--> -->
Aleš Holakovský - eWRC.cz
17. 7. 2011 18:08 − 3029× − 5 0

Kramolín: Jízdě trabantu není konec, pomáhá celá obec!

IC West Historic Nostalgie rallye 2009 byla obtížnou soutěží s 13 RZ ve dvou dnech se 116 ostrými kilometry rychlostních zkoušek.

Horký podzimní den. Západočeská „barumka“ volných soutěží a jedna ze dvou největších akcí pro veterány v Čechách, kde tvoří historická vozidla více než polovinu ze 120 členného startovního pole. IC West Historic Nostalgie rallye 2009 byla obtížnou soutěží s 13 RZ ve dvou dnech se 116 ostrými kilometry rychlostních zkoušek. Podle toho dostala zabrat i soutěžní technika, včetně více než desítky silně rozdrážděných trabantů ve startovní listině.



Jedna z posledních RZ vede kolem obce Dožice, která se kromě rally proslavila i zde každoročně konanou traktoriádou. Je vidět, že zdejší kraj s hustou koncentrací rally-podniků je tomuto sportu pozitivně nakloněn a převážně místní diváci vytvořili u Dožic kulisu, za kterou by se nemusela stydět ani zlínská Barum rally.


Několik pěkných historiků bylo vidět už mezi diváckými vozidly ještě dříve, než člověk došel k trati RZ.


Na scénu přijíždí i domorodec s vozem domácí vlastní výroby na motivy motocyklu.


Sebevědomě a s notnou dávkou smyslu pro kontrast s úsměvem parkuje svůj stroj mezi přítomné moderní čtyřkolky a endura.


Po trati RZ po přehlídce atraktivních průjezdů široké plejády historických vozidel začínají neohroženě přilétávat první trabanty.


Mezi nimi i vůz posádky Teska-Hajná…


…v zatáčce však náhle mění směr.


Je to jasné, závodní bakelitové legendě upadlo kolo. Posádka hekticky opouští vůz.


„Nemá tu někdo kolo od trabanta?“ Vybízí pilot pohotově hlasitým pokřikem přihlížející diváky k aktivní spolupráci.


„Já mám jedno ve stodole! Jedu pro něj! Za 5 minut jsem zpátky!“ Reaguje stejně pohotově domorodec s vozem vlastní výroby a ihned běží našlápnout svůj stroj.

Následně ve zběsilém závodním tempu a za povzbuzování ostatních diváků odjíždí.

Mezitím nalézá, překvapivě co jiného, než kolo od trabantu, ve své Octavii combi další z přihlížejících diváků. Tím totiž není nikdo jiný, než člen slavného klanu trabantistických závodníků Zajíců ze Strakonic. Kolo je dopraveno k porouchanému trabantu na trati.


Do porady nad danou situací se zapojuje další přihlížející.


Přítomný Váša rallye team již nemá na další sledování této dramatické situace nervy a odchází se raději chystat na účinkování v MČR Sprintrally v příštím roce. Navíc jeho specializací jsou stejně Wartburgy :-)


Mezitím se na svém stroji vrací akční pan domorodec i s kolem od trabantu ze stodoly.


Jelikož respektuje bezpečnost a nechce vjet na trať RZ projíždějícím vozidlům, tak s nasazením zdraví a rizikem převrácení vozidla překonává příkop a pokračuje k porouchanému závodnímu trabantu po poli vedle trati.


U trabantu je tedy náhle nadbytek mechaniků i náhradních dílů. Flexi-servis plně zafungoval, přesně dle regulí FIA!

Posádku Teska-Hajná sice do dokončení opravy ještě předjelo pár soupeřů, ovšem oprava byla následně úspěšně provedena a posádka soutěž s nevelkou ztrátou zdárně dokončila! Tento výsledek je o to cennější, že se na něm podíleli soupeři, diváci i sportovně založené domorodé obyvatelstvo, a to dokonce s nasazením i veškeré dostupné techniky!

Ukázalo se, že amatérské soutěže mají ve srovnání s těmi mistrovskými jedinečnou výhodu. A to v možnosti zapojení širokého okolí do děje soutěže. Lze totiž předpokládat, že kdyby v téže zatáčce zastavil jakýkoliv příslušník naší současné špičky a vykřikl „Nemá tu někdo kolo od S2000?“, pravděpodobně by mu nikdo nepomohl! :-)

Komentářů celkem: 5
17. 7. 2011 21:07
00
Super.
17. 7. 2011 23:06
00
smajlík
26. 7. 2011 10:22
00
smajlíksmajlíksmajlíksmajlík
7. 9. 2011 21:55
00
Pláču smíchy...ačkoli - nejsou to spíše slzy dojetí nad soudržností široké obce motoristické? smajlík
7. 9. 2011 21:58
00
PS: Tenhle článek by zasloužil možnost hodnocení. Že by práce pro Shackiho na dlouhé zimní rallyprosté večery? smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama reklama
-->