Rally Bulgaria – komentář

Rally Bulgaria vloni jednorázově nakoukla do světového šampionátu, ale letos ji čekal návrat zpět do evropských vod.

Evropský šampionát ještě před svým jarním startem přišel o řecký podnik a až do aktuálního víkendu měl odjety celkem čtyři soutěže. Jako největší favorit na zisk titulu do této sezóny nastoupil obhájce evropského primátu Luca Rossetti pokračující s Fiatem Punto Super 2000. Italský dravec si pochopitelně hned na úvodní domácí rally připsal největší bodový obnos a druhé vítězství přidal hned záhy v Chorvatsku. Následující šotolinu v Turecku vynechal a na Ypres Rally si prožil dva dny plné různých problémů, takže nakonec nestačil na Michala Solowowa s Fordem Fiesta Super 2000 a skončil druhý.


Foto: www.rallybulgaria.com

Polský pilot po letech strávených na evropské scéně letos očividně o nejvyšší příčky v tomto šampionátu nestojí, z pěti podniků odstartoval jenom v Belgii, kterou však vyhrál. Renato Travaglia byl před sezónou pasován do role hlavního pronásledovatele Rossettiho, což již na Mille Miglii potvrdil druhým místem. V Chorvatsku mu ale už na začátku rally u Škody Fabia Super 2000 odešel motor a trápení v Turecku dokonal kámen, který rozbil chladič Italovy Fiesty Super 2000 a vyřadil jej z vedoucí příčky. Pokračování Travagliova evropského programu tedy rozhodně nevypadá optimisticky.


Foto: www.rallybulgaria.com

Do role nejbližšího soupeře vedoucího muže šampionátu by se rád pasoval Luca Betti, který za volantem Peugeotu 207 Super 2000 sezónu započal čtvrtým místem. Už v Chorvatsku si ale dojel pro body za stříbro a v Turecku dokonce dokázal zvítězit. Ypres Rally sice po havárii nedokončil, ale stále neměl nikterak špatnou bilanci. Na bulharském podniku bylo vedle předních „Evropanů“ třeba počítat i s domácími borci, zejména pak s trojicí se speciály Super 2000. Zatímco Petar Gyoshev a Krum Donchev se s Peugeoty 207 Super 2000 koncentrují na domácí mistrovství, Dimitar Iliev objíždí se Škodou Fabia Super 2000 i zahraniční evropské podniky.


Foto: www.rallybulgaria.com

Rally Bulgaria vloni jednorázově nakoukla do světového šampionátu, ale letos ji čekal návrat zpět do evropských vod. Kromě jasného kvalitativního úpadku startovního pole přišlo i jeho zeštíhlení na třiadvacet startujících dvojic. Nutno však tomuto ročníku bulharské soutěže přiznat sportovní kvalitu z pohledu zajímavého a dramatického průběhu. Výraznou měrou do něho promluvil již druhý test, kde kvůli defektu hodně ztratili Donchev i Iliev. Domácí barvy i nadále držel na výsluní od prvního testu vedoucí Gyoshev. Na třetí zkoušce musela domácí hvězda absolvovat deset kilometrů bez brzd a na rozdíl pouhých 2,9 sekundy se tak za něho dotáhnul Betti.


Foto: www.rallybulgaria.com

Favorizovaný Rossetti tou dobou setrvával až na čtvrté příčce, neboť jej rovněž zradily brzdy a ještě se nevyhnul kontaktu s jednou zídkou. Na RZ 5 si ovšem Ital naplánoval útok, který jej vynesl rovnou na druhou pozici. V závěru první etapy ale pro změnu zajel rychleji jeho krajan Betti a etapové stříbro znovu vybojoval pro sebe. Ve vedení se i nadále držel Gyoshev, ovšem jeho náskok na druhého nebyl nikterak hrozivý, k dobru měl jen 6,6 vteřiny a v závěru dne se ještě musel vypořádat s problémy s výfukem.


Foto: www.rallybulgaria.com

Do druhého dne se nejlépe z vedoucí trojice vložil Rossetti, první polovinu krátké etapy čítající celkem jen čtyři testy zvládl nejlépe, vrátil se na druhou pozici a na domácího jezdce už ztrácel jen 3,2 sekundy. Betti nejrychlejším dvěma v neděli už nestačil a do cíle nakonec dojel třetí s odstupem skoro třičtvrtě minuty. Rossetti v předposledním testu dokonal stíhací jízdu, prodral se před Gyosheva do čela a bulharské vítězství mu tak vyfouknul přímo před nosem. Defektu z RZ 2 mohl jen smutně litovat Iliev, který byl na zbylých testech suverénně nejrychlejší, v druhém dnu vyhrál všechny čtyři zkoušky a připsal si body za etapový triumf. Český zástupce Antonín Tlusťák se Škodou Fabia Super 2000 v závěru podlehnul finišujícímu Donchevovi a skončil až jako osmý.

Pořadí v cíli
1. Luca Rossetti/Matteo Chiarcossi (I) Fiat Punto Abarth S2000 2:28.35,9
2. Petar Gyoshev/Dimitar Spasov (BG) Peugeot 207 S2000 +7,3
3. Luca Betti/Maurizio Barone (I) Peugeot 207 S2000 +42,1
4. Jasen Popov/Dilian Popov (BG) Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +1.42,4
5. Dimitar Iliev/Janaki Janakijev (BG) Škoda Fabia S2000 +1.49,6
6. Ignat Isajev/Stefan Kordev (BG) Peugeot 207 S2000 +3.16,7
7. Krum Donchev/Petar Jordanov (BG) Peugeot 207 S2000 +4.50,9
8. Antonin Tlusťák/Jan Škaloud (CZ) Škoda Fabia S2000 +5.15,9
9. Maciej Rzeźnik/Przemysław Mazur (PL) Peugeot 207 S2000 +5.37,6
10. Szymon Ruta/Sebastian Rozwadowski (PL) Peugeot 207 S2000 +6.51,5

Stav šampionátu: 1. Rossetti 146, 2. Betti 109, 3. Oleksowicz 82, 4. Tlustťák 57, 5. Iliev 46, 6. Ruta 41, 7. Sołowow 39, 8. Travaglia 35, 9. Gyoshev 28, 10. Perico 21, 11. Slavov 17, 12. Rzeźnik 15

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!