Druhý ročník litoměřické rallye zná své vítěze

Za velmi parného počasí proběhla 9. července 2. Rallye České Středohoří na velmi zajímavé trati v Litoměřicích a blízkém okolí.

Za velmi parného počasí proběhla 9. července 2. Rallye České Středohoří na velmi zajímavé trati v Litoměřicích a blízkém okolí.

Své zázemí pro konání této soutěže poskytla firma Horejsek. Zde bylo nejen centrum podniku, odehrály se zde i administrativní a technické přejímky. V areálu prodejce vozů Škoda a VW proběhl i start do soutěže. Ostrému startu předcházel v páteční podvečer slavnostní start z litoměřického náměstí, které bylo poměrně hodně zaplněno přihlížejícími diváky. První rychlostní test byl značně rychlý, přesto velmi technický, vyhovoval silnějším a rychlejším vozům. Druhý test byl méně rychlý s větším množstvím úseků na úzkém asfaltu, obsahoval větší počet zatáček o různém poloměru. Na střední části byl položen nový klouzavý koberec. Poněkud rychlý byl konec, kde ta nejrychlejší vozidla dosahovala rychlosti přes dvě stě kilometrů v hodině. Poslední rychlostní zkouškou byl průjezd okolo budov bývalými kasárnami, tento divácky atraktivní úsek byl okořeněn jízdou po šotolině. Na start se postavilo 52 posádek, cíl jich spatřilo 39.

V nejsilnější kubatuře A4, kde jsou zařazena vozidla s objemem motoru nad 2000 ccm, bylo startmaršálem odmávnuto do soutěže osm posádek, klasifikováno jich bylo v cíli sedm. Systémem start cíl zvítězil lídr průběžné klasifikace Martin Šikl se spolujezdcem Martinem Pecinou startující s osvědčeným náčiním Mitshubishi deváté evoluce. O druhé a třetí místo byl veden urputný boj po celou soutěž, vše rozhodla penalizace 30 vteřin za pozdní příjezd do ČK, udělená posádce Bánský – Stanček. Tato posádka obsadila v konečném zúčtování čtvrtou příčku. Na druhé místo poskočila dvojice jedoucí na Subaru Štěpán Zabloudil a Jirka Kalista, který opět vyměnil volant za noty spolujezdce. Posun na třetí příčku zaznamenala o necelé 4 sekundy před posádku na bramborové pozici další posádka Subaru Horáček – Lukas, rovněž ona byla penalizována 10 sekundami, důvodem bylo nesprávné projetí zpomalovacím prvkem. Stejného prohřešku se dopustil i vítězný Šikl.


Šikl s Pecinou vévodí neohroženě celému seriálu

Třída A3 byla obsazena vozidly s motorem do dvou litrů, včetně dieselů s turbem. Pětice rivalů se postavila na start, dopřáno spatřit cíl bylo jenom třem posádkám této kategorie. Hned na první vložce havarovala posádka Renaultu Clio sport Kudrnáč – Machačný. Grim s Novosadem jedoucí s Opelem Kadet až do sedmé erzety drželi krok s oběma nejrychlejšími naftovými Fabiemi, potom odstoupili. První sekci vyhrál Standa Brousek s Karlem Sloupem, porucha servo řízení tuto posádku však odsunula na druhé místo. První místo ve třídě a deváté absolutně vybojoval velmi rychle jedoucí Petr Fiala s Jirkou Fialou. Záda jim kryl na deváté absolutní pozici Brousek. Jako třetí proťal cílovou pásku Jindrák Jaroslav se Zítkovou Janou. Jejich 31. absolutní pozice udělala určitě radost o dvě místa lépe klasifikovanému Jirkovi Formánkovi, který sedlá Trabanta 601 v nejslabší třídě historiků.


Kolik ta Fabie může mít spotřebu nafty?

