10. 8. 2005 00:00 − 4282× − 74

Startovní listina barumky plná hvězd

Neuvěřitelných 12 prioritních jezdců FIA se přihlásilo do letošní Barum rally Zlín, která se jede jako kandidátský závod mistrovství světa, šestý závod mistrovství Evropy a zároveň sedmý díl domácího

TISKOVÁ INFORMACE č. 14

Neuvěřitelných 12 prioritních jezdců FIA se přihlásilo do letošní Barum rally Zlín, která se jede jako kandidátský závod mistrovství světa, šestý závod mistrovství Evropy a zároveň sedmý díl domácího šampionátu GLOBAL ASSISTANCE Mezinárodní mistrovství České republiky. Už jenom tato samotná statistika stačí k hodnocení barumky jako letos nejlépe obsazenému závodu v seriálu evropského šampionátu, totéž samozřejmě platí i o historii zlínské soutěže.

S jedničkou na dveřích vyrazí ze startovní rampy obhájce loňského evropského zlata a také vítěz Barum rally Zlín 2004 pětatřicetiletý Francouz Simon Jean-Joseph (Renault Clio S1600). Ve Zlíně chce uspět, protože v letošním seriálu se mu zatím příliš nedaří a soupeři mu ujíždějí. Má na co navazovat, na jeho loňský famózní výkon, kdy při průjezdu Trojákem nadělil zbytku pole téměř čtyřicet sekund, se bude určitě ještě dlouho vzpomínat. Nejlépe na tom je v tabulce mistrovství Evropy Ital Renato Travaglia (Renault Clio S1600). Také ten okusil na zlínské soutěži chuť vítězství, když zde triumfoval v roce 2002 s vozem Peugeot 206 WRC. Ten rok se stal i evropským šampiónem, což by si letos určitě rád zopakoval. Ke svému cíli vykročil opravdu rázně. Na rozdíl od svého francouzského rivala se již dvakrát radoval z plného přídělu bodů, na úvodní domácí soutěži Mille Miglia a také v zatím posledním měření sil na portugalském ostrově Madeira. Trojici největších favoritů doplňuje další Ital, Giandomenico Basso (Fiat Punto S1600). Ten zatím ještě na mezinárodním poli zazářit nestačil, neboť se dosud soustředil pouze na domácí šampionát. Loni zvítězil na Mille Miglii, letos je zatím velkým smolařem. Na domácí soutěži i na Madeiře sahal jednatřicetiletý jezdec po vítězství, ale defekt, respektive porucha motoru znamenaly změnu plánů. Svůj jediný desetibodový příděl si tedy odvezl z bulharského Borovce z Rally Bulgaria.

Další čtyři místa startovní listiny jsou obsazena produkčními vozy. V loňském roce se jim dávala největší šance na vítězství. Jean-Joseph ovšem dokázal, že i na rychlejších tratích Barum rally Zlín lze uspět se „superšestnáctkou“. O odvetu se pokusí především mistři dvou středoevropských zemí. Čech Jan Kopecký (Mitsubishi Lancer EVO VII) a Polák Leszek Kuzaj (Subaru Impreza STi). Oba se již střetli na Rajdu Polském, pro oba ovšem skončila tato soutěž odstoupením. I zkušený „Evropan“ Kuzaj byl letos úspěšný pouze v Bulharsku, na ostatních rallye nespatřil cíl, nebo se jich ani neúčastnil. Nelichotivou bilanci má i z Barum rally Zlín, kde zatím také nedokázal nikdy dojet až do cíle. To Jan Kopecký loni zářil za volantem fabie WRC a i letos už má za sebou několik pěkných výkonů v sériovém lanceru (úvodní podniky českého šampionátu byly v jeho režii). Domácí matador Václav Arazim (Mitsubishi Lancer EVO VIII) letos sbírá body především za spolehlivost, ač na většině soutěží na mladíky nestačí. I tentokrát lze předpokládat, že rychlejší budou oba slovenští talenti Jozef Béreš (Subaru Impreza STi) a Tibor Cserhalmi (Mitsubishi Lancer EVO VIII). Na ostří nože bojují ve slovenském šampionátu, kde má zatím navrch Béreš. Také na české půdě již zkřížili zbraně a i tady je na tom lépe Béreš, který se navíc může pochlubit předčasným získáním Evropského poháru východ.

