21. 6. 2011 21:43 − 2824× − 5

Vzpomínka na Claude Labrota

Letos v červenci uplyne 20 let od události, která rozesmutněla nejen fanoušky rally.

Letos v červenci uplyne 20 let od události, která rozesmutněla nejen fanoušky rally. Na rychlostní zkoušce číslo dvě na trati mezi Březovicemi a Bezdědicemi, zemřel na infarkt za volantem své lancie francouzský pilot Claude Labrot. Dokázal ještě zastavit rozjetou deltu, která na RZ 1 dosáhla desátého absolutního času, a pravděpodobně tím zachránil život Régine Cabaniols, své přítelkyni a navigátorce v jedné osobě, ale i přes pomoc posádek a přivolaného lékaře se Claude Labrotovi již nedalo pomoci.

Když Claude Labrot v létě roku 1991 přijížděl do Mladé Boleslavi, byl dnešní všudypřítomný internet v plenkách. Proto jen minimum zasvěcenců vědělo, že francouzský jezdec měl se soukromými vozy Alfa Romeo, Opel, Toyota a Lancia zkušenosti se soutěžemi mistrovství světa. Úvodní metry tehdejší Bohemie potvrdily, že šlo o zdatného jezdce, který byl schopen zajet kvalitní výsledek. Když jsem procházel svůj archiv, přemýšlel jsem o tom, jak nejlépe uctít památku jezdce, který se bohužel z Rallye Bohemia už nikdy nevrátil domů. Rozhodl jsem se přes svého známého kontaktovat francouzského závodníka Dominiquea Laurenta s prosbou, zda by mi nepomohl s kontaktem na rodinu Claude Labrota. K mé velké radosti se to podařilo. Na můj dopis, který jsem psal celý týden a ještě mnohem déle jsem o něm přemýšlel a hledal slova, mi přišla odpověď od jeho dcery:

Drahý pane Porazile,

byla jsem velmi dojata Vaší laskavostí a jsem Vám velmi vděčná za vzpomínku na mého otce, který zemřel před dvaceti lety na infarkt za volantem svého vozu Lancia Delta Integrale. Až do konce svého života tak byl se svou vášní a odešel během toho, co miloval. Jeho spolujezdkyní nebyl nikdo jiný než jeho přítelkyně Régine Cabaniols, paní, se kterou mám stále ještě skvělé vztahy. Ještě jednou Vám děkuji za váš zájem.

Anne Claude ROCH

Claude LABROT se narodil 12. června 1942 v Paříži. Žil v Sete v Héraultu ve Francii a od roku 1971 a živil se jako prodejce vozů značky FIAT. Měl dvě děti, které pracovaly s ním, a partnerku, Réginu CABANIOLSOVOU, se kterou po mnoho let sdílel svou vášeň pro motorsport. Zemřel 11. července 1991 nedaleko Mladé Boleslavi. „Jak může jedna malá a zlá nevolnost udělat tečku za příběhem člověka a pilota…, nechat zaniknout osobnost, která se stala známou svými úspěchy v rallye, trvajícími téměř dvacet let… Jednoduše proto, že často nenaslouchal hlasu rozumu, který mu radil ztratit několik sekund jen sám pro sebe, pro záchranu svého srdečního rytmu, aby se vyhnul vážným problémům. Ale pojďme mluvit o motosportu, kde příčinou všeho je vášeň, vášeň, která motivuje, ovládá, pobízí jezdce a nutí ho jet stále rychleji a brzdit ještě později. Tak tedy, v našem současném světě bez zájmu, ve světě kompletně plochém a beztvarém, kde ideály umírají, bychom si měli vážit lidí, kteří mají odvahu žít svou vášní až do konce života,“ vzpomíná dcera Claude Labrota, Anne Claude Roch.

Čest jeho památce.

Komentářů celkem: 5
21. 6. 2011 22:04
0 0
Jen detail, ale podstatný, autorem této pěkné vzpomínky je Dan Porazil, nikoli já, ale chtěl bych to umět takhle napsat...
21. 6. 2011 22:11
0 0
Tak proč?Se hlásíš?Když s tím nemáš nic společného?To si chceš přihřát polívčičku??
21. 6. 2011 22:28
0 0
Možná proto, aby to čtenáři věděli, když už je tam omylem napsané jeho jméno, ne? smajlík
21. 6. 2011 23:06
0 0
Pokud si dobře vzpomínám, bylo ten první den šílené vedro... Myslím, že jsme byli na RZ1 a zoufale hledali trochu stínu... Málokdy jsem zažil takové vedro. A pamatuji se, jak kamarád, celý zpocený a upachtěný, pronesl větu "to je na infarkt"... Netušili jsme, jak zlým byl prorokem...
26. 6. 2011 07:17
0 0
Ano, bylo neskutečné vedro,je to bohužel přesně ten případ, kdy je jasné, že bezpečnostní výbava může být někdy na škodu, než k užitku...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!