Rally de Catamarca – komentář

Argentinský šampionát prošel před letošní sezónou významnou změnou pravidel.

Argentinský šampionát prošel před letošní sezónou významnou změnou pravidel. V nich se objevila specifika zcela nové kategorie soutěžních vozidel, která nesoutěží nikde jinde na světě a tomuto jihoamerickému šampionátu by měly přinést zvýšení jeho atraktivnosti. Hned od začátku roku bylo možné na tratích vidět speciály Maxi Rally hned šesti značek Ford, Fiat, Volkswagen, Kia, Chevrolet a Peugeot. Na startu čtvrtého podniku se objevilo hned třináct těchto zajímavých exemplářů.

Alvaro Marchetto rozšířil řady Volkswagenu na pětičlennou skupinu, ale dlouho se v soutěži neohřál. Po úvodní divácké superspeciálce jeho jízda předčasně skončila. Geronimo Padilla osedlal čerstvě postavený druhý Ford Fiesta, se kterým si na předešlé soutěži vítězství připsal úřadující mistr Federico Villagra. Tempu svého hvězdného týmového kolegy ale Padilla nestačil a do cíle dojel jako sedmý. Nejlépe se tak z debutantů za volanty Maxi Rally dařilo Juanu Gilovi de Marchimu, který dovezl Chevrolet Agile do cíle na skvělém třetím místě.

Na divácké superspeciálce vypálil rybník všem třinácti speciálům Maxi Rally Juan Manuel Marchetto za volantem produkčního Mitsubishi Lancer EVO IX. Druhý den ráno se ale na přírodních zkouškách konečně prosadila favorizovaná skupina jezdců, z kterých hrál na úvodní dvojici testů prim Gabriel Pozzo. Na RZ 4 svou snahu ovšem přehnal a poslal svůj Volkswagen přes střechu. Do čela soutěže se díky tomu dostal Federico Villagra s Fordem Fiesta.

Několikanásobný argentinský mistr si ale vedoucí pozice dlouho neužil, na šesté zkoušce jej postihl defekt a první příčku tak musel přepustit Miguelu Baldonimu. Pilot Volkswagenu Gol Trend směřoval za etapovým vítězstvím, ovšem na poslední zkoušce zachyboval, narazil do zdi a poškodil chladič. A jelikož na tom samém testu ze hry vypadl rovněž Marcos Ligato s Chevroletem Agile, první etapu nakonec vyhrál Diego Dominguez pilotující speciál Kia Rio.

Úvodní nedělní test organizátoři zrušili a na zbylé posádky tak na úvod etapy čekal průjezd nejdelším třicetikilometrovým úsekem. Na něm si nejlépe počínal Villagra, čímž se vyhoupl přes Marchetta na průběžnou stříbrnou příčku. Argentinský multišampión zároveň snížil odstup na vedoucího Domingueze, který pod tlakem v následujícím testu chyboval a jeho Kia skončila mimo trať. Druhé vítězství v řadě si tak díky skvěle naplánovanému útoku i přes ztrátu spojenou se sobotním defektem dokázal připsat Villagra.

Pořadí v cíli
1. Federico Villagra/Diego Curletto (RA) Ford Fiesta Kinetic 1:31.21,5
2. Juan Manuel Marchetto/Jose Diaz (RA) Mitsubishi Lancer Evo X +39,5
3. Juan Gil de Marchi/Mauro Albornoz (RA) Chevrolet Agile +1.44,2
4. Ivo Martin/Julio Herrero (RA) Subaru Impreza WRX STI +2.41,1
5. Agustin Elvira/Oscar Tagle (RA) Mitsubishi Lancer Evo IX +3.28,7
6. José Canton/Rodolfo Amelio Ortiz (RA) Mitsubishi Lancer Evo IX +3.30,9
7. Geronimo Padilla/Ricardo Kember (RA) Ford Fiesta Kinetic +3.47,5
8. Sebastian Abramian/Leonardo Suaya (RA) Volkswagen Gol Trend +3.55,7
9. Juan Alonso/Pablo Monasterolo (RA) Subaru Impreza WRX STI +4.17,5
10. Mariano Bainotti/Marcelo Der Ohannesian (RA) Mitsubishi Lancer Evo IX +9.52,5

Stav šampionátu: 1. Marchetto 102, 2. Villagra 93, 3. Menzi 71,5, 4. Pozzo 56,5, 5. Gil de Marchi 54,5, 6. Baldoni 53

Komentářů celkem: 3
29. 6. 2011 23:48
0 0
Super závody, prostě do všech hodit stejnej motor a zbytek ať si udělá každý sám. Pestrost taky zajištěná, a co na to FIA ?? smajlík
30. 6. 2011 01:45
0 0
Koukaj jak telatasmajlíksmajlík
30. 6. 2011 09:50
0 0
Pokud si jedou podle vlastních řádů a ne mezinárodních, tak jim do toho nemůžou kecat.A tady je vidět,že to funguje.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!