Mezi „pévéčka“ se ve startovní listině vklínil Josef Peták (Renault Clio S1600). Po prvních opatrných krůčcích se s novým vozem již sžil a předvádí zajímavé výkony. To, že je v posledních závodech rychlejší než loni s třistašestkou, dává tušit, že bude žhavým kandidátem na čelní příčky. Ital Marco Cavigioli je stálicí Barum rally Zlín, letos vsadil na Subaru Impreza STi. Miroslav Jandík (Mitsubishi Lancer EVO VII) by určitě chtěl zavzpomínat na loňský úspěch, letošní sezóna mu zatím přinesla více škody než bodů a i plány na absolvování mistrovství Evropy vzaly za své. Polák Michal Solowow už dokázal, že se postupně zrychluje, k čemuž mu napomáhá i dostatečné materiální zázemí. Jeho minulý start skončil havárií, bylo to ovšem v boji o druhé místo, což svědčí o tom, že i letos se s ním musí počítat. Zajímavý přestup kvůli bodům do MMČR podstoupí Václav Pech a Emil Triner. Oba pojedou s mitsubishi (osmá resp. sedmá evoluce) a oba se pokusí co nejrychleji sžít s novými vozy a být konkurenceschopní mezi ostřílenými jezdci. Z domácí špičky kategorie produkčních vozů nesmíme zapomínat na vítěze Rally Bohemia Vojtěcha Štajfa (Subaru Impreza STi), triumf na SHERON Valašské Rally zase ukořistil Karel Trojan (Mitsubishi Lancer EVO VII), novice „pévéček“ Milana Chvojku (EVO VIII), který letos zkouší první krůčky v mistrovství Evropy a také domácího Miroslava Caise (EVO VII). Zajímavé srovnání se zahraniční konkurencí podstoupí naši „junioři“ Pavel Valoušek a Martin Prokop (oba Suzuki Ignis S1600), kteří se budou měřit nejen se zkušenými matadory z čela startovní listiny, ale i s mladým Polákem Michalem Kosciuszkem (rovněž ignis) a holandským multišampionem formule 2 Janem de Winkelem. Ten byl stále spojován s krásnými vozy Volkswagen Golf Kit Car, teď ovšem přesedlal na Renault Clio S1600 a vyrazil do Evropy. Nutno říci, že se mu nevede zle, i když bude na Barum rally Zlín nováčkem, nemusel by jeho výsledek být špatný.

