11. 7. 2011 09:32 − 2748× − 1

Bujáček s Omelkou cíl Bohemky neviděli

Mladého dravého jezdce vyřadila ze hry o mistrovské body porouchaná převodovka.

Na páté soutěži Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích, kterou byla Rally Bohemia, se představila také posádka týmu BH CAPO Car Racing ve složení Martin Bujáček – Marek Omelka.

Celý tým vyrážel na sever Čech s respektem. Přeci jen, Bohemka je známá svými velmi náročnými tratěmi, které mnozí považují za nejnáročnější u nás. Celou situaci navíc komplikovala nepříliš příznivá předpověď počasí, která na víkend slibovala vydatné deště přívalového charakteru.


Soutěž začínala ještě pěkně na suchu superspeciálkou v Mladé Boleslavi. Martin ji dle svých slov spíše projel než prozávodil. Stará pravda říká, že na takové zkoušce se dá jen ztratit, proto ji pojal opatrně. Ostrý start čekal na posádky až v sobotu ráno v podobě náročných zkoušek Bzí, Smržovka a Šumburk. Martin začal obezřetně a jeho časy v polovině druhé desítky stačily po první rundě na patnácté místo, když jezdil se ztrátou něco přes 2s/km oproti špičce absolutního pořadí. V servisní zóně nastalo rozhodovací dilema – co obout. Na RZ Bzí při výjezdu ze servisu jen lehce mrholilo, proto posádka vzala do rezervy dvě mokré pneumatiky a vyrazila. Před startem je nasadila na přední kola, protože na trati se již naplno začala vyplňovat předpověď počasí a mrholení přešlo v regulérní déšť. Ten vlastně letos trápí posádky i diváky na tratích rychlostních zkoušek častěji, než je obvyklé. Martin s Markem se na mokru propadli o jednu příčku na místo šestnácté. Hlavním důvodem byla ztráta v RZ 7. „Největším problémem byly pneumatiky, protože se nám nepovedla správná volba, takže to byl víceméně boj o přežití. Navíc hned po pár kilometrech zkoušky byli na trati diváci v místě, kde havaroval Jaroslav Orsák. Vůbec jsme nevěděli co se děje, jestli jet nebo nejet dál. To jezdce poznamená, do konce zkoušky nám navíc lehce cukalo auto, takže to byla pro nás asi nejhorší erzeta, jelikož se tam sešlo více problémů naráz,“ vyjádřil se ke ztrátě sám jezdec.


Po druhé rundě se posádky přesunuly zpět do Mladé Boleslavi do servisu, odkud vyrazily na trať posledních dvou sobotních RZ, kterými byla klasická zkouška Vinec a divácky atraktivní speciálka v Sosnové, kterou přenášela živě ČT4. Vinec se pro změnu jel na suchu, takže počasí si s posádkami opravdu hrálo. Speciálku pojali Martin s Markem rozevlátým stylem, aby potěšili početné davy diváků na tribunách několika dlouhými smyky. Při jednom z nich ovšem klukům upadl zadní nárazník a výfuk do něj vypálil vcelku velkou díru. To byl ale jediný problém. První etapu tak Martin s Markem zakončili celkově na patnáctém místě. Při velkém odpadu a mnoha problémech ostatních posádek bylo vlastně i dokončení etapy bez nějakých krizí úspěchem.


Do druhé etapy posádka vstupovala s cílem hlavně v pohodě projet celou trať, protože podmínky byly opravdu extrémně náročné, na což doplatila řada posádek haváriemi. Veškeré plány ovšem vzaly za své hned na první rychlostní zkoušce, kde došlo k poruše převodovky bílo-černo-červeného Lanceru a posádka tak musela svůj vůz odstavit. Vše mrzí o to víc, že Martin podával zodpovědný výkon a na rozdíl od mnoha rychlejších posádek nechyboval. Místo pěkného umístění tak byl jen další posádkou, kterou postihlo Waterloo na Rally Bohemia. Ovšem tak už to na soutěžích chodí, když si technika postaví hlavu, nedá se nic dělat.

Martin se po svém odstoupení vyjádřil následovně: „Rally Bohemia patří spolu s Barum Rally k vrcholům sezony u nás a jsou to dva velmi náročné a dlouhé závody. Pořadatelsky jsou skvěle zvládnuté, vždy se sejde velká konkurence což je jen dobře. Tratě na Bohemce jsou podle mě nejnáročnější u nás a v letošním roce to bylo stíženo počasím a odpad posádek tak byl obrovský. Když to vemu z celkového pohledu, tak první sekce byla úplně v klidu, časy nebyly špatné. Ve druhé sekci jsem chtěl zatáhnout, ale počasí se výrazně zhoršilo a naše volba pneu nebyla ideální. Menší krizovky jsou vždy, ale nic většího se nedělo. První etapa dopadla celkem solidně a je škoda odstoupení hned v úvodu druhého dne. Věřil jsem, že by se nám dařilo, protože nedělní zkoušky mi seděly víc.“


Druhá posádka týmu BH CAPO Car Racing, kterou tvořili Tibi Cserhalmi a František Rajnoha do cíle dorazila a ve finále se mohla radovat z celkového jedenáctého místa.

Martin s Markem se příště představí na dalším podniku malého mistrovství, kterým bude Rally Vysočina, která se pojede 16. července.

Komentářů celkem: 1
11. 7. 2011 11:591
0 0
Diskuze byla ukončena, děkujeme za pochopení.
Diskuse byla předčasně ukončena

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!