při krácení jedné ze zatáček praskla kromě ramena i poloosa a čelní sklo.

Dalším podnikem, na kterém se představí Hondy Civic Sparrow racing teamu, bude již tento víkend Rally Krkonoše. S podporou týmu sjedou v sobotu ze startovní rampy v Trutnově Petr Grafek, Robert Kořistka, Jan Kulajta, bývalý hokejista Martin Špaňhel a Jiří Vantuch. Novinkou v dílnách zlínské stáje je okruhový speciál Alfa Romeo, který bude tým Oldřicha Hrabce připravovat pro slovenského jezdce Zdena Pastvu. Vozidlo, v minulosti startující při závodech WTCC, se objeví na Slovakia Ringu nedaleko Bratislavy v rámci slovenského okruhového šampionátu již příští víkend.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!