jan-cerny.com - eWRC.cz
8. 7. 2011 16:52 − 2475× − 1

Zmoklý Černý Kohout z Bohemie

Jan Černý s Pavlem Kohoutem mají za sebou Rally Bohemia, náročný závod, který značně ovlivnilo počasí.

Na Rally Bohemia se příbramský jezdec Jan Černý hodně těšil. Společně se svým spolujezdcem Pavlem Kohoutem se na trať tohoto závodu postavil již potřetí a se Škodou Fabia R2 se vydali vstříc dalším ostrým kilometrům v Mediasport Mezinárodním mistrovství České republiky v rally. Do soutěže vyrazili mladíci opět s vozem s okřídleným šípem ve znaku z dílen Impromat motorsport, který během pátečního shakedownu ještě nastavili podle svých potřeb.

Soutěž samotná byla rozdělena do dvou etap, ale o úplný úvod se postarala večerní, divácká rychlostní zkouška v ulicích Mladé Boleslavi. „Městskou rychlostní zkoušku jsme projeli vyloženě v klidu. Nedalo se tady nic získat a obrubníky byly zatraceně blízko. Bylo by zbytečné udělat chybu hned v úvodu soutěže,“ komentoval zařazení divácké rychlostní zkoušky v ulicích Mladé Boleslavi Honza Černý.

Hned od sobotního rána se nad hlavami posádek vznášela myšlenka, kdy a kde zaprší. Bylo prakticky jisté, že déšť přijde, ale nevědělo se přesně v jakou dobu. Do hry tedy vstoupila volba pneumatik, která se v úvodu soutěže posádce Škody Fabia R2 povedla. „I v sobotu bylo hodně jednoduché zkazit si závod špatnou volbou pneumatik. My měli tentokrát štěstí a vybrali ideální kombinaci. Snažili jsme se celý závod držet si svoje tempo a bojovali jsme hlavně s týmovým kolegou Mírou Tarabusem také se Škodou Fabia R2. V první etapě se nám to vcelku dařilo a do druhého dne jsme šli s náskokem necelých devatenácti vteřin, což při minimálních rozdílech z prvního dne nebylo málo. Jeli jsme v klidu a bez vážnějších krizí. V neděli ráno ale začalo pršet a já do první sekce rychlostních zkoušek nezvolil úplně správné pneumatiky. Měl jsem sice informace, že na trati je voda, ale déšť nabíral na intenzitě a já nečekal, že bude trať doslova pod vodou. Místy jsme jeli doslova v potocích vody a pneumatiky to nezvládaly. Na tyto podmínky bylo lepší zvolit více prořezaný vzorek pneumatik, než jsme měli my. Já jsem také nejspíš zbrzdil dost psychicky, protože jsem neměl nad autem kontrolu a nechtěl jej rozbít. Hodně jsem zvolnil a na dvou rychlostních zkouškách jsem si nechal od Míry nadělit kolem padesáti vteřin a to je prostě strašně moc. Do druhé sekce už jsme obuli kompletně mokré a hodně rozřezané pneumatiky, a já se v autě začal cítit mnohem lépe. Na stáhnutí ztráty na Míru Tarabuse už to ale nestačilo a on si náskok pohlídal až do cíle. Při těch podmínkách, které na trati Rally Bohemia byly zejména v neděli, jsem ale celkově rád, že jsme dojeli až do cíle a neudělali žádnou škodu na autě. Celkové desáté místo absolutně není s dvoukolkou špatné, ale chtěli jsme být v cíli první R2, což se tentokrát nepovedlo. Mírovi Tarabusovi proto gratuluji k pěknému výsledku, tentokrát jsme na něj neměli,“ popisuje Jan Černý průběh Rally Bohemia, kde, jak již zaznělo, obsadili celkové desáté místo v absolutní klasifikaci. Z Mladé Boleslavi si ale odvážejí poháry za celkové třetí místo mezi vozy s jednou poháněnou nápravou a druhé místo ve třídě šest.

Honza Černý s Pavlem Kohoutem mají před sebou nyní pár dní zaslouženého volna, které vyplní přípravou na další soutěž Mistrovství světa, kdy koncem července odstartují na slavné, šotolinové Finské Rally, která je zařazená do WRC Academy, kde Jan Černý s Pavlem Kohoutem letos startují v rámci programu Pirelli Stars Driver.

Komentářů celkem: 1
8. 7. 2011 16:561
0 0
Impromat je motorsport, nikoliv racing.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!