V soudobých šestnácti stovkách stanulo na startu osm posádek. Po slavnostním startu musela ze soutěže odstoupit skoro domácí posádka s Felicií KIT CAR 1600 Michal Trojan s Jirkou Bendou pro poruchu převodovky, na které praskl její obal. Dalšími odpadlíky této třídy byl Kadlec a polák Bednarz. Cíl spatřilo pět jezdců v pořadí Ondra Plašil se Zdeňkem Bártou, kteří provozují Hondu CRX, jim patřilo v absolutní klasifikaci jedenácté místo. Druhý byl roudnický Šindelář s Valentou se speciálem Ford Fiesta S 1600, za vítěznou posádkou zaostal téměř tři a půl minuty. Milan delší dobu v soutěžním autě neseděl a určitě nejel na limitu, aby nepoškodil skvost, který do nedávna byl v museu v Lánech. Tento stroj v minulosti ladil a pilotoval Roman Kresta. Jako třetí skončil polák Rataj s Peugeotem 206 s půl minutovým odstupem na druhého v pořadí třídy.


Jak je vidět i s na koleně postaveným autem jde porazit tovární speciál – foto Merhanz

Nejslabší a nejpočetněji obsazená byla soudobá třída do 1400 kubíků. Vozů bylo na startu celkem 13, hned na prvním rychlostním testu odstoupil Strejc s Favoritem, po třetím testu se stejným vozem Pilc. Následoval je velmi dobře jedoucí Steiner se Suzuki Swift pro poruchu motoru. Cílem projelo deset vozů, za Kopelentem s Procházkou byl jako druhý klasifikován Jirka Zahrádka s Petrou Valentovou s Favoritem. Třetí místo vybojovala seniorská posádka rovněž na Favoritu ve složení Jaromír Kovanda s Josefem Kolářem. Čtvrté a páté místo obsadil tandem pohárových Fiest Martin Vlček s Barborou Rendlovou, kterému kryl záda Racek s Rotnáglem. Vlčka trápil poškozený vlnovec na výfuku, přesto obsadil první místo ve Fiesta Cupu.


Nestárnoucí Favorit se vynořil z prachu na stupně vítězů – foto Merhanz

V historikách je nejsilnější třídou H4, kde byly na startu i v cíli čtyři posádky. Třídu vyhrál s přehledem, velmi dravě jedoucí Hary ředitel s Martinem Lidickým startující se Škodou 130 RS za Zlatý časy team. Jejich legendární veterán má trochu zvětšený objem, proto jede v této skupině. V průběhu akce měla posádka problém v podobě poruchy převodovky, jela část vložky pouze na druhý rychlostní stupeň. Protože jsou oba členové posádky zároveň i zdatnými mechaniky, závadu odstranili po RZ a manko přes dvě minuty stáhly, nakonec o dvě a půl minuty dokázali zvítězit. Absolutně skončili na pěkném 12. místě, nebýt poruchy mohli pomýšlet na desátou pozici. Druhý byl hodnocen Petr Tomek s Vláďou Horkou na Peugeotu 205, kteří reprezentují Pongratz Rally Team. Jako třetí spatřila cíl posádka Hasil s Honomichlem jedoucí s Golfem GTi druhé generace.


Legendární 130 RS v parádním výskoku jako za mlada.

Třída H3 je do objemu 1300 kubíků, zde kraloval Tomáš Denk s Pavlem Breníkem, kteří soutěží se Škodou 120 S. Vítězstvím si upevnili vedoucí pozici v průběžném pořadí seriálu. I v této třídě byli na startu čtyři posádky, cíl spatřili tři. Stupně vítězů doplnil Lubomír Sychra s Tomášem Kavalkem se Škodou 130 LR svým druhým místem ve třídě. Trojici po odstoupení Voseckého se Škodou 120 S uzavřel Plíšek s Kubistou na Škodě 130 L. Vítěz této skupiny dojel 14. absolutně těsně za Fordem Fiesta S 1600, zároveň byl druhým nejrychlejším veteránem.


Jako by to bylo nedávno, kdy se tyto Škodovky proháněli písečnou RZ v okolí Mladé Boleslavy – foto Merhanz

Veteráni do 1200 ccm jsou soustředěny do třídy H2. I zde byly čtyři posádky na startu i v cíli soutěže. Třídu vyhrál Mrkvan s Michlem startující se Škodou 110 L. Na druhém místě byli klasifikováni Srnka s Čechem, mající k dispozici Škodu 125. Jako třetí se umístila posádka Lady VAZ 2101Pavelek – Pavelek. V absolutním pořadí sváděli tyto posádky více, či méně boj s Trabanty. Vítězný výrobek z tehdejší NDR doslova převálcoval předrevoluční produkční výkvět bývalého Československa a Sovětského svazu této třídy. Nakonec i v době dávno minulé to nebylo nic neobvyklého, aby někteří Trabantisté poráželi „Stodvacítky“ a „Žigulíky“ na soutěžních kolbištích.