Komentářů celkem: 74
Anonym IP:62.168.43.174
12. 8. 2005 21:1261
0 0
Tak tak Lukassi, byl jsem ve Španělsku, Monte Carlu a bylo to famózníí, už se těším na Německo a opět hurá do Španělska a Monte..vždy tam potkáme spoustu Čechů...MMCR jde z kopce. Petr N.
Anonym IP:85.160.87.233
12. 8. 2005 23:2762
0 0
Prosim vas jedete nekdo do nemecka, ja tam taky chci vyrazit a potreboval bych naky info..
Anonym IP:195.47.57.104
13. 8. 2005 03:2763
0 0
Vážení přátelé rally sportu ani nevíte ze co stojí sport protože já jako ženská dělám tento sport od svých tří let a já to dělám jako ženská se svým srdcem na pravém místě a to moc dobře vím co je to Wrco a není vše co se třpytím zlatem ale stačí když má kvality a ví za co jezdí srd cem a ne jen károu
Anonym IP:195.47.57.104
13. 8. 2005 03:5264
0 0
my tady na walachach jsme wam udělali rally a delat budem! Od valassske zimz, presv vaa to pro celou republic a stojime si za barumkou jaka je, pristi rok budete skemrat o volna mista na parkovani, neb se na MS na vas cechacci nedostane a kde budete? v prdelismajlík))))))))
Anonym IP:195.47.57.104
13. 8. 2005 03:5265
0 0
my tady na walachach jsme wam udělali rally a delat budem! Od valassske zimz, presv vaa to pro celou republic a stojime si za barumkou jaka je, pristi rok budete skemrat o volna mista na parkovani, neb se na MS na vas cechacci nedostane a kde budete? v prdelismajlík))))))))
Anonym IP:195.47.57.104
13. 8. 2005 03:5266
0 0
my tady na walachach jsme wam udělali rally a delat budem! Od valassske zimz, presv vaa to pro celou republic a stojime si za barumkou jaka je, pristi rok budete skemrat o volna mista na parkovani, neb se na MS na vas cechacci nedostane a kde budete? v prdelismajlík))))))))
13. 8. 2005 15:2267
0 0
To Lukass: To Tě lituju, že vidíš furt jen ty samý auta. Já koukám na celý pole a rozhodně vidím víc než Ty. Ani se nedivím, že Tě to nebaví, to by nebavilo snad nikoho. A ostatní, že je prd? Asi koukáš na špatných místech, jinak bys věděl, že třeba na horizontu jsou ty průjezdy a skoky aut stejně záživný.
13. 8. 2005 15:4368
0 0
Anonym IP:195.47.57.104:Možná něco od 3 let děláš, ale psát normálně tě nenaučili doteď...
13. 8. 2005 16:4469
0 0
To rousik: Koukni na čas toho anonymu...psala asi po nějaké oslavě, to se pak dávají věty těžko dohromady.
Anonym IP:80.48.231.1
13. 8. 2005 23:4870
0 0
KUZI GO!
14. 8. 2005 10:2471
0 0
VALDA GO !
Lukass
14. 8. 2005 15:3272
0 0
To Gill: Jo nikoho by to nebavilo, hlavne, ze vetsina lidi to tak dela, a je to tak i na svetaku, tam je jich pochopitelne o neco vic. Na cely pole koukaj vetsinou tak nejaky domorodci. Jo, lepsi videt nekolikrat prvnich 15., ktery za neco stojej na slusnych mistech, nez videt cely pole. Jo, na skocich je tech aut vic, na ktery se da koukat, to uznavam, ale tak vic jak polovina pole tam stejne ani neskoci. A na snehu, jako byl letos na Sumave je to to sami, ti nejlespi jedou jak ozivot a letej do kazdy zatacky dverma na pred a ty za nima, jako na vsech soutech to prodavaj, a na to se uz moc koukat neda.
15. 8. 2005 19:0173
0 0
To Lukass: A jak to víš, když přejíždíš ? Taky přejíždím, ale vždy ob erzetu+servis a vidím pokaždé celé pole. Právě jako domorodec by šlo přejíždět po 15 autech, protože víš kam jít, kde to je super. Kde to moc neznáš, tak většinou nenajdeš moc dobrý místo a koukáš na jednu vracečku, kde opravdu mohou něco ukázat jet první auta.
Lukass
16. 8. 2005 18:0374
0 0
To Gill: Vim to, protoze se obcsa stane, ze cele pole vidim, obcsa se zkratka prejet neda. A domorodci, tim mysli vesnicany, kteri o rally vedej houby nebo ty, co rally az zase tak moc nehovej a jdou se divat jen na rally v jejich kraji. A co se tyce dobrych mist, myslim, ze nachazim ty, ktere patri u nas k tem nejlespim, jelikoz uz se nejakou dobu jezdim divat, projizdim si nektere RZ. A to, ze je to misto dobre, poznam, podle vzruseni, ktere mam, kdyz auta projizdeji na onom miste kolem. A co se vracecek tyce, tam zasadne nechodi, je tam nulova rychlost. Tim myslim vracecku typu odboceni na jinou silnici, serpentyny jsou o necem jinem. A navic, clovek obcas zazije vzruso i pre prejezdu. TAk si to nekdy zkus a uvidis, co je lepsi. smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!