Prospané Hustopeče Lukáše Lapdavského

Na Agrotec Rally Hustopeče se bratrská posádka Lapdavských představila úplně poprvé.

Na Agrotec Rally Hustopeče se bratrská posádka Lapdavských představila úplně poprvé. Pro Lukáše Lapdavského to byla také premiéra na smíšeném povrchu, jímž je soutěž v okolí Hustopečí specifická. Hustopeče byly pro tuto posádku zároveň testem na nadcházející Bohemia Rally a pro ně prioritní mistrovství Slovenska. „Na Hustopeče jsme se těšili už z toho důvodu, že jsme si chtěli vyzkoušet jízdu na střídavém povrchu. Byla to naše premiéra a zároveň trénink na Rally Bohemia. Když jsem se díval na onboardy z loňské „Bohemky“, kde bylo místama hodně vytahané šotoliny, tak jsem si vzpomněl právě na Hustopeče. Právě Hustopeče je idální soutěž, na které nasbíráme zkušenosti a větší jistotu v autě. Nikdy jsme žádnou šotolinovou soutěž nejeli a nebýt Hustopečí, tak by jsme zvažovali náš start na „Bohemce“. Ale každý ostrý kilometr je důležitý a nenechaváme nic náhodě. Hlavně s ohledem na výsledky u nás na Slovensku,“ říká Lukáš Lapdavský.

Ještě před startem soutěže pořádně vylekal pořadatele přívalový déšť, který dokonce z části zaplavil některé silnice. Ovšem pořadatelé udělali obrovský kus práce a soutěž se mohla odjet bez problému. „Příprava na soutěž proběhla bez problému. Sice byl čas na trénink ušitý přesně na míru, ale aspoň se nám zrádné místa více vryly do paměti. Trošku nás potrápilo počasí, když den před soutěží ještě pršelo. Nakonec se počasí umoudřilo a mohli jsme se pustit do boje,“ říká před startem soutěže Lukáš Lapdavský.

V první etapě čakaly na posádky celkem čtyři měřené rychlostní testy. Lapdavští zajížděli časy na konci druhé desítky a na konci první etapy jim patřilo celkové devatenácté místo. A co říká na průběh první etapy Lukáš? „První etapa probíhala podle našeho očekávání. Nasadili jsme si svoje tempo a drželi se taktiky. Chtěli jsme si alespoň udržet naší startovní pozici. Konkurence, která se v Hustopečích sešla byla veliká a závodit se začalo až druhý den.“

Druhá etapa čítala celkem osm rychlostních zkoušek. Nakonec posádka bratrů Lapdavských vybojovala celkové dvacáté místo. Ovšem v průběhu etapy je postihla po jezdecké chybě penalizace tří minut a na poslední rychlostní zkoušce ještě defekt a další časová ztráta. Cílem bylo najet co nejvíce kilometrů, což se povedlo. K druhé etapě se vyjádřil také sám pilot. „Ráno před začátkem druhé etapy sem se trochu obával, protože jsem za celou noc nemohl zamhouřit oči. Celou noc jsem se jenom převaloval a nic jsem nenaspal. Hned na první RZ to bylo znát. Byl jsem absolutně nesoustředěný, nekoncentrovaný a hodně unavený. Místami jsem více bojoval sám se sebou, než s autem. Ikdyž jsem se hodně snažil udržet aspoň to naše místo, tak jsem na RZ 8 svojí nesoustředěnou jízdou vyrobil jezdeckou chybu, když jsem na okruhu jel o jedno kolo méně a nechal si tak dát penalizaci tří minut. Spolujezdec mi četl rozpis přesně, jak měl být, ale já jsem to nějak přeslechnul a zabočil ven z okruhu. Byla to moje chyba, po které jsme zvažovali zda budeme vůbec v soutěži pokračovat. To mi ještě více přidalo na mé nesoustředěnosti.“ „Nevzdali jsme se a bojovali jsme dál, aby jsme najezdili co nejvíce kilometrů a hlavně na šotolině, aby jsme nabrali nějaké zkušenosti. Ironií je, že poslední sekci, která měla dvě RZ, jsem dostal jakoby druhý dech a přestal jsem být unavený. Jen škoda, že až tak pozdě. Snažili jsme se aspoň něco stáhnout, což se nám i podařilo, ale na posledním testu jsem udělal další jezdeckou chybu a udělal jsem defekt. Bylo to v jednom atraktivním úseku, který byl obklopený lidmi, no a prostě přišla chybička. (smích) Do té doby se mi jízda líbila, ale i to se stává. Gumu jsme vyměnili a pokračovali jsme dál. Cestou jsme viděli také hořet jeden ze závodních vozů, tak jsme se hned snažili pomoct. Na první pohled to nevypadalo moc dobře, ale nakonec se nikomu nic nestalo. Touto cestou by jsem chtěl pozdravit náš hasičák. (smích) V cíli nám přidělili náhradní čas, který byl divný, ale už jsme to moc neřešili, protože nás ta penalizace srazila dolů.“

I přes všechny problémy ve druhé etapě je Lukáš Lapdavský spokojen. „Nevadí. Jen tak se nevzdáváme a jsme rádi, že jsme tuto soutěž absolvovali a dojeli až na cílovou rampu. Snažili jsme se nabrat co nejvíce zkušeností a doufám, že nám pomůžou na Bohemia Rally. Chtěl bych také poděkovat všem, úplně všem, kteří nás na soutěži podpořili a fandili nám. Byli jste skvělý. Už se těšíme na další soutěž a doufáme, že i na lepší výsledek,“ dodává Lukáš Lapdavský.

Další soutěží bratrů Lapdavských bude o prvním červencovém víkendu Rally Bohemia s centrem v Mladé Boleslavi. Posádka Deštruktprojekt Racing Teamu odstartuje na Rally Bohemia s číslem 51 a osvědčeným Peugeotem 207 S2000.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!