U veteránů o nasazení není nikdy nouze.

Nejslabší třídou, nikoliv nejhorší, naopak nejatraktivnější je skupina Trabantů do 750 kubíků. Ze začátku vedl Michal Kotek s bratrem Tomášem Kotkem, druhé průjezdy se této posádce již tolik nevydařili a klesli na druhé místo za Jirku Formánka s Jirkou Melichem. Ti se chopili šance a svoji první pozici udrželi až do cíle. Posádka Kotek – Kotek z týmu Krtek Racing Team doslova dotlačila Trabantíka do cíle a klesla na třetí příčku za dvojici Jiří Donát – Miloslav Říha. Posádka Rejchrt – Jirák, jedoucí na čtvrtém místě na páté rychlostní zkoušce havarovala. Posádka Formánek s Melichem zaslouží uznání, protože v absolutním pořadí porazila Škodu Felicii KIT CAR. Tento typ Škodovku proslavil na mnoha soutěžích patřících do MS.


S potem na líci plnou parou do cíle za garáže.

Poháry a ceny byly rozdány, soutěž se vydařila. Pro někoho bylo moc horko, někdo si nepřál, aby pršelo, někdo by naopak byl rád za déšť. Některým jezdcům vyhovuje rychlejší trať, jiným velmi technická. Právě to je rallye se všemi svými klady i zápory, s rychlou i pomalou tratí, suchou, někdy prašnou dráhou, občas deštěm skrápěnou. Jindy zmrzlou a sněhem pokrytou rychlostní zkouškou. Tu úzkou, tam zase širokou, onde hrbolatou, uskákanou, jindy zase moc rovinatou jako na letišti, nebo s hladkým rovným povrchem jako na okruhu. Prostě taková je rallye, proto ji soutěžní jezdci jezdí a diváci se na ní chodí dívat a toto společenství ji z těchto důvodů má rádo.


Skok do druhé poloviny Rallye Cupu v sezoně 2011.

Ředitel Rallye Cupu hodnotí 2. Rallye Orlické Hory jako zdařilou a uvádí: „Pořadatel pro tento ročník vybral náročnější tratě oproti loňskému roku, které byly situované do nových lokalit. Tyto nové prostory si vyžádaly i částečnou obměnu pořadatelského týmu spolu se zázemím pro konání akce. Trochu to zaskřípalo časově na startu první rychlostní zkoušky, ale vše se podařilo vyřešit a soutěž zdárně dokončit. Ředitelství tohoto podniku má co zlepšovat a je odhodláno v příštím roce uspořádat ještě kvalitnější rallye. Příští podnik Rallye Cupu bude 10. Rallye Železné Hory konaná dne 13.8.2011.“


Vždy usměvavá Míša Maňovská

Poděkování za účast patří všem účastníkům, divákům, jezdcům, spolujezdcům, spolujezdkyním, i ryze dámské posádce Maňovská – Blahoutová, které jsou ozdobou každého podniku. Pořadateli za přípravu a zdárný průběh akce, všem dotčeným obcím za umožnění průjezdů jejich lokalitou. Fotografům za poskytnutý materiál, zejména Honzovi Pilátovi, který redakčnímu týmu eWRC tvořil milou společnost v pivním stanu až do zavírací doby.

Komentářů celkem: 19
11. 7. 2011 18:52
0 0
Byl to vydařený závod Rallye cupu s pěknými rychlostkami!
Ale prosím o opravu jména navigátorky - Petra Valentová namísto Barbory Valentové...
Děkuji.
12. 7. 2011 06:58
0 0
Oba manko stáhlY- sakra nejsou to ženy, RZ v okolí Mladé BoleslavY- ne dle vzoru žena ale kost.
Ševče drž se svého kopyta nebo si nech článek zkontrolovat.
12. 7. 2011 07:58
0 0
Pěkný závod!Pořadatelům patří dík!Jen to občerstvení v depu...Po druhý rundě už nebylo co koupit k jídlu.Kladu si otázku,proč to s přejezdama za plného provozu v okolí velkého města jde a u jiných závodů,které se jedou v okolí malých vesnic nejde??
12. 7. 2011 12:14
0 0
Ahoj Přívěs, je to dáno destinací závodu a to, že Plzeňský kraj v současnosti (po loňských událostech s Rallye Plzeň) nenechá závod rallye bez povšimnutí. Prostě závod s přejezdama zde můžeš udělat, ale musíš počítat s tím, že na přejezdu bude Policie a ta bude kontrolovat oprávněnost jízdy soutěžních vozidel mimo uzavřenou komunikaci. A je vše špatně včetně vozidel s "R" značkou. Proto to zde řeší pořadatelé jak se dá.
13. 7. 2011 21:14
0 0
Mám jen takový dotaz Felicie se startovním číslem 10 má v autě co za motor? rád bych se na něj podívalsmajlík
13. 7. 2011 21:37
0 0
prasik: "vydechlá 1,4" to přímo řekl majitel auta,ale obrázek si asi uděláš sám smajlík
13. 7. 2011 23:17
0 0
Aha na oko diváka je vidět že je to více než A1. A je mi upřímě líto posádek, které jezdí pro radost z toho že něco jedou a nepotřebují si něco dokazovat podváděním smajlík
14. 7. 2011 19:30
0 0
je to smutný no,člověk se může pak snažit jak chce...ale já myslim že to dlouho trvání mít nebude
14. 7. 2011 19:47
0 0
Přátelé, sedněte si vedle něj a pak pochopíte, proč Vám dává vteřiny až desítky vteřin. Složte se, zaplaťte mu třeba start na Rallye Show u Tachova, vystřídejte se na sedadle spolujezdce a uvidíte.

Nebo nebrečte, zvolte levnější (?) variantu a podejte protest. V tom Vás přeci nikdo nebrání.
14. 7. 2011 20:22
0 0
prasik: klidně se na něj (alespoň myslím) můžeš jít podívat. Zavolej majiteli, on tě rád ukáže nejen bordel ve stodole. Alespoň uvidíš, že těch kitů je tam víc a ten velkej stojí nedotčený vedle toho, se kterým se jezdí teď. Tenhle nový vůz je koupený po Mírovi Březíkovi, autor tu již několikrát popisoval trable s nákupem. Také Míra Březík s tím jezdil A5, takže to asi tak bude. A jak říká maevad - podejte protest, pokud máte pochybnosti, alespoň bude klid.
14. 7. 2011 21:05
0 0
to prasik: To auto jsem videl mnohokrat i rozebrany a fakt to vzdycky byla 1,4. Bohuzel od dob Miry Brezika je dost zanedbana. Ale to se asi u soucasneho majitele (ne nadarmo se mu rika i "profesor") casem zase zmeni k lepsimu.
14. 7. 2011 22:02
0 0
prasik mám dobrého očního lékaře, domluvím ti u něho návštěvu, aby se ti kouknul na oko, možná máš větší potíže se zrakem než já, s tím si nehraj, to můžeš narazit, ani nevíš jak. Štajny, škoda, že tvoje jízda neměla na tomto podniku dlouhé trvání, je to smutný no, člověk se může snažit, jak chce a jeden ze schopných pilotů v mé třídě si odstoupí na motor. Asi máš nyní motor víc vydechlý než já, kdyby si agregát netočil do bezvědomí, on by déle dýchal. Nevím, jaké máš technické vědomosti, ale určitě se neshodneme v tom, když tvrdím, že motor je již odjetý a ty si myslíš, že jede jako nový. Má za sebou celou sezonu MMČR 2007(1. ve třídě A5), celou sezonu VP ČR 2008(1. ve třídě A1 a 3. abs.). Loni Pačejov, kde mě řezal jako žito mladý Kopáček a to je velmi talentovaný mladý pilot. Pokus se také někdy sklonit před uměním toho druhého a uznat to, že něco umí a je lepším jezdcem. Z tvého příspěvku je cítit takový tón, jako by v mistráku jeli v té době piloti, které by si hravě pojížděl. Možná o rallye zase tak moc nevíš, protože jinak by si tuto historii znal a byl pevně nohama na zemi, protože většině z nich, by si nestačil. V roce 2006 jsem byl druhý ve třídě A5, to si myslíš, že na konci roku losovali sportovní komisaři výsledky z klobouku? Jinak se zbytečně nestresuj, já se také nezabývám tím, že jsi proti mně mladík, který je plný elánu, nasazení, pohotový, solidně reagující, fyzicky v kondici, zdravotně fit, také bych ti mohl tyto přednosti závidět a rochnit se v jejich rozebírání. Na rozdíl od tebe a podobných jezdců nemám již ambic a nutnost jezdit rallye za každou cenu a prioritně vše podřizovat vítězství, proto jezdím co jezdím a na co stačím. Nesnesu, pokrytectví, bezcharakternost, nejsi snad nesoudný a závistivý člověk. Bavili jsme se v průběhu podniku a ty nemáš tolik cti v těle, abys mi řekl, co máš na srdci, tady pokoutně, poloanonymně přitakáš někomu, kdo v soutěžním autě možná ani neseděl a ještě tady snad vyhrožuješ. Nebráním se tomu s kým koliv ztratit rozumné slovo, ale pozor na to, aby ti kamarádi nehubovali, že se mnou bavíš.
14. 7. 2011 22:03
0 0
Já jen říkám co jsem viděl. Jako,aby pan Kopelent brzdil dřív než ostatní jako třeba kluci se swiftu a pak odjel neskutečnym stylem a měl lepší čas než Brousek na Fábii je celkem divné. Když vidím on-board od Jitrnice je vidět nasazení co nejdéle na brzdy a nádherný odjezdy ale na tuto felicii to neplatí a to je divné. Ale jsme jen pouhý pozorovatel na závodech.
14. 7. 2011 22:05
0 0
a pokud se nepletu na tohoto jezdce už kolikrát bylo řečeno i před dobou dávnou že podvádí, ale je to jen to co jsem slyšel tak mě nechytejte za slovo
15. 7. 2011 00:48
0 0
prasik, to myslíš všechno vážně? Srovnej si myšlenky v hlavě. Jaký je podle tebe rozdíl v neskutečném stylu odjezdu ze zatáčky a nádherným odjezdem? Přivádíš mě trochu do rozpaků, byl jsem do teď hrdý na své brzdařské schopnosti, spokojeni byli i všichni moji spolujezdci a ty mé brzdění haníš. Nemáš na mysli, že jsem podváděl před dobou dávnou, třeba tím, že jsem jel s 1800 ve dvoulitrech, vyhrál třídu N 2000 a byl třetí ve skupině N a převzal pohár za třídu A 2000, tak to asi bude ono. Já jsem to reklamoval, ale jiné než áčkové poháry neměli. Tvoje domovina je Brno, nebo Příbram?
15. 7. 2011 06:33
0 0
Ani jeden z těchto regionůsmajlík
15. 7. 2011 09:35
0 0
prasik: smutné je se odvolávat na to, že jsem to někde slyšel. Když pan Kopelent jezdil ten velký kit, říkalo se, že v tom má dvoulitra. Kdo motorům jenom trochu rozumí, při pohledu na motor mu muselo být jasné, že tak tomu fakt není. Když jezdí malého kita, tak v tom bude určitě ten velký kit, ne-li stále dvoulitr....

Vím o mnoho posádkách v RC/VP, které jezdí větší obsah, než jakou mají třídu. Většinou to ani nijak neskrývají a on to ani nikdo neřeší. U p. Kopelenta má furt někdo pocit, že musí jezdit vyšší obsah, když jim tolik ujíždí. Dejte někdo protest, když jste si tak jisti a máte dost peněz.

Jinak jsem s autorem jel jednou, loni Velký Rapotín. Dojeli jsme druzí celkově, porazil nás jen Jírovec s Nissanem GT-R, ale i s ním jsme jeli ve vteřinách. Takže ono to opravdu nebude jen o motoru...
15. 7. 2011 10:03
0 0
Prasik, tak člověče nebvím kdo z nás podvádí, když ve své vizitce máš uvedené Brno a nehlásíš se k tomu jako ke svému bydlišti. Nebo je v tom jiný důvod, možná ani nejseš prasik, ale někdo jiný.
15. 7. 2011 10:20
0 0
Láďo, nejen v Brně, ale ani v celé ČR podle registru jmen žádný Peter Gutheimnert neexistuje...tak si s tím nedělej hlavu.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!